10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

345 persones atrapades durant hores a bord d’un AVE Madrid-Alacant

Un AVE de la línia Madrid-Alacant, amb 345 passatgers, s’ha avariat a les 18.05 d’aquest dijous a l’altura del quilòmetre 250 de la línia, en el terme municipal de Motilla del Palancar (Conca). A les 23.20 els passatgers arribaven a la capital de Conca després de ser remolcats per un altre.

El servei d’emergències 112 de Castella-la Manxa ha informat a través del seu compte de Twitter de l’avaria que s’ha s’ha produït a les 18.05 hores.


La desesperació havia fet mossa en els passatgers. Se suposava que el tren eixia de Madrid-Atocha a les 16.40 i arribava a les 18.11 a Albacete. Però entorn de les 18.00 es van quedar parats en Motilla.

Segons el diari ‘Información’, el tren de rescat que ha eixit des d’Alacant no ha pogut acoblar-se al comboi en arribar a la seua trobada.

El motiu d’aquesta llarguíssima aturada, van explicar des d’ADIF, va ser una avaria al tren, per la qual cosa la responsabilitat era de Renfe. La companyia ferroviària no oferia en la seua web informació sobre aquesta avaria.

Al final en un moment donat de l’espera des de RENFE van informar que podien passar per la cafeteria a demanar alguna cosa, però això també va ocasionar problemes i va ser un caos, perquè no hi havia subministraments per a tots els passatgers atrapats.

Renfe retornarà l’import íntegre del bitllet als passatgers al no haver complit amb l’horari fixat.

Els afectats han mostrat la seua indignació en les xarxes socials. A les onze de la nit, passades ja cinc hores dins del tren, quatre d’elles aturat per l’avaria, la periodista María Casas publicava en Twitter el següent comentari:


Molts viatgers han comptat la seua experiència en les xarxes socials, mostrant el que estaven passant i com anava creixent el seu malestar a mesura que anava corrent el temps.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.