Ximo Puig obri el seu bloc personal ‘Un Espai per al Diàleg’

El president de la Generalitat Valenciana i secretari general del PSPV-PSOE, Ximo Puig, ha obert un nou espai per comunicar-se amb els ciutadans. Un bloc que aborda el seu vessant més personal i on mostra la seua personalitat més propera i quotidiana.

Amb l’objectiu a l’horitzó de continuar liderant la Comunitat Valenciana, este projecte inclou, entre d’altres, la secció Tribuna Oberta, en què actors socials de referència aporten les seues opinions i reflexions, configurant així una mostra significativa de les inquietuds valencianes que dibuixen una radiografia social de la nostra terra.

El bloc és una finestra on el president Puig mostra el vessant més personal. Es completa amb vídeos curts d’entrevistes originals i inèdites, així com fragments d’actes en què ha participat recentment i que ha anat guardant al seu arxiu digital per utilitzar-los en este nou espai de comunicació.

El president aprofita este nou espai per fer a recomanacions de les lectures, pel·lícules o cançons que més l’inspiren o l’emocionen. Fins i tot recomana activitats culturals i d’e lleure’oci al llarg de la Comunitat Valenciana. En les seues pròpies paraules: «El que ens marca a la vida, moltes vegades, ha estat provocat per lectures il·luminadores, pel plaer de veure una bona pel·lícula o una obra de teatre, per les emocions de la música o de l’art més intens… ».

Al bloc es mostren, així mateix, frases inspiradores per a Puig, extretes de personalitats rellevants del hui i de l’ahir com Vicent Andrés Estellés, Concepción Arenal, María Zambrano o Tony Judt, entre molts altres. Una pàgina personal, íntima, propera, per al debat, la reflexió i l’anàlisi, que ha batejat com: «Ximo Puig. Un espai per al diàleg».

Podeu consultar el bloc del President de la Generalitat al següent enllaç: https://ximopuig.es

Últimes notícies

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.