Pirotècnia Hermanos Ferrández dispararà la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025

Les set mascletes del concurs de Fogueres se celebraran del dimecres 18 al dimarts 24 de juny a la Plaça de los Luceros

ALACANT, 4 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Hermanos Ferrández, del municipi alacantí de Beniel, serà l’encarregada de disparar la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025 a Alacant, segons ha acordat este dimecres el jurat que ha valorat el conjunt de les ofertes presentades pels nou licitadors.

Quant a les mascletaes, la Plaça de los Luceros seguirà albergant el concurs de Fogueres, que el 18 de juny obrirà Pirotècnia Crespo. Li seguiran Turis (19), Ferrández (20), Alto Palancia (21), Fuegos Artificiales del Mediterranio (22), Hermanos Ferrández (23) i Hermanos Sirvent (24).

Igualment, el calendari de tret de castells de focs artificials des de la platja del Cocó, des del 25 al 29 de juny, ho centren Turis (25), Fuegos Artificiales del Mediterranio (26), Pirotècnia Ferrández (27). Gironina (28) i Hermanos Sirvent (29).

CRITERIS DE VALORACIÓ

Els criteris de valoració que han utilitzat els integrants del jurat per a seleccionar les propostes presentades s’han basat en la temàtica i les característiques de cadascun dels trets, les classes i la quantitat d’artificis pirotècnics, l’ús dels colors en cadascun dels espectacles, els patrons de ritme i els elements innovadors.

Quant al detall de cadascuna de les propostes, l’Ajuntament ha explicat en un comunicat que el preu de cada mascletà és de 8.500 euros. La durada mínima, sense explicar els trons d’avís, serà de cinc minuts i trenta segons. La màxima queda establida en set minuts.

El pes màxim de la matèria detonant serà de 80 quilos i el de la reglamentada de 150. Els calibres màxims dels trons d’avís, carcasses, tro terrestre i volcans seran de 50 mil·límetres (mm). Està prohibit el tret de canyes voladores. L’empresa guanyadora rebrà un premi d’1.000 euros.

Per la seua banda, la Palmera de la Nit de Sant Joan està pressupostada en 7.000 euros. El seu tret estarà prologat per tres carcasses de tro de 75 mm. Estarà composta per 1.150 coets Imperial de 20 mm i de color perla blanca, amb un llagrimeg des de la seua obertura fins al seu total descens.

A més, es dispararan dos carcasses de tro de 75 mm com a avís de finalització. El pes total dels artificis pirotècnics serà de 99,66 quilos de contingut net explosiu (NEC). Tindrà una durada de 18 segons. En el moment central de l’obertura, aconseguirà un radi de 300 metres.

Per la seua banda, la durada mínima de cadascun dels castells de focs artificials, que es dispararan des de la Platja del Cocó, serà de 15 minuts, sense explicar els tres trons d’avís.

Els trets, pressupostats cadascun d’ells en 19.000 euros, s’hauran d’efectuar ininterrompudament sense solució de continuïtat. El calibre màxim dels artificis pirotècnics serà de 175 mm sense carcasses ni canvis de repetició. No obstant això, estes es podran disparar sempre que no superen els 125 mm.

El conjunt dels artificis pirotècnics que conformen la seqüència de tret haurà d’igualar o superar els 350 kg NEC. Els focs seran principalment aeris i sí podrà haver-hi aquàtics. Així mateix, els artificis pirotècnics s’hauran d’orientar sempre al mar. La guanyadora rebrà un premi de 2.000 euros.

Últimes notícies

Els espanyols Los Gallos arriben a València decidits a guanyar el Gran Premi SailGP

L’equip espanyol Los Gallos, segon en la general del SailGP i vigent finalista en tots els grans premis, afronta este cap de setmana el Gran Premi de València amb l’objectiu de conquistar el volant i reforçar les seues opcions de ser a la gran final d’Abu Dhabi.

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.