Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, premis Fira del Llibre de València 2024

La 59 Fira del Llibre de València, que tindrà lloc del 25 d’abril al 5 de maig, distingirà amb els seus premis a Paco Roca, Teresa Pascual i Elisa Ferrer, ha anunciat l’organització del certamen en un comunicat.

Els premis Fira del Llibre de València s’atorguen des de l’any 2019 amb la finalitat de reconèixer la trajectòria i l’aportació literària, un en castellà i un altre en valencià, així com el talent emergent.

Paco Roca

El premi a la trajectòria en castellà a Paco Roca és especialment significatiu, ja que es tracta de la primera vegada que la Fira del Llibre de València premia a un autor de novel·la gràfica i còmic. D’aquesta manera l’organització de la Fira vol realçar el valor narratiu d’aquest gènere. Així mateix cal destacar que els tres premiats són valencians.

Els còmics de Paco Roca (València, 1969) han sigut traduïts a una dotzena de llengües. Els seus treballs han sigut guardonats, entre altres, amb el Premi Nacional del Còmic 2008, el Goya al millor guió adaptat per Arrugas el 2011, Excellence Award de Japón, el Inkpot Award en la Comic-Con de San Diego el 2019 o l’Eisner 2020 a la millor obra estrangera.

Així mateix, ha rebut la Medalla d’Or al Mèrit a les Belles arts 2021 del Ministeri de Cultura i el 2023 el Premi al Mèrit Cultural Ciutat de València. La seua última obra, El abismo del olvido (Astiberri, 2023), centrat en la lluita per la memòria de les persones afusellades pel franquisme en el cementeri de Paterna, va vendre en poc més d’un mes els 40.000 exemplars de la primera edició.

Teresa Pascual

Per la seua banda la poeta Teresa Pascual (Grau de Gandia, 1952) rebrà el premi a la trajectòria en valencià. Pascual es va donar a conèixer l’any 1987 amb el poemari Flexo, obra guanyadora del premi Senyoriu d’Ausiàs March de l’Ajuntament de Beniarjó.

Però va ser l’any següent el del seu reconeixement públic, en guanyar el premi Vicent Andrés Estellés, dins dels Premis Octubre, amb el llibre titulat Les Hores. Des de llavors ha publicat nombrosos poemaris, com El temps en ordre (2002) , premi Crítica Serra d’Or de poesia, o, recentment, Tot passa baix (La Breu Edicions, 2022), premi Lletra d’Or.

Elisa Ferrer

Finalment, el premi emergent serà per a Elisa Ferrer (l’Alcúdia de Crespins, 1983). Ferrer ha publicat recentment la novel·la L’holandès (Tusquets, 2023). L’any 2019 va guanyar el premi Tusquets Editors de Novel·la amb Temporada de avispas.

Els premis es lliuraran en el marc de la Fira del Llibre de València en diferents díes, sempre a la vesprada: el 27 d’abril Elisa Ferrer, el 28 Paco Roca i el 4 de maig Teresa Pascual.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.

Elx es juga la permanència davant dos rivals directes i tres aspirants a Europa

L'Elx afronta un mes final de Lliga decisiu per la permanència, amb dols directes davant Alabés i Girona i partits davant Celta, Betis i Getafe, que barallen per Europa.

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua postura sobre la prioritat nacional i el col·lapse dels servicis públics

Pérez Llorca afrontarà en el ple de Les Corts una sessió de control centrada en la prioritat nacional, les crítiques per prioritzar interessos partidistes i el col·lapse dels servicis públics.

Catorze jóvens, cinc d’ells menors, investigats per càntics racistes i desordes a Alginet

La Guàrdia Civil investiga a catorze persones, entre elles cinc menors, per amenaces, càntics racistes i danys al mobiliari urbà a Alginet, a les quals se'ls atribuïxen delictes d'odi i desordes públics.

Els bombers contenen dos incendis industrials en desballestaments d’Onda

Els bombers treballen en l'extinció de dos incendis industrials en desballestaments i una empresa de palets a Onda, ja continguts però encara actius, després d'una nit d'intensa intervenció.

Mosquera advertix abans de les semifinals: L’Atlètic li ho deixarà tot i nosaltres més

Cristhian Mosquera repassa la seua primera temporada en l'Arsenal, valora el repte de les semifinals de Champions davant l'Atlètic de Madrid i subratlla que l'equip està preparat per a barallar per Premier i Lliga de Campions fins al final.