Condemnen a 3 anys de presó a un home que va colpejar a la seua parella en un hotel d’Alcossebre

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a tres anys de presó per un delicte de lesions a un home que va colpejar a la seua parella sentimental, li va trencar un braç i li va causar un traumatisme cranioencefàlic, entre altres ferides, a l’hotel d’Alcossebre on estaven allotjats.

L’home no podrà acostar-se a menys de 500 metres de la víctima, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol altre espai en el qual es trobe durant vuit anys. El Tribunal no es pronuncia sobre la responsabilitat civil perquè no s’ha formulat petició i la víctima no la reclama.

La Sala ha absolt, en canvi, a l’acusat dels delictes de detenció il·legal i de maltractament habitual que li atribuïa també la Fiscalia i l’acusació particular, per no considerar acreditada la comissió d’estos.

La parella es va traslladar des de París a Espanya l’octubre de 2022 i es va allotjar des del mes de desembre del mateix any en un hotel de la localitat castellonenca d’Alcossebre.

Segons el relat de fets provats de la sentència, el 15 de febrer de 2023, condemnat i víctima van mantenir una discussió verbal durant la qual ell va propinar una bufetada, un cop de puny i una puntada a la víctima, que la van fer caure a terra.

Després de derrocar-la, li va donar un altre cop en el colze que li va trencar el braç dret. La víctima va sofrir a més un traumatisme cranioencefàlic amb fractura d’un os de la cara, hematomes i contusions de les quals va trigar 60 dies a curar.

La resolució judicial recull que, des de l’inici de l’estada a l’hotel, la dona va manifestar la seua voluntat de tornar a França, però l’home es va negar.

No obstant això, segons els magistrats, no ha quedat acreditat que l’ara condemnat la retingués contra la seua voluntat a l’hotel ni que li negués l’accés als documents d’identitat, les targetes de crèdit o les claus del cotxe.

El Tribunal ha arribat a esta conclusió després d’analitzar la declaració prestada en instrucció de la víctima com a prova preconstituïda, on va assegurar que no estava presonera físicament sinó psicològicament, així com d’altres testimonis, com els propietaris de l’hotel, que van manifestar en el judici que la dona es movia lliurement per l’establiment i que anava sola a comprar amb el seu vehicle.

La Sala tampoc considera provat que l’home agredís a la víctima en múltiples ocasions des que es van traslladar a Espanya i només aprecia proves de l’agressió per la qual ha estat condemnat.

La sentència no és ferma i contra ella es pot interposar recurs davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.