El primer trimestre del 2024 es plantaran 12.000 arbres als parcs naturals de la Comunitat

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat, amb motiu del Dia de l’Arbre de la Comunitat Valenciana, que a la campanya d’este any es plantaran més de 12.000 arbres de 50 espècies autòctones al llarg de les 77 activitats de repoblació i educació ambiental que es duran a terme durant esta campanya, circumscrita de gener a març als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

La consellera ha participat este dimecres a la muntanya Rodeno-Piñel -al terme municipal de Gàtova- a la plantació de 245 exemplars d’alzines sureres i 75 arboços que han dut a terme alumnes del Col·legi Públic Alt Carraixet de la localitat i joves del Centre d’Inserció Social Mas de la Pinaeta d’este municipi enclavat al Parc Natural de la Serra Calderona.

“El Dia de l’Arbre –ha explicat Salomé Pradas– se celebra per recordar la importància de protegir els boscos i el paper que juguen els arbres en l’absorció del CO₂, la fixació del sòl i la protecció de la biodiversitat. Per això, acompanyem el període de reforestació amb accions d’educació ambiental per a xiquets i joves amb l’objectiu de fer conéixer el valor de la conservació de la coberta vegetal per tindre un ecosistema saludable”.

La consellera ha recordat que «tan importants són les accions de repoblació tant d’arbres com d’espècies frondoses, matoll baix i plantes rebrotadores com les accions de caràcter educatiu per conscienciar de la immensa importància que té conservar la biodiversitat vegetal de les nostres muntanyes».

A més, Pradas ha assegurat que, a més de les plantacions del gener -que són les més nombroses- “es duen a terme accions de repoblació amb l’any més avançat per garantir la supervivència dels plançons davant les baixes temperatures”.

Últimes notícies

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.