10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

La programació de la setmana ‘no’ fallera de Xàtiva

 

La regidora de Falles Maria Beltrán i el president de la Junta Local Fallera de Xàtiva, en la Costera (València), Jesús González han presentat este dilluns en roda de premsa els actes programats per a la setmana de falles d’enguany, que es faran en tots els casos complint amb les mesures de seguretat establertes per la pandèmia de Covid-19.

 

El dia 19 de març, coincidint amb la festivitat de Sant Josep, està prevista una ofrena de flors a la Seu, a porta tancada, a càrrec dels i les representants de les distintes comissions de la ciutat i de la Junta Local Fallera. A demés, per tal d’ajudar al sector de les floristeries de Xàtiva, els ciutadans (tant fallers com no fallers) que vullguen col·laborar, podran adquirir un ramell de flors per valor de 5 euros que les floristeries s’encarregaran de portar a la Seu. Les comandes es podran fer fins el dissabte 13 de març.

 

El dia 19 la pólvora també tindrà el seu protagonisme. Una volta finalitzada l’ofrena, cap a les 13:30 hores, es dispararà un bombardeig aeri des de dos punts de la ciutat, i a les 21.00 hores tindrà lloc la «Nit de pólvora», amb la disparada simultània de 19 castells de focs artificials (un per cada una de les comissions), junt amb una mascletà aèria a càrrec de la Pirotècnia Tamarit.

 

Recorregut virtual de les Falles 2021

A demés, des del 15 de març fins al dia 19 s’ubicarà en l’Albereda Jaume I la paraula «Tornarem», amb un collage d’imàtgens de fallers i falleres de la localitat, i d’altra banda es farà, en col·laboració amb el Consell de la Joventut de Xàtiva, un recorregut virtual per les falles 2021, amb els esbossos dels monuments que haurien de plantar-se a les diferents demarcacions.

 

El dia 17 es farà un concurs de coneixements fallers infantils a través de les xarxes socials de la Junta Local Fallera, i també tindrà lloc un sorteig amb totes les fotografies que es publiquen del 15 al 19 de març amb les etiquetes #Tornarem, #FallesXàtiva i #FallesVirtuals. Entre els premis es troben:

  • Val de 90 euros per a gastar en una perruqueria de Xàtiva (en pentinats de fallera)
  • Val de 250 euros per a gastar en un reportatge faller en Estudio Federico
  • Val de 90 euros per a gastar en les floristeries de Xàtiva
  • Val de 250 euros per a gastar en indumentaristes de Xàtiva
  • Val de 300 euros per a la comissió del faller guanyador o fallera guanyadora del sorteig del reportatge fotogràfic, per a gastar en pólvora.

 

«Volíem fer algun que altre acte representatiu per poder d’alguna manera recordar que del 15 al 19 de març són falles a la ciutat, i d’alguna manera recolzar cada un dels sectors econòmics de la nostra localitat que estan passant-ho malament», ha explicat la regidora de Falles Maria Beltrán.

 

El president de la Junta Local Fallera, Jesús González, ha explicat per la seua part que «s’han preparat diferents activitats per donar visibilitat al col·lectiu més gran de la ciutat, i al mateix temps un dels més colpejats, com és el col·lectiu faller. A demés de tot el que ja s’ha esmentat, durant la setmana de falles es publicaran a les xarxes de la Junta Local Fallera entrevistes amb personatges il·lustres i representatius del col·lectiu faller de la ciutat».

 

Banderoles als balcons

Per a completar les actuacions vinculades a la setmana fallera, la Junta Local Fallera i l’Ajuntament de Xàtiva repartiran 4.000 banderoles de «falles a Xàtiva» de forma gratuïta, per tal de ser penjades als balcons dels veïns i veïnes de la localitat.

 

Estes banderoles es repartiran entre les comissions falleres, però també podran ser adquirides per qualsevol persona interessada (fallera o no fallera) a alguns punts específics municipals com ara la Casa de Cultura o la Casa de la Joventut.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.