Anuncios

Condemnen a 3 anys de presó a un home que va colpejar a la seua parella en un hotel d’Alcossebre

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys de presó per un delicte de lesions a un home que va colpejar a la seua parella sentimental, li va trencar un braç i li va causar un traumatisme cranioencefàlic, entre altres ferides, a l’hotel d’Alcossebre on estaven allotjats.

L’home no podrà acostar-se a menys de 500 metres de la víctima, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol altre espai en el qual es trobe durant vuit anys. El Tribunal no es pronuncia sobre la responsabilitat civil perquè no s’ha formulat petició i la víctima no la reclama.

Anuncios

La Sala ha absolt, en canvi, a l’acusat dels delictes de detenció il·legal i de maltractament habitual que li atribuïa també la Fiscalia i l’acusació particular, per no considerar acreditada la comissió d’estos.

La parella es va traslladar des de París a Espanya l’octubre de 2022 i es va allotjar des del mes de desembre del mateix any en un hotel de la localitat castellonenca d’Alcossebre.

Segons el relat de fets provats de la sentència, el 15 de febrer de 2023, condemnat i víctima van mantenir una discussió verbal durant la qual ell va propinar una bufetada, un cop de puny i una puntada a la víctima, que la van fer caure a terra.

Després de derrocar-la, li va donar un altre cop en el colze que li va trencar el braç dret. La víctima va sofrir a més un traumatisme cranioencefàlic amb fractura d’un os de la cara, hematomes i contusions de les quals va trigar 60 dies a curar.

La resolució judicial recull que, des de l’inici de l’estada a l’hotel, la dona va manifestar la seua voluntat de tornar a França, però l’home es va negar.

No obstant això, segons els magistrats, no ha quedat acreditat que l’ara condemnat la retingués contra la seua voluntat a l’hotel ni que li negués l’accés als documents d’identitat, les targetes de crèdit o les claus del cotxe.

El Tribunal ha arribat a esta conclusió després d’analitzar la declaració prestada en instrucció de la víctima com a prova preconstituïda, on va assegurar que no estava presonera físicament sinó psicològicament, així com d’altres testimonis, com els propietaris de l’hotel, que van manifestar en el judici que la dona es movia lliurement per l’establiment i que anava sola a comprar amb el seu vehicle.

La Sala tampoc considera provat que l’home agredís a la víctima en múltiples ocasions des que es van traslladar a Espanya i només aprecia proves de l’agressió per la qual ha estat condemnat.

La sentència no és ferma i contra ella es pot interposar recurs davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios