Prohibeixen i sancionen la prostitució en locals subjectes a la Llei d’Espectacles

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, presidida pel secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, i el director d’Interior, Salvador Almenar, ha mostrat el seu suport i conformitat a la modificació de la Llei d’Espectacles de la Generalitat Valenciana amb l’objectiu de perseguir la prostitució que s’exercisca, oferisca o promocione en establiments públics.

El director general d’Interior, que ha sigut l’encarregat de defensar el canvi normatiu impulsat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha afirmat que amb la modificació d’aquesta llei «es tracta de portar a la pràctica la voluntat manifestada per part de la consellera Gabriela Bravo d’utilitzar totes les eines legals al nostre abast amb l’objectiu d’acabar amb aquesta xacra i, en última instància, abolir la prostitució«.

Salvador Almenar ha manifestat la seua satisfacció per la resposta positiva i la unanimitat dels integrants de la Comissió d’Espectacles davant la proposta formulada per la Conselleria perquè es recullen en la llei i que «explicita aquest tipus de conductes denigrants per a la dona i recull les referències als tractats internacionals que conviden a adoptar mesures de protecció de les dones prostituïdes, ja que suposa una vulneració dels seus drets«.

Els articles introduïts prohibeixen la prostitució en els establiments subjectes a la Llei d’Espectacles i la publicitat, siga a través de rètols o cartells que identifiquen l’oferta i consum de prostitució. A més, preveu la possibilitat que la policia clausure els locals on s’exerceix la prostitució de manera immediata i amb caràcter previ al fet que s’emeta la definitiva resolució sancionadora.

D’altra banda, en l’apartat sancionador, la modificació en la llei contempla com a infracció greu qualsevol forma de demanda de prostitució, sense que genere responsabilitats en la persona prostituïda. També preveu com a infracció greu la difusió i utilització de qualsevol element publicitari vinculat a la indústria del sexe pagat.

En aquest sentit, el director general d’Interior ha afegit que «les infraccions introduïdes a través d’aquesta reforma serviran per a dissuadir aquests comportaments, així com per a sancionar als qui són els responsables de l’explotació patida per les dones prostituïdes«.

La modificació de la Llei d’Espectacles és una proposta sorgida dels treballs del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució constituït per resolució de la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, en 2021. Els treballs d’aquest Fòrum han assenyalat que entre 10.000 i 13.000 dones es prostitueixen en l’actualitat en la Comunitat Valenciana i són 164 els establiments identificats com a llocs de prostitució i més de 52.000 els anuncis en internet de serveis de prostitució. L’estudi també estima que cada any són 115.000 els homes que consumeixen prostitució.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.