Posa una càmera oculta als vestuaris i grava als seus companys a València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut el divendres a València a un home de 57 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, després de gravar a tres treballadors d’una empresa sense estar sabedors, amb una càmera i una targeta de memòria que va amagar en un bolígraf i va introduir en la reixeta de ventilació d’un vestuari perquè passés inadvertida.

Asò ve de llarg ja què els fets van començar a final del mes de març d’este any 2021, quan una treballadora es va donar conter que hi havia un objecte estrany en la reixeta de ventilació del vestuari on es canviava. Des de baix, va pensar que era una cullera, però quan va pujar a una cadira per a llevar-la, va descobrir que es tractava d’un bolígraf amb una càmera i una targeta de memòria en el seu interior.

Només coneixer el succeït, els investigadors, van examinar els enregistraments de la càmera i van comprovar que l’autor dels fets va gravar en la seua esfera íntima a estos tres treballadors durant vuit dies. A més, els investigadors van observar a un home amb l’uniforme de l’empresa, que pel que sembla es va gravar de manera accidental mentre col·locava la cambra dins de l’orifici de ventilació.

Per això, els agents van acudir al lloc de treball i van identificar a l’home que coincidia amb la persona dels enregistraments. Per tals fets, l’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte contra la intimitat, passant a disposició judicial.

 

Quan és il·legal gravar una conversació?

Des de l’àmbit legal, serà vàlid gravar una conversa sempre que siga un enregistrament propi, això és, que qui estiga gravant siga subjecte actiu i partícip d’esta.

Què fer si et graven sense el teu consentiment?

Si t’adones que un desconegut t’està fotografiant o gravant sense el teu consentiment, és aconsellable que, com a mesura preventiva, sol·licites presència policial. Així, els agents de l’autoritat podran acudir al lloc dels fets, identificar a l’individu i obrir un comunicat d’incidència.

Últimes notícies

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.