Els podòlegs adverteixen que sentir endormiscament als peus pot ser símptoma de malaltia

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit que sentir endormiscament o entumiment freqüent dels peus pot ser símptoma de malaltia.

Entre les causes més comunes estan els problemes d’origen vascular, neurològic o mecànic.

«El principal és que siguem conscients que tenir esta sensació en els membres inferiors no és normal i, per tant, la nostra recomanació és acudir al més aviat possible al podòleg per a localitzar la causa. Problemes de circulació en cames i peus, com el retorn venós, la hipertensió, l’arterioesclerosi, la microcirculació afectada pel fred o altres causes com a diversos fàrmacs administrats o alteracions en nervis perifèrics, poden estar darrere d’esta sensació«, ha assegurat Pilar Nieto, presidenta del ICOPCV.

Pel que fa a les causes d’origen neurològic, els podòlegs han assenyalat que l’alteració del senyal nerviós també pot ser originada per diverses patologies com la diabetis, l’alcoholisme, el consum de tabac que generen un dèficit en la conducció nerviosa que pot donar lloc a l’endormiscament o formigueig dels peus.

«També hem de tenir en compte que una mala elecció del calçat, els hàbits repetitius en el patró de la marxa o les deformitats al peu, entre altres, poden generar una pressió constant sobre una determinada zona en concret i donar lloc a la parestèsia, que és este trastorn de la sensibilitat que es manifesta com a formigueig», ha explicat Maite García, vicepresidenta del ICOPCV.

Els podòlegs recomanen, juntament amb un control adequat de qualsevol malaltia diagnosticada, evitar el consum d’alcohol i tabac, i l’ús d’un calçat adequat que s’adapte correctament al peu, permetent el seu moviment complet sense oprimir-lo, amb una sola que esmorteesca la xafada.

Al costat d’això, és essencial que un podòleg realitze un estudi de la trepitjada, neurològic i vascular, principalment, per a avaluar la situació i oferir el tractament més adequat en cada cas en concret.

<

>

Últimes notícies

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.