Prohibeixen i sancionen la prostitució en locals subjectes a la Llei d’Espectacles

La Comissió d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, presidida pel secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, i el director d’Interior, Salvador Almenar, ha mostrat el seu suport i conformitat a la modificació de la Llei d’Espectacles de la Generalitat Valenciana amb l’objectiu de perseguir la prostitució que s’exercisca, oferisca o promocione en establiments públics.

El director general d’Interior, que ha sigut l’encarregat de defensar el canvi normatiu impulsat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha afirmat que amb la modificació d’aquesta llei «es tracta de portar a la pràctica la voluntat manifestada per part de la consellera Gabriela Bravo d’utilitzar totes les eines legals al nostre abast amb l’objectiu d’acabar amb aquesta xacra i, en última instància, abolir la prostitució«.

Salvador Almenar ha manifestat la seua satisfacció per la resposta positiva i la unanimitat dels integrants de la Comissió d’Espectacles davant la proposta formulada per la Conselleria perquè es recullen en la llei i que «explicita aquest tipus de conductes denigrants per a la dona i recull les referències als tractats internacionals que conviden a adoptar mesures de protecció de les dones prostituïdes, ja que suposa una vulneració dels seus drets«.

Els articles introduïts prohibeixen la prostitució en els establiments subjectes a la Llei d’Espectacles i la publicitat, siga a través de rètols o cartells que identifiquen l’oferta i consum de prostitució. A més, preveu la possibilitat que la policia clausure els locals on s’exerceix la prostitució de manera immediata i amb caràcter previ al fet que s’emeta la definitiva resolució sancionadora.

D’altra banda, en l’apartat sancionador, la modificació en la llei contempla com a infracció greu qualsevol forma de demanda de prostitució, sense que genere responsabilitats en la persona prostituïda. També preveu com a infracció greu la difusió i utilització de qualsevol element publicitari vinculat a la indústria del sexe pagat.

En aquest sentit, el director general d’Interior ha afegit que «les infraccions introduïdes a través d’aquesta reforma serviran per a dissuadir aquests comportaments, així com per a sancionar als qui són els responsables de l’explotació patida per les dones prostituïdes«.

La modificació de la Llei d’Espectacles és una proposta sorgida dels treballs del Fòrum Valencià per l’Abolició de la Prostitució constituït per resolució de la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, en 2021. Els treballs d’aquest Fòrum han assenyalat que entre 10.000 i 13.000 dones es prostitueixen en l’actualitat en la Comunitat Valenciana i són 164 els establiments identificats com a llocs de prostitució i més de 52.000 els anuncis en internet de serveis de prostitució. L’estudi també estima que cada any són 115.000 els homes que consumeixen prostitució.

Últimes notícies

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.
FILMOTECA D'ESTIU