Pirotècnia Hermanos Ferrández dispararà la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025

Les set mascletes del concurs de Fogueres se celebraran del dimecres 18 al dimarts 24 de juny a la Plaça de los Luceros

ALACANT, 4 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Hermanos Ferrández, del municipi alacantí de Beniel, serà l’encarregada de disparar la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025 a Alacant, segons ha acordat este dimecres el jurat que ha valorat el conjunt de les ofertes presentades pels nou licitadors.

Quant a les mascletaes, la Plaça de los Luceros seguirà albergant el concurs de Fogueres, que el 18 de juny obrirà Pirotècnia Crespo. Li seguiran Turis (19), Ferrández (20), Alto Palancia (21), Fuegos Artificiales del Mediterranio (22), Hermanos Ferrández (23) i Hermanos Sirvent (24).

Igualment, el calendari de tret de castells de focs artificials des de la platja del Cocó, des del 25 al 29 de juny, ho centren Turis (25), Fuegos Artificiales del Mediterranio (26), Pirotècnia Ferrández (27). Gironina (28) i Hermanos Sirvent (29).

CRITERIS DE VALORACIÓ

Els criteris de valoració que han utilitzat els integrants del jurat per a seleccionar les propostes presentades s’han basat en la temàtica i les característiques de cadascun dels trets, les classes i la quantitat d’artificis pirotècnics, l’ús dels colors en cadascun dels espectacles, els patrons de ritme i els elements innovadors.

Quant al detall de cadascuna de les propostes, l’Ajuntament ha explicat en un comunicat que el preu de cada mascletà és de 8.500 euros. La durada mínima, sense explicar els trons d’avís, serà de cinc minuts i trenta segons. La màxima queda establida en set minuts.

El pes màxim de la matèria detonant serà de 80 quilos i el de la reglamentada de 150. Els calibres màxims dels trons d’avís, carcasses, tro terrestre i volcans seran de 50 mil·límetres (mm). Està prohibit el tret de canyes voladores. L’empresa guanyadora rebrà un premi d’1.000 euros.

Per la seua banda, la Palmera de la Nit de Sant Joan està pressupostada en 7.000 euros. El seu tret estarà prologat per tres carcasses de tro de 75 mm. Estarà composta per 1.150 coets Imperial de 20 mm i de color perla blanca, amb un llagrimeg des de la seua obertura fins al seu total descens.

A més, es dispararan dos carcasses de tro de 75 mm com a avís de finalització. El pes total dels artificis pirotècnics serà de 99,66 quilos de contingut net explosiu (NEC). Tindrà una durada de 18 segons. En el moment central de l’obertura, aconseguirà un radi de 300 metres.

Per la seua banda, la durada mínima de cadascun dels castells de focs artificials, que es dispararan des de la Platja del Cocó, serà de 15 minuts, sense explicar els tres trons d’avís.

Els trets, pressupostats cadascun d’ells en 19.000 euros, s’hauran d’efectuar ininterrompudament sense solució de continuïtat. El calibre màxim dels artificis pirotècnics serà de 175 mm sense carcasses ni canvis de repetició. No obstant això, estes es podran disparar sempre que no superen els 125 mm.

El conjunt dels artificis pirotècnics que conformen la seqüència de tret haurà d’igualar o superar els 350 kg NEC. Els focs seran principalment aeris i sí podrà haver-hi aquàtics. Així mateix, els artificis pirotècnics s’hauran d’orientar sempre al mar. La guanyadora rebrà un premi de 2.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.