El primer trimestre del 2024 es plantaran 12.000 arbres als parcs naturals de la Comunitat

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat, amb motiu del Dia de l’Arbre de la Comunitat Valenciana, que a la campanya d’este any es plantaran més de 12.000 arbres de 50 espècies autòctones al llarg de les 77 activitats de repoblació i educació ambiental que es duran a terme durant esta campanya, circumscrita de gener a març als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

La consellera ha participat este dimecres a la muntanya Rodeno-Piñel -al terme municipal de Gàtova- a la plantació de 245 exemplars d’alzines sureres i 75 arboços que han dut a terme alumnes del Col·legi Públic Alt Carraixet de la localitat i joves del Centre d’Inserció Social Mas de la Pinaeta d’este municipi enclavat al Parc Natural de la Serra Calderona.

“El Dia de l’Arbre –ha explicat Salomé Pradas– se celebra per recordar la importància de protegir els boscos i el paper que juguen els arbres en l’absorció del CO₂, la fixació del sòl i la protecció de la biodiversitat. Per això, acompanyem el període de reforestació amb accions d’educació ambiental per a xiquets i joves amb l’objectiu de fer conéixer el valor de la conservació de la coberta vegetal per tindre un ecosistema saludable”.

La consellera ha recordat que “tan importants són les accions de repoblació tant d’arbres com d’espècies frondoses, matoll baix i plantes rebrotadores com les accions de caràcter educatiu per conscienciar de la immensa importància que té conservar la biodiversitat vegetal de les nostres muntanyes”.

A més, Pradas ha assegurat que, a més de les plantacions del gener -que són les més nombroses- “es duen a terme accions de repoblació amb l’any més avançat per garantir la supervivència dels plançons davant les baixes temperatures”.

Últimes notícies

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.

AMDComVal aposta per créixer més enllà de l’àmbit digital després de la celebració de la seua Assemblea General a Alacant

Així mateix, es va presentar la proposta econòmica per a 2026 i els seus pressupostos, i es va consultar els associats sobre la possible incorporació de nous membres de diferents segments, així com sobre una futura reforma dels estatuts

Vandalitzen el mural de l’IES Cabanyal dedicat a la científica Eva Nogales amb la frase ‘Oltra encobridora’

El mural de l'IES Cabanyal dedicat a la biofísica Eva Nogales apareix amb la pintada 'Oltra encobridora', un atac que la UPV condemna com a acte vandàlic contra la cultura i la ciència.

Cau a València una xarxa de robatoris de coure a empreses del transport ferroviari

Sis detinguts, cinc d'ells a la presó, per una sèrie de robatoris de cable de coure en la xarxa ferroviària de València que van afectar més de 700 trens i van causar importants danys econòmics.

El València encadena nou partits de Lliga sense perdre davant el Celta a Mestalla

El València rep al Celta a Mestalla en la trentena jornada de Lliga amb una ratxa de nou partits invicte com a local davant el conjunt gallec, amb set triomfs i dos empats des de 2016.