13.3 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, premis Fira del Llibre de València 2024

La 59 Fira del Llibre de València, que tindrà lloc del 25 d’abril al 5 de maig, distingirà amb els seus premis a Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, ha anunciat l’organització del certamen en un comunicat.

Els premis Fira del Llibre de València s’atorguen des de l’any 2019 amb la finalitat de reconèixer la trajectòria i l’aportació literària, un en castellà i un altre en valencià, així com el talent emergent.

Paco Roca

El premi a la trajectòria en castellà a Paco Roca és especialment significatiu, ja que es tracta de la primera vegada que la Fira del Llibre de València premia a un autor de novel·la gràfica i còmic. D’aquesta manera l’organització de la Fira vol realçar el valor narratiu d’aquest gènere. Així mateix cal destacar que els tres premiats són valencians.

Els còmics de Paco Roca (València, 1969) han sigut traduïts a una dotzena de llengües. Els seus treballs han sigut guardonats, entre altres, amb el Premi Nacional del Còmic 2008, el Goya al millor guió adaptat per Arrugas el 2011, Excellence Award de Japón, el Inkpot Award en la Comic-Con de San Diego el 2019 o l’Eisner 2020 a la millor obra estrangera.

Així mateix, ha rebut la Medalla d’Or al Mèrit a les Belles arts 2021 del Ministeri de Cultura i el 2023 el Premi al Mèrit Cultural Ciutat de València. La seua última obra, El abismo del olvido (Astiberri, 2023), centrat en la lluita per la memòria de les persones afusellades pel franquisme en el cementeri de Paterna, va vendre en poc més d’un mes els 40.000 exemplars de la primera edició.

Teresa Pascual

Per la seua banda la poeta Teresa Pascual (Grau de Gandia, 1952) rebrà el premi a la trajectòria en valencià. Pascual es va donar a conèixer l’any 1987 amb el poemari Flexo, obra guanyadora del premi Senyoriu d’Ausiàs March de l’Ajuntament de Beniarjó.

Però va ser l’any següent el del seu reconeixement públic, en guanyar el premi Vicent Andrés Estellés, dins dels Premis Octubre, amb el llibre titulat Les Hores. Des de llavors ha publicat nombrosos poemaris, com El temps en ordre (2002) , premi Crítica Serra d’Or de poesia, o, recentment, Tot passa baix (La Breu Edicions, 2022), premi Lletra d’Or.

Elisa Ferrer

Finalment, el premi emergent serà per a Elisa Ferrer (l’Alcúdia de Crespins, 1983). Ferrer ha publicat recentment la novel·la L’holandès (Tusquets, 2023). L’any 2019 va guanyar el premi Tusquets Editors de Novel·la amb Temporada de avispas.

Els premis es lliuraran en el marc de la Fira del Llibre de València en diferents díes, sempre a la vesprada: el 27 d’abril Elisa Ferrer, el 28 Paco Roca i el 4 de maig Teresa Pascual.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.