Ximo Puig anima a consumir productes valencians durant el Nadal

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha animat tota la ciutadania a adquirir aquest Nadal els productes típics que es produeixen de nord a sud de la Comunitat Valenciana, “per qualitat, per tradició, per compromís amb els productors i artesans d’aquesta terra i per impulsar la recuperació econòmica, ja que es contribueix així al manteniment de l’ocupació en aquests sectors”.

El president ha explicat, durant la presentació de la VII edició de la campanya El Nadal és valencià, que l’oferta de productes autòctons va “des del llagostí de Vinaròs, els formatges del Maestrat, l’oli d’Espadà, el cava de Requena, la mel d’Ayora, el raïm del Vinalopó, els joguets d’Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d’Elx i les saladures d’Orihuela, fins als cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres”.

Ximo Puig ha destacat que molts d’aquests productes, que estaran presents aquest Nadal en la majoria de llars, disposen de denominació d’origen valenciana que n’assegura la procedència i garanteix que la seua qualitat i les seues característiques es deuen al fet que es cultiven o es produeixen en una zona geogràfica delimitada.

“Es tracta de productes quilòmetre zero, que simbolitzen el retrobament familiar i amb les arrels emocionals del territori i el respecte pel planeta. Després de superar una pandèmia, en plena crisi inflacionària i en procés de recuperació econòmica és important estar al costat dels nostres productors locals”, ha assenyalat el president, que ha recordat que el torró, el cava, el raïm i el joguet suposen un impacte en l’economia valenciana de quasi 3.000 milions d’euros.

Ximo Puig ha felicitat també els elaboradors valencians de cava, que ja poden usar el nom de Requena en la comercialització dels seus espumosos. “Aquesta denominació d’origen Requena no només distingeix un producte, sinó també una manera de fer les coses”, ha assenyalat el president.

Col·laboració d’associacions valencianes

La campanya El Nadal és valencià és una iniciativa de la Generalitat per a donar suport als sectors productius de la Comunitat Valenciana, en la qual participen també associacions i entitats relacionades amb la indústria i la tradició d’aquest territori, així com denominacions d’origen (DO) i indicacions geogràfiques protegides (IGP), com ara, DOP Raïm de Taula Embossat del Vinalopó, DOP València (vi), DOP Kaki Ribera del Xúquer, DOP Magrana Mollar d’Elx, DOP Alacant (vi), Associació d’Elaboradors de Cava de Requena, IGP Cítrics Valencians, IGP Xixona i IGP Torró d’Alacant, DOP Utiel-Requena (vi) i IGP Castelló (vi).

El president de la Generalitat ha agraït la seua col·laboració a totes aquestes entitats, i ha destacat també que enguany la imatge de la campanya ha sigut dissenyada pel dibuixant valencià Antonio Ortiz Fuster, Ortifus.

L’acte, que ha tingut lloc al pati gòtic del Palau de la Generalitat, ha comptat també amb la participació de la directora general de Promoció Institucional, Fernanda Escribano; l’escriptor i periodista Màxim Huerta, com a ambaixador del Nadal valencià, i Ortifus, entre altres assistents.

Fernanda Escribano ha explicat que per al disseny de la campanya s’ha recorregut a un dels humoristes gràfics “més reconeguts del país”, amb 42 anys de trajectòria en els quals ha dissenyat més de 40.000 il·lustracions. “En la campanya, l’univers d’Ortifus, amb els seus icònics personatges amb nassos prominents i ulls sortint, envaeix una celebració nadalenca repleta de productes autòctons”, ha apuntat.

Per la seua banda, l’espot, elaborat sobre la base dels dibuixos d’Ortifus, l’ha creat i produït l’empresa valenciana TV On Producciones, que, amb 20 anys d’experiència, va ser nominada en l’última edició dels Premis Goya per la seua producció d’animació Proceso de selección.

La directora general ha assegurat que El Nadal és valencià “és molt més que una campanya”, ja que reflecteix l’aposta de la Generalitat per donar suport als productes i la producció de la Comunitat Valenciana, “que es caracteritza per la seua qualitat i singularitat”, ha afirmat Escribano.

Després de la presentació de la campanya, s’ha procedit a l’encesa de les llums de Nadal del Palau, i el cor polifònic de la societat musical de Castellar-l’Oliveral ha oferit una actuació.

Programació

L’acte ha servit també per a donar a conéixer les activitats amb les quals la Generalitat pretén acostar el Nadal als valencians i valencianes, que tindran lloc en espais diferents de les tres províncies, entre les quals destaquen concerts a càrrec de grups musicals, corals i conservatoris; teatres de marionetes; jocs tradicionals, o contacontes.

Entre altres, s’oferiran concerts a càrrec del Conservatori Professional de Música de València, la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i diverses corals organitzades per la Federació de Cors de la Comunitat Valenciana (Fecocova).

A Orihuela, a més, actuarà el cor de l’Associació Cultural Amics de la Música d’Orihuela i a Castelló, la Coral Vicent Ripollés. També es realitzaran, a les tres províncies, concerts a càrrec del grup Melomans i actuarà la companyia de teatre i marionetes Gori Gori.

Un altre dels espectacles programats és el de narració oral i música en directe de Xano-Xano, els jocs tradicionals Jugafusta i l’espectacle de música familiar Petits nadals.

Així mateix, les portes del Palau de la Generalitat estaran obertes per al gaudi de la ciutadania fins al 5 de gener de 2023, a excepció dels dies 24 i 25 de desembre i l’1 de gener.

La programació completa es pot consultar en;: https://presidencia.gva.es/es/web/campanyes/nadal 

Últimes notícies

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.