14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Prohibeixen i sancionen la prostitució en locals subjectes a la Llei d’Espectacles

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, presidida pel secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, i el director d’Interior, Salvador Almenar, ha mostrat el seu suport i conformitat a la modificació de la Llei d’Espectacles de la Generalitat Valenciana amb l’objectiu de perseguir la prostitució que s’exercisca, oferisca o promocione en establiments públics.

El director general d’Interior, que ha sigut l’encarregat de defensar el canvi normatiu impulsat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha afirmat que amb la modificació d’aquesta llei “es tracta de portar a la pràctica la voluntat manifestada per part de la consellera Gabriela Bravo d’utilitzar totes les eines legals al nostre abast amb l’objectiu d’acabar amb aquesta xacra i, en última instància, abolir la prostitució“.

Salvador Almenar ha manifestat la seua satisfacció per la resposta positiva i la unanimitat dels integrants de la Comissió d’Espectacles davant la proposta formulada per la Conselleria perquè es recullen en la llei i que “explicita aquest tipus de conductes denigrants per a la dona i recull les referències als tractats internacionals que conviden a adoptar mesures de protecció de les dones prostituïdes, ja que suposa una vulneració dels seus drets“.

Els articles introduïts prohibeixen la prostitució en els establiments subjectes a la Llei d’Espectacles i la publicitat, siga a través de rètols o cartells que identifiquen l’oferta i consum de prostitució. A més, preveu la possibilitat que la policia clausure els locals on s’exerceix la prostitució de manera immediata i amb caràcter previ al fet que s’emeta la definitiva resolució sancionadora.

D’altra banda, en l’apartat sancionador, la modificació en la llei contempla com a infracció greu qualsevol forma de demanda de prostitució, sense que genere responsabilitats en la persona prostituïda. També preveu com a infracció greu la difusió i utilització de qualsevol element publicitari vinculat a la indústria del sexe pagat.

En aquest sentit, el director general d’Interior ha afegit que “les infraccions introduïdes a través d’aquesta reforma serviran per a dissuadir aquests comportaments, així com per a sancionar als qui són els responsables de l’explotació patida per les dones prostituïdes“.

La modificació de la Llei d’Espectacles és una proposta sorgida dels treballs del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució constituït per resolució de la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, en 2021. Els treballs d’aquest Fòrum han assenyalat que entre 10.000 i 13.000 dones es prostitueixen en l’actualitat en la Comunitat Valenciana i són 164 els establiments identificats com a llocs de prostitució i més de 52.000 els anuncis en internet de serveis de prostitució. L’estudi també estima que cada any són 115.000 els homes que consumeixen prostitució.

Últimes notícies

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.

Pescadors es mobilitzen a Santa Pola i Madrid contra la norma de control de la UE

Pescadors han parat l'activitat i s'han concentrat a Santa Pola i Madrid contra el reglament europeu de control, que titllen d'inviable i sancionador. El sector ha avisat que, si la reunió amb Pesca no llança avanços, seguiran els aturs en tot el país.

El fiscal demana 25 anys de presó per a l’acusat d’assassinar a la seua parella amb 18 punyalades

La Fiscalia ha mantingut la seua acusació i ha sol·licitat 25 anys de presó per a l'acusat de l'assassinat de la seua parella a Alcoi en 2022, amb 18 punyalades. El jurat rebrà l'objecte del veredicte per a iniciar la deliberació.

El València ha descartat una lesió greu de César Tárrega i ha estimat un parell de setmanes de baixa

El club ha confirmat que el central no patix una lesió de gravetat després de passar proves este dilluns a Paterna. La baixa s'ha estimat entorn de dos setmanes.

El Llevant-Vila-real ajornat per la pluja es jugarà el 18 de febrer

El partit de la jornada 16, suspés per alerta roja el 14 de desembre de 2025, es jugarà el dimecres 18 de febrer a les 20.00 en el Ciutat de València. LaLiga va confirmar la data després de la petició dels dos clubs per a assegurar la presència dels seus jugadors africans.