Condemnen a 3 anys de presó a un home que va colpejar a la seua parella en un hotel d’Alcossebre

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys de presó per un delicte de lesions a un home que va colpejar a la seua parella sentimental, li va trencar un braç i li va causar un traumatisme cranioencefàlic, entre altres ferides, a l’hotel d’Alcossebre on estaven allotjats.

L’home no podrà acostar-se a menys de 500 metres de la víctima, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol altre espai en el qual es trobe durant vuit anys. El Tribunal no es pronuncia sobre la responsabilitat civil perquè no s’ha formulat petició i la víctima no la reclama.

La Sala ha absolt, en canvi, a l’acusat dels delictes de detenció il·legal i de maltractament habitual que li atribuïa també la Fiscalia i l’acusació particular, per no considerar acreditada la comissió d’estos.

La parella es va traslladar des de París a Espanya l’octubre de 2022 i es va allotjar des del mes de desembre del mateix any en un hotel de la localitat castellonenca d’Alcossebre.

Segons el relat de fets provats de la sentència, el 15 de febrer de 2023, condemnat i víctima van mantenir una discussió verbal durant la qual ell va propinar una bufetada, un cop de puny i una puntada a la víctima, que la van fer caure a terra.

Després de derrocar-la, li va donar un altre cop en el colze que li va trencar el braç dret. La víctima va sofrir a més un traumatisme cranioencefàlic amb fractura d’un os de la cara, hematomes i contusions de les quals va trigar 60 dies a curar.

La resolució judicial recull que, des de l’inici de l’estada a l’hotel, la dona va manifestar la seua voluntat de tornar a França, però l’home es va negar.

No obstant això, segons els magistrats, no ha quedat acreditat que l’ara condemnat la retingués contra la seua voluntat a l’hotel ni que li negués l’accés als documents d’identitat, les targetes de crèdit o les claus del cotxe.

El Tribunal ha arribat a esta conclusió després d’analitzar la declaració prestada en instrucció de la víctima com a prova preconstituïda, on va assegurar que no estava presonera físicament sinó psicològicament, així com d’altres testimonis, com els propietaris de l’hotel, que van manifestar en el judici que la dona es movia lliurement per l’establiment i que anava sola a comprar amb el seu vehicle.

La Sala tampoc considera provat que l’home agredís a la víctima en múltiples ocasions des que es van traslladar a Espanya i només aprecia proves de l’agressió per la qual ha estat condemnat.

La sentència no és ferma i contra ella es pot interposar recurs davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.