La Policia Local d’Alacant rebrà formació en delictes d’odi

La Policia Local de València iniciarà, el mes vinent de febrer una activitat de formació, dirigida a la plantilla de la Policia Local d’Alacant, sobre delictes d’odi. Tal com ha destacat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, «la Policia Local de València s’ha convertit en una referència per a altres policies locals d’Espanya en la formació de delictes d’odi gràcies a l’acord que va subscriure fa sis anys amb l’Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) i que li va convertir, amb el programa Tahcle, en la primera Policia Local del món a formar a la seua plantilla davant aquesta mena de delictes».

El regidor ha recordat que l’any 2020 es van comptabilitzar a Espanya 1.178 casos de delictes d’odi denunciats encara que això suposa, segons les estimacions, únicament un 10% del total de delictes d’aquest tipus que es cometen. Cano ha assenyalat que la formació d’altres policies evidència la «gran faena de la Policia Local de València davant aquests delictes i la sensibilitat cap a les víctimes que els pateixen», i ha subratllat «el deure que tenim, des de l’administració pública, de defensar els drets i llibertats, garantir la diversitat i anticipar-nos a uns delictes que amenacen els mateixos fonaments del nostre Estat de Dret».

L’inspector de la Policia Local de València, David Garfella, cofundador del Grup Policia i Diversitat, i premi Daniel Wagman de la Plataforma per la Gestió Policial de la Diversitat, serà el responsable de dirigir la formació d’agents de la Policia Local d’Alacant. «Podem evitar el sofriment de molta gent», ha subratllat l’inspector, qui ha explicat que la violència d’odi és un «problema real als nostres carrers, i hem de crear una sensibilitat cap a les víctimes. Moltes d’elles tenen interioritzat que els poden insultar, menysprear, humiliar, i en molts casos desconfien de la policia perquè es troben en una situació irregular o sense papers», ha afegit.

El regidor Aarón Cano ha destacat que «és fonamental que les policies locals sàpien com han d’intervenir davant aquesta mena de delictes que –ha afirmat- intenten soscavar el nostre Estat de Dret». «Són un atac als fonaments de la nostra democràcia, als nostres drets i llibertats dels quals la policia és garant i protectora de tota la ciutadania sense excepció», ha insistit. Així mateix per al regidor «les societats han canviat i els reptes també», per això considera que les policies locals han de canviar amb «l’evolució de la societat i anticipar-se tot el que puguen als delictes que naturalment, també han canviat».

La formació a la Policia Local d’Alacant, que començarà el pròxim 7 de febrer, inclourà formació respecte a les legislacions autonòmica, nacional i internacional sobre discriminació i delictes d’odi, responsabilitat penal, el tractament de les víctimes, i la necessitat d’habilitar canals de comunicació permanent, amb entitats que es dediquen a la protecció dels col·lectius més discriminats per a gestionar amb la protecció més gran possible la diversitat de cada ciutat. «Un agent ha de saber com intervindre davant un delicte d’odi de manera homogènia i conforme a la legalitat vigent», ha exposat l’inspector Garfella.

El regidor Aarón Cano ha conclòs, assegurant que «hem de garantir la diversitat religiosa i cultural, i les orientacions sexuals». Cano ha destacat la importància de l’acord subscrit entre l’Ajuntament de València i l’OSCE, que ha destacat a la Policia Local de València com «una referència nacional i internacional en la formació dels i les agents en delictes d’odi».

«Actualment, hi ha una part important de la nostra plantilla amb coneixements per a identificar un delicte d’odi i saber com procedir d’una forma ajustada a dret», ha assegurat el regidor, qui ha qualificat d'»imprescindible que la Policia garantisca i promoga el respecte a la diversitat perquè la nostra societat ho és, diversa i plural i la nostra obligació és protegir i defensar a tota la societat».

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.