13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Pilar Bernabé insta el PPCV a demanar perdó i l’acta a l’edil que va insultar a Pedro Sánchez

Pilar Bernabé ha instat el PP de la Comunitat Valenciana a demanar perdó públicament i a reclamar l’acta a la regidora de Vallanca, Betlem Navarro, després que diguera ‘fill de puta’ al president Pedro Sánchez durant un míting del PSOE a Terol. La delegada del Govern ha enquadrat l’episodi en un clima de confrontació que, al seu juí, depassa els límits de la crítica política i exigix una resposta immediata de la direcció autonòmica del partit.

Bernabé ha demanat al PPCV que vaja més enllà d’una condemna genèrica. ‘No sols ho ha de condemnar, és que ha de demanar la dimissió de qui s’ha organitzat per a anar a un míting democràtic per a rebentar-lo; això és violència política, això és traspassar totes les línies’, ha afirmat, reclamant que el partit assumisca responsabilitats internes i cort d’arrel comportaments que intenten interferir en el normal desenrotllament d’un acte.

Reclamació de dimissió i lliurament de l’acta

La dirigent socialista ha lamentat que en el PP s’ha passat de ‘les metàfores de la fruita a l’insult directe, sense cap mena de control ni de decència democràtica, que és el mínim que se li demana a un partit democràtic que aspira a governar’. En la seua anàlisi, el canvi de to no és una anècdota: reflectix una estratègia que normalitza desqualificacions personals i desplaça el debat de les idees cap a la provocació.

En la seua opinió, no representa als valencians un PP que ‘traspassa tots els límits’ i passa a insultar obertament. Ha sostingut que esta escalada mostra que la polarització ‘és asimètrica’ quan, des d’un partit, s’organitzen per a anar a rebentar un acte democràtic, la qual cosa encaixa en la noció de violència política que ella denuncia. Per això ha urgit a la direcció del PPCV a donar una resposta exemplar que desactive la dinàmica de confrontació i retorne el focus a la discussió política.

‘Hem passat que utilitzen metàfores de la fruita o de bailecitos com el del senyor Feijóo el dia del seu aniversari, al fet que ara, en este moment, ja tot val, ja es pot dir ‘fill de puta’ sense cap problema, i això és intolerable‘, ha manifestat Bernabé. Ha conclòs que la política no pot arrossegar el bon nom de la Comunitat Valenciana i ha demanat al PPCV que actue en conseqüència exigint la dimissió i el lliurament de l’acta.

Últimes notícies

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.

Feijóo ha acusat el Govern d’inhibir-se en la dana i ha defés que degué declarar-se el nivell 3

Feijóo ha acusat el Govern d'inhibir-se durant la dana i ha defés que havia d'activar-se el nivell 3 per tractar-se, al seu juí, d'una emergència nacional. En la comissió del Congrés ha criticat fallades d'informació i ha negat haver mentit.

Sanitat fixa un màxim de 7 dies entre una sospita de càncer i la primera consulta hospitalària

La nova Estratègia en Càncer 2026-2030 acurta a una setmana el pas d'Atenció Primària a l'hospital i reforça l'atenció amb més psicòlegs, diagnòstic avançat i prototeràpia.

Bernabé acusa el PP de convertir la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies

Bernabé ha denunciat que la gestió del PP a Alacant convertix la vivenda pública en un tripijoc per a col·legues i famílies. Ha anunciat que el cas anirà a la Fiscalia i ha assegurat que el preu del metre quadrat en promocions públiques alçades per empreses privades s'ha duplicat.

Feijóo contraposa a Puente amb Mazón i demana de nou la dimissió del ministre

Feijóo ha contraposat la gestió de Carlos Mazón després de la DANA amb la d'Óscar Puente en l'accident de Adamuz i ha reclamat la seua dimissió. Davant la comissió sobre el 29 d'octubre, ha demanat aplicar el mateix criteri de responsabilitats.