Pirotècnia Hermanos Ferrández dispararà la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025

Les set mascletes del concurs de Fogueres se celebraran del dimecres 18 al dimarts 24 de juny a la Plaça de los Luceros

ALACANT, 4 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Hermanos Ferrández, del municipi alacantí de Beniel, serà l’encarregada de disparar la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025 a Alacant, segons ha acordat este dimecres el jurat que ha valorat el conjunt de les ofertes presentades pels nou licitadors.

Quant a les mascletaes, la Plaça de los Luceros seguirà albergant el concurs de Fogueres, que el 18 de juny obrirà Pirotècnia Crespo. Li seguiran Turis (19), Ferrández (20), Alto Palancia (21), Fuegos Artificiales del Mediterranio (22), Hermanos Ferrández (23) i Hermanos Sirvent (24).

Igualment, el calendari de tret de castells de focs artificials des de la platja del Cocó, des del 25 al 29 de juny, ho centren Turis (25), Fuegos Artificiales del Mediterranio (26), Pirotècnia Ferrández (27). Gironina (28) i Hermanos Sirvent (29).

CRITERIS DE VALORACIÓ

Els criteris de valoració que han utilitzat els integrants del jurat per a seleccionar les propostes presentades s’han basat en la temàtica i les característiques de cadascun dels trets, les classes i la quantitat d’artificis pirotècnics, l’ús dels colors en cadascun dels espectacles, els patrons de ritme i els elements innovadors.

Quant al detall de cadascuna de les propostes, l’Ajuntament ha explicat en un comunicat que el preu de cada mascletà és de 8.500 euros. La durada mínima, sense explicar els trons d’avís, serà de cinc minuts i trenta segons. La màxima queda establida en set minuts.

El pes màxim de la matèria detonant serà de 80 quilos i el de la reglamentada de 150. Els calibres màxims dels trons d’avís, carcasses, tro terrestre i volcans seran de 50 mil·límetres (mm). Està prohibit el tret de canyes voladores. L’empresa guanyadora rebrà un premi d’1.000 euros.

Per la seua banda, la Palmera de la Nit de Sant Joan està pressupostada en 7.000 euros. El seu tret estarà prologat per tres carcasses de tro de 75 mm. Estarà composta per 1.150 coets Imperial de 20 mm i de color perla blanca, amb un llagrimeg des de la seua obertura fins al seu total descens.

A més, es dispararan dos carcasses de tro de 75 mm com a avís de finalització. El pes total dels artificis pirotècnics serà de 99,66 quilos de contingut net explosiu (NEC). Tindrà una durada de 18 segons. En el moment central de l’obertura, aconseguirà un radi de 300 metres.

Per la seua banda, la durada mínima de cadascun dels castells de focs artificials, que es dispararan des de la Platja del Cocó, serà de 15 minuts, sense explicar els tres trons d’avís.

Els trets, pressupostats cadascun d’ells en 19.000 euros, s’hauran d’efectuar ininterrompudament sense solució de continuïtat. El calibre màxim dels artificis pirotècnics serà de 175 mm sense carcasses ni canvis de repetició. No obstant això, estes es podran disparar sempre que no superen els 125 mm.

El conjunt dels artificis pirotècnics que conformen la seqüència de tret haurà d’igualar o superar els 350 kg NEC. Els focs seran principalment aeris i sí podrà haver-hi aquàtics. Així mateix, els artificis pirotècnics s’hauran d’orientar sempre al mar. La guanyadora rebrà un premi de 2.000 euros.

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.