Plantar arbres i eliminar places d’aparcament en un Orriols ofegat per la delinqüència

L’alcalde de València, Joan Ribó ,acompanyat pel vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i pel regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzn es reunia ahir amb una representació de les principals entitats socials i veïnals del barri d’Orriols als qui anunciava la pròxima creació de més de 130 nous punts d’arbratge als carrers Pare Viñas, Sant Joan Bosco i Daroca fet que suposarà l’eliminació de 54 places d’aparcament.

Per la seua banda, els col·lectius han acollit la proposta de forma molt positiva “Si volem que el barri canvie, necessitem un nou ambient als nostres carrers”, han explicat. No obstant això, els representants de les associacions van eixir desil·lusionats de la reunió, ja que esperaven algun tipus de mesura important en referència als problemes de seguretat que continuen creixent i afectant les vides dels veïns i són el primer objectiu de les seues reivindicacions i primer problema del barri.

El pla preveu habilitar 108 nous escocells en els carrers de la ‘zona zero de delinqüència’, i 23 més que es plantaran en els escocells que actualment estan buits als carrers, en el marc del Pla Una València Més Verda II. En total, es calcula que els carrers d’Orriols tindran fins a 131 arbres més. Per la seua banda, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, ha explicat que amb esta actuació “es potenciarà la naturalització del barri, ja que l’arbratge actua com a ‘embornal’ de CO₂, genera oxigen i actua com a receptacle de partícules en suspensió de l’àrea urbana”

Per la seua part el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, ha explicat que la creació d’aquests escocells suposarà l’eliminació de 54 places d’aparcament, però al mateix temps ha anunciat que s’està treballant en un pla d’aparcament per a residents en els barris que podrà compensar aquestes places i també pacificar el trànsit en la zona. Grezzi ha animat el veïnat d’Orriols a estudiar la possibilitat de tindre una zona verda d’aparcament per a les persones empadronades al barri, “perquè hi haja més opcions de places per als seus vehicles”. “Aquesta és una mesura que ja han fet seua en altres barris –ha recordat el regidor- on les entitats han demanat a la Regidoria iniciar els estudis preliminars per a la seua implantació”.

La creació d’aquesta zona verda servirà per a dignificar el barri, però només maquilla el problema real i creixent de la inseguretat ciutadana per a la qual de moment no hi ha mesures o propostes urgents per a atallar-les a curt termini.

Baralla multitudinària en el barri d'Orriols, a València
Baralla multitudinària en el barri d’Orriols, a València

No obstant això, l’eliminació de places d’aparcament pot suposar afegir un problema més a la vida dels veïns, ja que és important destacar que en la zona on es durà a terme l’actuació són carrers estrets i la majoria dels edificis no compten amb garatges privats. És un fet que als barris confrontants des de fa un temps estacionar el vehicle és quasi ‘missió impossible’ a causa de la reurbanització dels carrers per la construcció del carril bici que ha suposat, entre altres, la duplicació dels preus dels lloguers en garatges.

Ara la plataforma Orriols en Lluita haurà de votar en l’assemblea veïnal si accepta o no la proposta de la corporació municipal, amb la qual es tornaran a reunir al maig per a tractar en una altra Mesa de Interconcejalías les demandes veïnals que segueixen sense solucionar-se en el barri.

Sens dubte els arbres embelliran i donaran un respir a aquests carrers, però el vertader oxigen que necessita el barri és el de la tranquil·litat i la seguretat que donaria, per exemple, una comissaria de policia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.