Pirotècnia Hermanos Ferrández dispararà la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025

Ejemplo de shortcode con estilo
Pirotècnia Hermanos Ferrández dispararà la Palmera de la Nit de Sant Joan 2025 a Alacant, seleccionada entre nou licitadors. Les mascletaes del concurs a la Plaça de los Luceros s'iniciaran el 18 de juny, amb un variat calendari de tret de castells de focs artificials.

Les set mascletes del concurs de Fogueres se celebraran del dimecres 18 al dimarts 24 de juny a la Plaça de los Luceros

ALACANT, 4 (EUROPA PRESS)

Pirotècnia Hermanos Ferrández, del municipi alacantí de Beniel, serà l’encarregada de disparar la Palmera de la Nit de Sant Joan del 2025 a Alacant, segons ha acordat este dimecres el jurat que ha valorat el conjunt de les ofertes presentades pels nou licitadors.

Quant a les mascletaes, la Plaça de los Luceros seguirà albergant el concurs de Fogueres, que el 18 de juny obrirà Pirotècnia Crespo. Li seguiran Turis (19), Ferrández (20), Alto Palancia (21), Fuegos Artificiales del Mediterranio (22), Hermanos Ferrández (23) i Hermanos Sirvent (24).

Igualment, el calendari de tret de castells de focs artificials des de la platja del Cocó, des del 25 al 29 de juny, ho centren Turis (25), Fuegos Artificiales del Mediterranio (26), Pirotècnia Ferrández (27). Gironina (28) i Hermanos Sirvent (29).

CRITERIS DE VALORACIÓ

Els criteris de valoració que han utilitzat els integrants del jurat per a seleccionar les propostes presentades s’han basat en la temàtica i les característiques de cadascun dels trets, les classes i la quantitat d’artificis pirotècnics, l’ús dels colors en cadascun dels espectacles, els patrons de ritme i els elements innovadors.

Quant al detall de cadascuna de les propostes, l’Ajuntament ha explicat en un comunicat que el preu de cada mascletà és de 8.500 euros. La durada mínima, sense explicar els trons d’avís, serà de cinc minuts i trenta segons. La màxima queda establida en set minuts.

El pes màxim de la matèria detonant serà de 80 quilos i el de la reglamentada de 150. Els calibres màxims dels trons d’avís, carcasses, tro terrestre i volcans seran de 50 mil·límetres (mm). Està prohibit el tret de canyes voladores. L’empresa guanyadora rebrà un premi d’1.000 euros.

Per la seua banda, la Palmera de la Nit de Sant Joan està pressupostada en 7.000 euros. El seu tret estarà prologat per tres carcasses de tro de 75 mm. Estarà composta per 1.150 coets Imperial de 20 mm i de color perla blanca, amb un llagrimeg des de la seua obertura fins al seu total descens.

A més, es dispararan dos carcasses de tro de 75 mm com a avís de finalització. El pes total dels artificis pirotècnics serà de 99,66 quilos de contingut net explosiu (NEC). Tindrà una durada de 18 segons. En el moment central de l’obertura, aconseguirà un radi de 300 metres.

Per la seua banda, la durada mínima de cadascun dels castells de focs artificials, que es dispararan des de la Platja del Cocó, serà de 15 minuts, sense explicar els tres trons d’avís.

Els trets, pressupostats cadascun d’ells en 19.000 euros, s’hauran d’efectuar ininterrompudament sense solució de continuïtat. El calibre màxim dels artificis pirotècnics serà de 175 mm sense carcasses ni canvis de repetició. No obstant això, estes es podran disparar sempre que no superen els 125 mm.

El conjunt dels artificis pirotècnics que conformen la seqüència de tret haurà d’igualar o superar els 350 kg NEC. Els focs seran principalment aeris i sí podrà haver-hi aquàtics. Així mateix, els artificis pirotècnics s’hauran d’orientar sempre al mar. La guanyadora rebrà un premi de 2.000 euros.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.