11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Els podòlegs adverteixen que sentir endormiscament als peus pot ser símptoma de malaltia

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit que sentir endormiscament o entumiment freqüent dels peus pot ser símptoma de malaltia.

Entre les causes més comunes estan els problemes d’origen vascular, neurològic o mecànic.

El principal és que siguem conscients que tenir esta sensació en els membres inferiors no és normal i, per tant, la nostra recomanació és acudir al més aviat possible al podòleg per a localitzar la causa. Problemes de circulació en cames i peus, com el retorn venós, la hipertensió, l’arterioesclerosi, la microcirculació afectada pel fred o altres causes com a diversos fàrmacs administrats o alteracions en nervis perifèrics, poden estar darrere d’esta sensació“, ha assegurat Pilar Nieto, presidenta del ICOPCV.

Pel que fa a les causes d’origen neurològic, els podòlegs han assenyalat que l’alteració del senyal nerviós també pot ser originada per diverses patologies com la diabetis, l’alcoholisme, el consum de tabac que generen un dèficit en la conducció nerviosa que pot donar lloc a l’endormiscament o formigueig dels peus.

“També hem de tenir en compte que una mala elecció del calçat, els hàbits repetitius en el patró de la marxa o les deformitats al peu, entre altres, poden generar una pressió constant sobre una determinada zona en concret i donar lloc a la parestèsia, que és este trastorn de la sensibilitat que es manifesta com a formigueig”, ha explicat Maite García, vicepresidenta del ICOPCV.

Els podòlegs recomanen, juntament amb un control adequat de qualsevol malaltia diagnosticada, evitar el consum d’alcohol i tabac, i l’ús d’un calçat adequat que s’adapte correctament al peu, permetent el seu moviment complet sense oprimir-lo, amb una sola que esmorteesca la xafada.

Al costat d’això, és essencial que un podòleg realitze un estudi de la trepitjada, neurològic i vascular, principalment, per a avaluar la situació i oferir el tractament més adequat en cada cas en concret.

<

>

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.