La Policia Local d’Alacant rebrà formació en delictes d’odi

La Policia Local de València iniciarà, el mes vinent de febrer una activitat de formació, dirigida a la plantilla de la Policia Local d’Alacant, sobre delictes d’odi. Tal com ha destacat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, «la Policia Local de València s’ha convertit en una referència per a altres policies locals d’Espanya en la formació de delictes d’odi gràcies a l’acord que va subscriure fa sis anys amb l’Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE) i que li va convertir, amb el programa Tahcle, en la primera Policia Local del món a formar a la seua plantilla davant aquesta mena de delictes».

El regidor ha recordat que l’any 2020 es van comptabilitzar a Espanya 1.178 casos de delictes d’odi denunciats encara que això suposa, segons les estimacions, únicament un 10% del total de delictes d’aquest tipus que es cometen. Cano ha assenyalat que la formació d’altres policies evidència la «gran faena de la Policia Local de València davant aquests delictes i la sensibilitat cap a les víctimes que els pateixen», i ha subratllat «el deure que tenim, des de l’administració pública, de defensar els drets i llibertats, garantir la diversitat i anticipar-nos a uns delictes que amenacen els mateixos fonaments del nostre Estat de Dret».

L’inspector de la Policia Local de València, David Garfella, cofundador del Grup Policia i Diversitat, i premi Daniel Wagman de la Plataforma per la Gestió Policial de la Diversitat, serà el responsable de dirigir la formació d’agents de la Policia Local d’Alacant. «Podem evitar el sofriment de molta gent», ha subratllat l’inspector, qui ha explicat que la violència d’odi és un «problema real als nostres carrers, i hem de crear una sensibilitat cap a les víctimes. Moltes d’elles tenen interioritzat que els poden insultar, menysprear, humiliar, i en molts casos desconfien de la policia perquè es troben en una situació irregular o sense papers», ha afegit.

El regidor Aarón Cano ha destacat que «és fonamental que les policies locals sàpien com han d’intervenir davant aquesta mena de delictes que –ha afirmat- intenten soscavar el nostre Estat de Dret». «Són un atac als fonaments de la nostra democràcia, als nostres drets i llibertats dels quals la policia és garant i protectora de tota la ciutadania sense excepció», ha insistit. Així mateix per al regidor «les societats han canviat i els reptes també», per això considera que les policies locals han de canviar amb «l’evolució de la societat i anticipar-se tot el que puguen als delictes que naturalment, també han canviat».

La formació a la Policia Local d’Alacant, que començarà el pròxim 7 de febrer, inclourà formació respecte a les legislacions autonòmica, nacional i internacional sobre discriminació i delictes d’odi, responsabilitat penal, el tractament de les víctimes, i la necessitat d’habilitar canals de comunicació permanent, amb entitats que es dediquen a la protecció dels col·lectius més discriminats per a gestionar amb la protecció més gran possible la diversitat de cada ciutat. «Un agent ha de saber com intervindre davant un delicte d’odi de manera homogènia i conforme a la legalitat vigent», ha exposat l’inspector Garfella.

El regidor Aarón Cano ha conclòs, assegurant que «hem de garantir la diversitat religiosa i cultural, i les orientacions sexuals». Cano ha destacat la importància de l’acord subscrit entre l’Ajuntament de València i l’OSCE, que ha destacat a la Policia Local de València com «una referència nacional i internacional en la formació dels i les agents en delictes d’odi».

«Actualment, hi ha una part important de la nostra plantilla amb coneixements per a identificar un delicte d’odi i saber com procedir d’una forma ajustada a dret», ha assegurat el regidor, qui ha qualificat d'»imprescindible que la Policia garantisca i promoga el respecte a la diversitat perquè la nostra societat ho és, diversa i plural i la nostra obligació és protegir i defensar a tota la societat».

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.