21.3 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Els podòlegs adverteixen que sentir endormiscament als peus pot ser símptoma de malaltia

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit que sentir endormiscament o entumiment freqüent dels peus pot ser símptoma de malaltia.

Entre les causes més comunes estan els problemes d’origen vascular, neurològic o mecànic.

El principal és que siguem conscients que tenir esta sensació en els membres inferiors no és normal i, per tant, la nostra recomanació és acudir al més aviat possible al podòleg per a localitzar la causa. Problemes de circulació en cames i peus, com el retorn venós, la hipertensió, l’arterioesclerosi, la microcirculació afectada pel fred o altres causes com a diversos fàrmacs administrats o alteracions en nervis perifèrics, poden estar darrere d’esta sensació“, ha assegurat Pilar Nieto, presidenta del ICOPCV.

Pel que fa a les causes d’origen neurològic, els podòlegs han assenyalat que l’alteració del senyal nerviós també pot ser originada per diverses patologies com la diabetis, l’alcoholisme, el consum de tabac que generen un dèficit en la conducció nerviosa que pot donar lloc a l’endormiscament o formigueig dels peus.

“També hem de tenir en compte que una mala elecció del calçat, els hàbits repetitius en el patró de la marxa o les deformitats al peu, entre altres, poden generar una pressió constant sobre una determinada zona en concret i donar lloc a la parestèsia, que és este trastorn de la sensibilitat que es manifesta com a formigueig”, ha explicat Maite García, vicepresidenta del ICOPCV.

Els podòlegs recomanen, juntament amb un control adequat de qualsevol malaltia diagnosticada, evitar el consum d’alcohol i tabac, i l’ús d’un calçat adequat que s’adapte correctament al peu, permetent el seu moviment complet sense oprimir-lo, amb una sola que esmorteesca la xafada.

Al costat d’això, és essencial que un podòleg realitze un estudi de la trepitjada, neurològic i vascular, principalment, per a avaluar la situació i oferir el tractament més adequat en cada cas en concret.

<

>

Últimes notícies

Morant acusa a Feijóo de ser el dirigent del PP amb menys lideratge per les cessions a Vox

Diana Morant ha qüestionat el lideratge d'Alberto Núñez Feijóo per les contradiccions territorials del PP i la seua dependència de Vox, en plena crisi política valenciana.

El PP ha denunciat huit barques furtives en les Columbretes i ha culpat al Govern

El PP de Castelló ha denunciat huit embarcacions furtives en la reserva de les els Columbrets en dos mesos i ha atribuït el repunt a la retallada del 50% en la vigilància. Exigix restablir el control complet mentres l'Ajuntament prepara accions de divulgació amb la Generalitat.

Una trentena de persones ha aprés a canalitzar la seua idea al Parc Científic de la UMH

Una trentena d'assistents ha participat en el PCUMH en una sessió per a transformar idees amb base innovadora o tecnològica en projectes viables, amb accés a servicis i assessorament.

Planes càrrega contra Abascal i Vox per demanar dics i preses a València i reclama eleccions

Luis Planas ha rebutjat les peticions de Vox per a construir dics i preses a València i ha acusat a Carlos Mazón d'inacció durant la dana de 2024. El ministre ha demanat eleccions en la Comunitat Valenciana i ha defés que el canvi climàtic exigix mirar cap avant.

La CHJ habilita excedents del Xúquer per a l’Albufera

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ha posat a la disposició de l'Albufera excedents del sistema Xúquer des de Tous per a renovar el llac. Els cabals es canalitzaran per la Séquia Real del Xúquer amb aportacions controlades i sense afeccions aigües avall.

Pérez Llorca visita l’hospital de la Vila Joiosa després de l’incendi i agraïx l’operatiu

L'incendi en les obres d'ampliació de l'hospital de la Vila Joiosa ha sigut controlat sense ferits. Pérez Llorca s'ha desplaçat al centre i ha agraït el dispositiu.

Condemnat a 10 anys i 3 mesos per ruixar amb gasoil i calar foc a la seua exparella

L'Audiència de Castelló ha imposat deu anys i tres mesos de presó a un home que va ruixar amb gasoil i va calar foc a la seua exparella a Segorbe. La fallada, ferma i fruit d'un acord de conformitat, inclou indemnitzacions i 13 anys d'allunyament.

El Parlament Europeu aprova 946,1 milions per a Espanya després de la DANA de 2024

El Ple ha donat llum verda a mobilitzar 946,1 milions del Fons de Solidaritat per a atendre els danys de la DANA de 2024, amb especial impacte en la Comunitat Valenciana. L'ajuda se centrarà en infraestructures i servicis essencials i inclou un paquet paral·lel per a Mayotte i La Reunió.