Pirotècnia Hermanos Ferrández dispararà la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025

Ejemplo de shortcode con estilo
Pirotècnia Hermanos Ferrández dispararà la Palmera de la Nit de Sant Joan 2025 a Alacant, seleccionada entre nou licitadors. Les mascletaes del concurs a la Plaça de los Luceros s'iniciaran el 18 de juny, amb un variat calendari de tret de castells de focs artificials.

Les set mascletes del concurs de Fogueres se celebraran del dimecres 18 al dimarts 24 de juny a la Plaça de los Luceros

ALACANT, 4 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Hermanos Ferrández, del municipi alacantí de Beniel, serà l’encarregada de disparar la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025 a Alacant, segons ha acordat este dimecres el jurat que ha valorat el conjunt de les ofertes presentades pels nou licitadors.

Quant a les mascletaes, la Plaça de los Luceros seguirà albergant el concurs de Fogueres, que el 18 de juny obrirà Pirotècnia Crespo. Li seguiran Turis (19), Ferrández (20), Alto Palancia (21), Fuegos Artificiales del Mediterranio (22), Hermanos Ferrández (23) i Hermanos Sirvent (24).

Igualment, el calendari de tret de castells de focs artificials des de la platja del Cocó, des del 25 al 29 de juny, ho centren Turis (25), Fuegos Artificiales del Mediterranio (26), Pirotècnia Ferrández (27). Gironina (28) i Hermanos Sirvent (29).

CRITERIS DE VALORACIÓ

Els criteris de valoració que han utilitzat els integrants del jurat per a seleccionar les propostes presentades s’han basat en la temàtica i les característiques de cadascun dels trets, les classes i la quantitat d’artificis pirotècnics, l’ús dels colors en cadascun dels espectacles, els patrons de ritme i els elements innovadors.

Quant al detall de cadascuna de les propostes, l’Ajuntament ha explicat en un comunicat que el preu de cada mascletà és de 8.500 euros. La durada mínima, sense explicar els trons d’avís, serà de cinc minuts i trenta segons. La màxima queda establida en set minuts.

El pes màxim de la matèria detonant serà de 80 quilos i el de la reglamentada de 150. Els calibres màxims dels trons d’avís, carcasses, tro terrestre i volcans seran de 50 mil·límetres (mm). Està prohibit el tret de canyes voladores. L’empresa guanyadora rebrà un premi d’1.000 euros.

Per la seua banda, la Palmera de la Nit de Sant Joan està pressupostada en 7.000 euros. El seu tret estarà prologat per tres carcasses de tro de 75 mm. Estarà composta per 1.150 coets Imperial de 20 mm i de color perla blanca, amb un llagrimeg des de la seua obertura fins al seu total descens.

A més, es dispararan dos carcasses de tro de 75 mm com a avís de finalització. El pes total dels artificis pirotècnics serà de 99,66 quilos de contingut net explosiu (NEC). Tindrà una durada de 18 segons. En el moment central de l’obertura, aconseguirà un radi de 300 metres.

Per la seua banda, la durada mínima de cadascun dels castells de focs artificials, que es dispararan des de la Platja del Cocó, serà de 15 minuts, sense explicar els tres trons d’avís.

Els trets, pressupostats cadascun d’ells en 19.000 euros, s’hauran d’efectuar ininterrompudament sense solució de continuïtat. El calibre màxim dels artificis pirotècnics serà de 175 mm sense carcasses ni canvis de repetició. No obstant això, estes es podran disparar sempre que no superen els 125 mm.

El conjunt dels artificis pirotècnics que conformen la seqüència de tret haurà d’igualar o superar els 350 kg NEC. Els focs seran principalment aeris i sí podrà haver-hi aquàtics. Així mateix, els artificis pirotècnics s’hauran d’orientar sempre al mar. La guanyadora rebrà un premi de 2.000 euros.

Últimes notícies

CaixaBank eleva un 12,9 % el benefici i reforça el crèdit

CaixaBank ha guanyat 4.962 milions d’euros fins a setembre, un 12,9 % més que en el mateix període de l’any anterior. El crèdit i els recursos gestionats també han crescut.

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.