Més de 3.400 places per a acollir a les persones refugiades d’Ucraïna en la Comunitat

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha destacat la “solidaritat” del poble valencià que ha oferit 3.406 places per a acollir a les persones refugiades que fugen de la guerra a Ucraïna.

La vicepresidenta s’ha referit a les persones, institucions i entitats que, a través de la web que la Generalitat ha habilitat per a això i “en temps rècord“, han oferit la seua solidaritat amb la posada a la disposició d’habitatges i acolliments. Una vegada més, ha destacat Oltra, la societat valenciana demostra que és un poble “obert, solidari i acollidor i un refugi per a les persones que fugen de la guerra”.

Oltra ha explicat que, per aquesta via, s’han realitzat 890 oferiments que posen a la disposició de les persones refugiades 3.406 places, algunes en habitatges, concretament 2.189 places, o 932 a través d’acolliments familiars.

Així mateix, la vicepresidenta ha assenyalat que, en aquests moments, 332 persones refugiades es troben en albergs de la Generalitat, i ha assegurat que s’estan habilitant més places per a continuar acollint a les persones que continuen arribant “en gran nombre i a una velocitat molt ràpida”.

Per a canalitzar les gestions i organitzar i coordinar el flux de persones refugiades, la vicepresidenta ha mantingut una reunió amb la delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i representants de la Guàrdia Civil, Policia Nacional i Creu Roja.

L’objectiu, ha indicat, és que des de totes les institucions i associacions “es tinguen clar els passos a seguir“, ja que l’arribada de les persones refugiades està sent a través de diferents llits i fa necessària una coordinació “ben organitzada” entre el Govern d’Espanya, que és el competent en l’atenció de les persones refugiades, les entitats i la Generalitat i els ajuntaments que estan actuant com a suport a la xarxa estatal.

Com ja es va informar la setmana passada després de la reunió amb la comissió Mixta d’Atenció i Acolliment a Persones Refugiades i Desplaçades, des de la Generalitat s’estan habilitant més places en altres recursos, com els centres d’acolliment temporal que ja es van habilitar durant el confinament per a l’atenció de les persones sense llar.

Oltra ha explicat que es tracta de “primer acolliment“, que és una competència del Govern d’Espanya, i on la Generalitat fa de suport i s’encarrega de les competències autonòmiques, com les relacionades amb educació, sanitat o serveis socials, a més d’informar, assessorar i acompanyar en el procés de sol·licitud de l’estatus de persona refugiada, que també tramita l’Executiu central.

Xarxa de la Generalitat

Les persones que arriben als albergs són derivades des dels municipis, a través dels serveis socials d’atenció primària, als quals des d’Igualtat ja s’ha enviat un protocol per a coordinar l’assistència a les persones refugiades, així com una instrucció específica relativa a l’actuació en infància i adolescència.

La vicepresidenta ha indicat que des de la Generalitat s’està intentant donar una atenció integral a les persones que estan arribant i així, a més de l’atenció en l’àmbit social, també se’ls està oferint l’atenció sanitària que puguen necessitar i s’està facilitant l’escolarització dels xiquets, xiquetes i adolescents que estan arribant.

Per a això, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha enviat una nota informativa als centres de salut amb indicacions relatives a l’expedició d’una targeta SIP provisional a les persones procedents d’Ucraïna, i en coordinació amb Igualtat s’està tramitant el document a les persones que es troben en els albergs.

Protocols d’escolarització

Per part seua, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport compta amb un protocol d’acolliment d’alumnat nouvingut, especialment el desplaçat, en els centres educatius de la Comunitat Valenciana, que és el que s’està posant en marxa ara mateix.

Així mateix, s’ha activat un dispositiu de coordinació amb els Consells escolars municipals per a l’escolarització sobrevinguda i necessària de menors que estan arribant amb les seues famílies a poblacions específiques. En aquells llocs on és necessari s’estan habilitant més unitats educatives.

També s’han reforçat les places a les Escoles d’Adults per a l’aprenentatge de castellà i valencià, i s’ha creat una guia ràpida de vocabulari bàsic i expressions habituals en castellà, valencià, ucraïnés, rus i anglés perquè tant les persones que arriben com les famílies que les acullen o les persones que les atenen puguen entendre’s i comunicar-se.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.