18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El primer trimestre del 2024 es plantaran 12.000 arbres als parcs naturals de la Comunitat

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat, amb motiu del Dia de l’Arbre de la Comunitat Valenciana, que a la campanya d’este any es plantaran més de 12.000 arbres de 50 espècies autòctones al llarg de les 77 activitats de repoblació i educació ambiental que es duran a terme durant esta campanya, circumscrita de gener a març als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

La consellera ha participat este dimecres a la muntanya Rodeno-Piñel -al terme municipal de Gàtova- a la plantació de 245 exemplars d’alzines sureres i 75 arboços que han dut a terme alumnes del Col·legi Públic Alt Carraixet de la localitat i joves del Centre d’Inserció Social Mas de la Pinaeta d’este municipi enclavat al Parc Natural de la Serra Calderona.

“El Dia de l’Arbre –ha explicat Salomé Pradas– se celebra per recordar la importància de protegir els boscos i el paper que juguen els arbres en l’absorció del CO₂, la fixació del sòl i la protecció de la biodiversitat. Per això, acompanyem el període de reforestació amb accions d’educació ambiental per a xiquets i joves amb l’objectiu de fer conéixer el valor de la conservació de la coberta vegetal per tindre un ecosistema saludable”.

La consellera ha recordat que “tan importants són les accions de repoblació tant d’arbres com d’espècies frondoses, matoll baix i plantes rebrotadores com les accions de caràcter educatiu per conscienciar de la immensa importància que té conservar la biodiversitat vegetal de les nostres muntanyes”.

A més, Pradas ha assegurat que, a més de les plantacions del gener -que són les més nombroses- “es duen a terme accions de repoblació amb l’any més avançat per garantir la supervivència dels plançons davant les baixes temperatures”.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.