El primer trimestre del 2024 es plantaran 12.000 arbres als parcs naturals de la Comunitat

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat, amb motiu del Dia de l’Arbre de la Comunitat Valenciana, que a la campanya d’este any es plantaran més de 12.000 arbres de 50 espècies autòctones al llarg de les 77 activitats de repoblació i educació ambiental que es duran a terme durant esta campanya, circumscrita de gener a març als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

La consellera ha participat este dimecres a la muntanya Rodeno-Piñel -al terme municipal de Gàtova- a la plantació de 245 exemplars d’alzines sureres i 75 arboços que han dut a terme alumnes del Col·legi Públic Alt Carraixet de la localitat i joves del Centre d’Inserció Social Mas de la Pinaeta d’este municipi enclavat al Parc Natural de la Serra Calderona.

“El Dia de l’Arbre –ha explicat Salomé Pradas– se celebra per recordar la importància de protegir els boscos i el paper que juguen els arbres en l’absorció del CO₂, la fixació del sòl i la protecció de la biodiversitat. Per això, acompanyem el període de reforestació amb accions d’educació ambiental per a xiquets i joves amb l’objectiu de fer conéixer el valor de la conservació de la coberta vegetal per tindre un ecosistema saludable”.

La consellera ha recordat que «tan importants són les accions de repoblació tant d’arbres com d’espècies frondoses, matoll baix i plantes rebrotadores com les accions de caràcter educatiu per conscienciar de la immensa importància que té conservar la biodiversitat vegetal de les nostres muntanyes».

A més, Pradas ha assegurat que, a més de les plantacions del gener -que són les més nombroses- “es duen a terme accions de repoblació amb l’any més avançat per garantir la supervivència dels plançons davant les baixes temperatures”.

Últimes notícies

Diversos vehicles cremats en l’incendi d’un garatge esta matinada a Xixona

Un incendi en un garatge amb 51 vehicles aparcats a Xixona ha cremat diversos cotxes esta matinada. No s’han registrat ferits i els bombers han donat per finalitzada la intervenció cap a les 7.30 hores.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.