Puig anuncia un acord amb distribuïdors per abaratir la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que està en contacte amb distribuïdors per aazxbaixar el preu de la cistella de la compra per a les famílies amb rendes baixes. Ha anunciat este dijous 9 de març una reunió la setmana que ve per “començar a establir quina és la via”. Ha avançat que esta rebaixa podrà beneficiar “una cinquena part o més” de la població a la Comunitat.

Ximo Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa “des de fa mesos” per buscar fórmules per alleujar la inflació a l’alimentació. Es tracta que “aquelles famílies que tinguen les rendes més baixes tinguen el suport públic i també dels mateixos distribuïdors en una situació de dificultat”, ha assenyalat perquè és un problema “greu” per a moltes famílies. “No és el mateix com afecta la cistella de la compra les rendes que tenen menys capacitat que les que tenen més capacitat”.

Ha afegit que hi ha sobre la taula diferents maneres d’implementar esta ajuda, però “el problema és com es fa efectiva esta ajuda, és la complexitat”. Unes mesures que “no afecten els productors d’origen ni el sector del comerç. És una certa complexitat i per això ens costa trobar l’encaix definitiu”.

Últimes notícies

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.