17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Posa una càmera oculta als vestuaris i grava als seus companys a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut el divendres a València a un home de 57 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, després de gravar a tres treballadors d’una empresa sense estar sabedors, amb una càmera i una targeta de memòria que va amagar en un bolígraf i va introduir en la reixeta de ventilació d’un vestuari perquè passés inadvertida.

Asò ve de llarg ja què els fets van començar a final del mes de març d’este any 2021, quan una treballadora es va donar conter que hi havia un objecte estrany en la reixeta de ventilació del vestuari on es canviava. Des de baix, va pensar que era una cullera, però quan va pujar a una cadira per a llevar-la, va descobrir que es tractava d’un bolígraf amb una càmera i una targeta de memòria en el seu interior.

Només coneixer el succeït, els investigadors, van examinar els enregistraments de la càmera i van comprovar que l’autor dels fets va gravar en la seua esfera íntima a estos tres treballadors durant vuit dies. A més, els investigadors van observar a un home amb l’uniforme de l’empresa, que pel que sembla es va gravar de manera accidental mentre col·locava la cambra dins de l’orifici de ventilació.

Per això, els agents van acudir al lloc de treball i van identificar a l’home que coincidia amb la persona dels enregistraments. Per tals fets, l’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, passant a disposició judicial.

 

Quan és il·legal gravar una conversació?

Des de l’àmbit legal, serà vàlid gravar una conversa sempre que siga un enregistrament propi, això és, que qui estiga gravant siga subjecte actiu i partícip d’esta.

Què fer si et graven sense el teu consentiment?

Si t’adones que un desconegut t’està fotografiant o gravant sense el teu consentiment, és aconsellable que, com a mesura preventiva, sol·licites presència policial. Així, els agents de l’autoritat podran acudir al lloc dels fets, identificar a l’individu i obrir un comunicat d’incidència.

Últimes notícies

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.