Ximo Puig anima a consumir productes valencians durant el Nadal

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha animat tota la ciutadania a adquirir aquest Nadal els productes típics que es produeixen de nord a sud de la Comunitat Valenciana, “per qualitat, per tradició, per compromís amb els productors i artesans d’aquesta terra i per impulsar la recuperació econòmica, ja que es contribueix així al manteniment de l’ocupació en aquests sectors”.

El president ha explicat, durant la presentació de la VII edició de la campanya El Nadal és valencià, que l’oferta de productes autòctons va “des del llagostí de Vinaròs, els formatges del Maestrat, l’oli d’Espadà, el cava de Requena, la mel d’Ayora, el raïm del Vinalopó, els joguets d’Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d’Elx i les saladures d’Orihuela, fins als cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres”.

Ximo Puig ha destacat que molts d’aquests productes, que estaran presents aquest Nadal en la majoria de llars, disposen de denominació d’origen valenciana que n’assegura la procedència i garanteix que la seua qualitat i les seues característiques es deuen al fet que es cultiven o es produeixen en una zona geogràfica delimitada.

Es tracta de productes quilòmetre zero, que simbolitzen el retrobament familiar i amb les arrels emocionals del territori i el respecte pel planeta. Després de superar una pandèmia, en plena crisi inflacionària i en procés de recuperació econòmica és important estar al costat dels nostres productors locals”, ha assenyalat el president, que ha recordat que el torró, el cava, el raïm i el joguet suposen un impacte en l’economia valenciana de quasi 3.000 milions d’euros.

Ximo Puig ha felicitat també els elaboradors valencians de cava, que ja poden usar el nom de Requena en la comercialització dels seus espumosos. “Aquesta denominació d’origen Requena no només distingeix un producte, sinó també una manera de fer les coses”, ha assenyalat el president.

Col·laboració d’associacions valencianes

La campanya El Nadal és valencià és una iniciativa de la Generalitat per a donar suport als sectors productius de la Comunitat Valenciana, en la qual participen també associacions i entitats relacionades amb la indústria i la tradició d’aquest territori, així com denominacions d’origen (DO) i indicacions geogràfiques protegides (IGP), com ara, DOP Raïm de Taula Embossat del Vinalopó, DOP València (vi), DOP Kaki Ribera del Xúquer, DOP Magrana Mollar d’Elx, DOP Alacant (vi), Associació d’Elaboradors de Cava de Requena, IGP Cítrics Valencians, IGP Xixona i IGP Torró d’Alacant, DOP Utiel-Requena (vi) i IGP Castelló (vi).

El president de la Generalitat ha agraït la seua col·laboració a totes aquestes entitats, i ha destacat també que enguany la imatge de la campanya ha sigut dissenyada pel dibuixant valencià Antonio Ortiz Fuster, Ortifus.

L’acte, que ha tingut lloc al pati gòtic del Palau de la Generalitat, ha comptat també amb la participació de la directora general de Promoció Institucional, Fernanda Escribano; l’escriptor i periodista Màxim Huerta, com a ambaixador del Nadal valencià, i Ortifus, entre altres assistents.

Fernanda Escribano ha explicat que per al disseny de la campanya s’ha recorregut a un dels humoristes gràfics “més reconeguts del país”, amb 42 anys de trajectòria en els quals ha dissenyat més de 40.000 il·lustracions. “En la campanya, l’univers d’Ortifus, amb els seus icònics personatges amb nassos prominents i ulls sortint, envaeix una celebració nadalenca repleta de productes autòctons”, ha apuntat.

Per la seua banda, l’espot, elaborat sobre la base dels dibuixos d’Ortifus, l’ha creat i produït l’empresa valenciana TV On Producciones, que, amb 20 anys d’experiència, va ser nominada en l’última edició dels Premis Goya per la seua producció d’animació Proceso de selección.

La directora general ha assegurat que El Nadal és valencià “és molt més que una campanya”, ja que reflecteix l’aposta de la Generalitat per donar suport als productes i la producció de la Comunitat Valenciana, “que es caracteritza per la seua qualitat i singularitat”, ha afirmat Escribano.

Després de la presentació de la campanya, s’ha procedit a l’encesa de les llums de Nadal del Palau, i el cor polifònic de la societat musical de Castellar-l’Oliveral ha oferit una actuació.

Programació

L’acte ha servit també per a donar a conéixer les activitats amb les quals la Generalitat pretén acostar el Nadal als valencians i valencianes, que tindran lloc en espais diferents de les tres províncies, entre les quals destaquen concerts a càrrec de grups musicals, corals i conservatoris; teatres de marionetes; jocs tradicionals, o contacontes.

Entre altres, s’oferiran concerts a càrrec del Conservatori Professional de Música de València, la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i diverses corals organitzades per la Federació de Cors de la Comunitat Valenciana (Fecocova).

A Orihuela, a més, actuarà el cor de l’Associació Cultural Amics de la Música d’Orihuela i a Castelló, la Coral Vicent Ripollés. També es realitzaran, a les tres províncies, concerts a càrrec del grup Melomans i actuarà la companyia de teatre i marionetes Gori Gori.

Un altre dels espectacles programats és el de narració oral i música en directe de Xano-Xano, els jocs tradicionals Jugafusta i l’espectacle de música familiar Petits nadals.

Així mateix, les portes del Palau de la Generalitat estaran obertes per al gaudi de la ciutadania fins al 5 de gener de 2023, a excepció dels dies 24 i 25 de desembre i l’1 de gener.

La programació completa es pot consultar en;: https://presidencia.gva.es/es/web/campanyes/nadal 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.