Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, premis Fira del Llibre de València 2024

La 59 Fira del Llibre de València, que tindrà lloc del 25 d’abril al 5 de maig, distingirà amb els seus premis a Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, ha anunciat l’organització del certamen en un comunicat.

Els premis Fira del Llibre de València s’atorguen des de l’any 2019 amb la finalitat de reconèixer la trajectòria i l’aportació literària, un en castellà i un altre en valencià, així com el talent emergent.

Paco Roca

El premi a la trajectòria en castellà a Paco Roca és especialment significatiu, ja que es tracta de la primera vegada que la Fira del Llibre de València premia a un autor de novel·la gràfica i còmic. D’aquesta manera l’organització de la Fira vol realçar el valor narratiu d’aquest gènere. Així mateix cal destacar que els tres premiats són valencians.

Els còmics de Paco Roca (València, 1969) han sigut traduïts a una dotzena de llengües. Els seus treballs han sigut guardonats, entre altres, amb el Premi Nacional del Còmic 2008, el Goya al millor guió adaptat per Arrugas el 2011, Excellence Award de Japón, el Inkpot Award en la Comic-Con de San Diego el 2019 o l’Eisner 2020 a la millor obra estrangera.

Així mateix, ha rebut la Medalla d’Or al Mèrit a les Belles arts 2021 del Ministeri de Cultura i el 2023 el Premi al Mèrit Cultural Ciutat de València. La seua última obra, El abismo del olvido (Astiberri, 2023), centrat en la lluita per la memòria de les persones afusellades pel franquisme en el cementeri de Paterna, va vendre en poc més d’un mes els 40.000 exemplars de la primera edició.

Teresa Pascual

Per la seua banda la poeta Teresa Pascual (Grau de Gandia, 1952) rebrà el premi a la trajectòria en valencià. Pascual es va donar a conèixer l’any 1987 amb el poemari Flexo, obra guanyadora del premi Senyoriu d’Ausiàs March de l’Ajuntament de Beniarjó.

Però va ser l’any següent el del seu reconeixement públic, en guanyar el premi Vicent Andrés Estellés, dins dels Premis Octubre, amb el llibre titulat Les Hores. Des de llavors ha publicat nombrosos poemaris, com El temps en ordre (2002) , premi Crítica Serra d’Or de poesia, o, recentment, Tot passa baix (La Breu Edicions, 2022), premi Lletra d’Or.

Elisa Ferrer

Finalment, el premi emergent serà per a Elisa Ferrer (l’Alcúdia de Crespins, 1983). Ferrer ha publicat recentment la novel·la L’holandès (Tusquets, 2023). L’any 2019 va guanyar el premi Tusquets Editors de Novel·la amb Temporada de avispas.

Els premis es lliuraran en el marc de la Fira del Llibre de València en diferents díes, sempre a la vesprada: el 27 d’abril Elisa Ferrer, el 28 Paco Roca i el 4 de maig Teresa Pascual.

Últimes notícies

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.
FILMOTECA D'ESTIU