Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, premis Fira del Llibre de València 2024

La 59 Fira del Llibre de València, que tindrà lloc del 25 d’abril al 5 de maig, distingirà amb els seus premis a Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, ha anunciat l’organització del certamen en un comunicat.

Els premis Fira del Llibre de València s’atorguen des de l’any 2019 amb la finalitat de reconèixer la trajectòria i l’aportació literària, un en castellà i un altre en valencià, així com el talent emergent.

Paco Roca

El premi a la trajectòria en castellà a Paco Roca és especialment significatiu, ja que es tracta de la primera vegada que la Fira del Llibre de València premia a un autor de novel·la gràfica i còmic. D’aquesta manera l’organització de la Fira vol realçar el valor narratiu d’aquest gènere. Així mateix cal destacar que els tres premiats són valencians.

Els còmics de Paco Roca (València, 1969) han sigut traduïts a una dotzena de llengües. Els seus treballs han sigut guardonats, entre altres, amb el Premi Nacional del Còmic 2008, el Goya al millor guió adaptat per Arrugas el 2011, Excellence Award de Japón, el Inkpot Award en la Comic-Con de San Diego el 2019 o l’Eisner 2020 a la millor obra estrangera.

Així mateix, ha rebut la Medalla d’Or al Mèrit a les Belles arts 2021 del Ministeri de Cultura i el 2023 el Premi al Mèrit Cultural Ciutat de València. La seua última obra, El abismo del olvido (Astiberri, 2023), centrat en la lluita per la memòria de les persones afusellades pel franquisme en el cementeri de Paterna, va vendre en poc més d’un mes els 40.000 exemplars de la primera edició.

Teresa Pascual

Per la seua banda la poeta Teresa Pascual (Grau de Gandia, 1952) rebrà el premi a la trajectòria en valencià. Pascual es va donar a conèixer l’any 1987 amb el poemari Flexo, obra guanyadora del premi Senyoriu d’Ausiàs March de l’Ajuntament de Beniarjó.

Però va ser l’any següent el del seu reconeixement públic, en guanyar el premi Vicent Andrés Estellés, dins dels Premis Octubre, amb el llibre titulat Les Hores. Des de llavors ha publicat nombrosos poemaris, com El temps en ordre (2002) , premi Crítica Serra d’Or de poesia, o, recentment, Tot passa baix (La Breu Edicions, 2022), premi Lletra d’Or.

Elisa Ferrer

Finalment, el premi emergent serà per a Elisa Ferrer (l’Alcúdia de Crespins, 1983). Ferrer ha publicat recentment la novel·la L’holandès (Tusquets, 2023). L’any 2019 va guanyar el premi Tusquets Editors de Novel·la amb Temporada de avispas.

Els premis es lliuraran en el marc de la Fira del Llibre de València en diferents díes, sempre a la vesprada: el 27 d’abril Elisa Ferrer, el 28 Paco Roca i el 4 de maig Teresa Pascual.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.