Condemnen a 3 anys de presó a un home que va colpejar a la seua parella en un hotel d’Alcossebre

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys de presó per un delicte de lesions a un home que va colpejar a la seua parella sentimental, li va trencar un braç i li va causar un traumatisme cranioencefàlic, entre altres ferides, a l’hotel d’Alcossebre on estaven allotjats.

L’home no podrà acostar-se a menys de 500 metres de la víctima, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol altre espai en el qual es trobe durant vuit anys. El Tribunal no es pronuncia sobre la responsabilitat civil perquè no s’ha formulat petició i la víctima no la reclama.

La Sala ha absolt, en canvi, a l’acusat dels delictes de detenció il·legal i de maltractament habitual que li atribuïa també la Fiscalia i l’acusació particular, per no considerar acreditada la comissió d’estos.

La parella es va traslladar des de París a Espanya l’octubre de 2022 i es va allotjar des del mes de desembre del mateix any en un hotel de la localitat castellonenca d’Alcossebre.

Segons el relat de fets provats de la sentència, el 15 de febrer de 2023, condemnat i víctima van mantenir una discussió verbal durant la qual ell va propinar una bufetada, un cop de puny i una puntada a la víctima, que la van fer caure a terra.

Després de derrocar-la, li va donar un altre cop en el colze que li va trencar el braç dret. La víctima va sofrir a més un traumatisme cranioencefàlic amb fractura d’un os de la cara, hematomes i contusions de les quals va trigar 60 dies a curar.

La resolució judicial recull que, des de l’inici de l’estada a l’hotel, la dona va manifestar la seua voluntat de tornar a França, però l’home es va negar.

No obstant això, segons els magistrats, no ha quedat acreditat que l’ara condemnat la retingués contra la seua voluntat a l’hotel ni que li negués l’accés als documents d’identitat, les targetes de crèdit o les claus del cotxe.

El Tribunal ha arribat a esta conclusió després d’analitzar la declaració prestada en instrucció de la víctima com a prova preconstituïda, on va assegurar que no estava presonera físicament sinó psicològicament, així com d’altres testimonis, com els propietaris de l’hotel, que van manifestar en el judici que la dona es movia lliurement per l’establiment i que anava sola a comprar amb el seu vehicle.

La Sala tampoc considera provat que l’home agredís a la víctima en múltiples ocasions des que es van traslladar a Espanya i només aprecia proves de l’agressió per la qual ha estat condemnat.

La sentència no és ferma i contra ella es pot interposar recurs davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El Levante incorpora el central Aïssa Mandi per a dos temporades

El Levante ha tancat el fitxatge del defensa internacional algerià Aïssa Mandi per a les pròximes dos temporades, pendent de la revisió mèdica.

Carmencita dispara el benefici un 55 % en 2025 fins als 6,5 milions

Carmencita ha tancat 2025 amb un benefici net de 6,5 milions d’euros, un 55 % més que en 2024, i unes vendes de 119 milions gràcies a la reinversió i l’expansió internacional.

Dos joves detinguts per estafar 1.500 euros fent reserves d’hotel amb una targeta aliena

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 25 anys i una dona de 20 per utilitzar suposadament les dades d’una targeta bancària aliena per reservar diversos hotels de Peníscola per un import total d’uns 1.500 euros.

Detingut per un robatori amb violència en un comerç de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana un home de 42 anys acusat d’un robatori amb violència i intimidació en un establiment comercial, gràcies als efectes personals que va deixar en el local.

Multen 22 establiments per vendre vapejadors a menors en diversos municipis d’Alacant

La Guàrdia Civil ha detectat 22 infraccions per venda de vapejadors a menors en comerços i màquines expenedores de diversos municipis de la província d’Alacant, arran d’una investigació iniciada en abril de 2025.

Nova samarreta grisa del Villarreal per a rememorar les nits europees de fa vint anys

El Villarreal ha presentat una segona equipació grisa per a la temporada 2026-27, inspirada en les samarretes de les campanyes 2003-04 i 2004-05, quan el club va viure les seues primeres grans fites europees.

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.