Condemnen a 3 anys de presó a un home que va colpejar a la seua parella en un hotel d’Alcossebre

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys de presó per un delicte de lesions a un home que va colpejar a la seua parella sentimental, li va trencar un braç i li va causar un traumatisme cranioencefàlic, entre altres ferides, a l’hotel d’Alcossebre on estaven allotjats.

L’home no podrà acostar-se a menys de 500 metres de la víctima, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol altre espai en el qual es trobe durant vuit anys. El Tribunal no es pronuncia sobre la responsabilitat civil perquè no s’ha formulat petició i la víctima no la reclama.

La Sala ha absolt, en canvi, a l’acusat dels delictes de detenció il·legal i de maltractament habitual que li atribuïa també la Fiscalia i l’acusació particular, per no considerar acreditada la comissió d’estos.

La parella es va traslladar des de París a Espanya l’octubre de 2022 i es va allotjar des del mes de desembre del mateix any en un hotel de la localitat castellonenca d’Alcossebre.

Segons el relat de fets provats de la sentència, el 15 de febrer de 2023, condemnat i víctima van mantenir una discussió verbal durant la qual ell va propinar una bufetada, un cop de puny i una puntada a la víctima, que la van fer caure a terra.

Després de derrocar-la, li va donar un altre cop en el colze que li va trencar el braç dret. La víctima va sofrir a més un traumatisme cranioencefàlic amb fractura d’un os de la cara, hematomes i contusions de les quals va trigar 60 dies a curar.

La resolució judicial recull que, des de l’inici de l’estada a l’hotel, la dona va manifestar la seua voluntat de tornar a França, però l’home es va negar.

No obstant això, segons els magistrats, no ha quedat acreditat que l’ara condemnat la retingués contra la seua voluntat a l’hotel ni que li negués l’accés als documents d’identitat, les targetes de crèdit o les claus del cotxe.

El Tribunal ha arribat a esta conclusió després d’analitzar la declaració prestada en instrucció de la víctima com a prova preconstituïda, on va assegurar que no estava presonera físicament sinó psicològicament, així com d’altres testimonis, com els propietaris de l’hotel, que van manifestar en el judici que la dona es movia lliurement per l’establiment i que anava sola a comprar amb el seu vehicle.

La Sala tampoc considera provat que l’home agredís a la víctima en múltiples ocasions des que es van traslladar a Espanya i només aprecia proves de l’agressió per la qual ha estat condemnat.

La sentència no és ferma i contra ella es pot interposar recurs davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.