18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Puig anuncia un acord amb distribuïdors per abaratir la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que està en contacte amb distribuïdors per aazxbaixar el preu de la cistella de la compra per a les famílies amb rendes baixes. Ha anunciat este dijous 9 de març una reunió la setmana que ve per “començar a establir quina és la via”. Ha avançat que esta rebaixa podrà beneficiar “una cinquena part o més” de la població a la Comunitat.

Ximo Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa “des de fa mesos” per buscar fórmules per alleujar la inflació a l’alimentació. Es tracta que “aquelles famílies que tinguen les rendes més baixes tinguen el suport públic i també dels mateixos distribuïdors en una situació de dificultat”, ha assenyalat perquè és un problema “greu” per a moltes famílies. “No és el mateix com afecta la cistella de la compra les rendes que tenen menys capacitat que les que tenen més capacitat”.

Ha afegit que hi ha sobre la taula diferents maneres d’implementar esta ajuda, però “el problema és com es fa efectiva esta ajuda, és la complexitat”. Unes mesures que “no afecten els productors d’origen ni el sector del comerç. És una certa complexitat i per això ens costa trobar l’encaix definitiu”.

Últimes notícies

Els davanters del Llevant, en sequera: només un gol en els últims dotze partits

Només Carlos Espí ha marcat per la davantera del Llevant en els últims dotze partits de Lliga; la resta de punts va arribar des de la segona línia i la defensa. Amb Luís Castro, Iván Romero va ser titular sense encert i Etta Eyong va perdre temps per la Copa Àfrica; així i tot l'equip suma 26 gols.

Un home es refugia en un traster després de ser acoltellat per la seua parella a València

La Policia Nacional va localitzar en Patraix a un home ferit per arma blanca ocult en un traster i va detindre a la seua parella després de seguir una reguera de sang en la vivenda.

Desarticulat un grup itinerant per robatoris en salons de joc d’Alacant i Múrcia

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal itinerant que ha assaltat salons de joc a Múrcia i Alacant amb la tècnica 'stacker'. Quatre persones han sigut detingudes i la investigació ha quedat oberta per a altres fets similars.

Alacant frega el 10% de la construcció i rehabilitació de vivendes a Espanya

Alacant va concentrar el 9,2% dels visats d'obra nova i rehabilitació residencial en 2025, amb focus a Torrevieja, Elx, Sant Joan d'Alacant i la capital. L'impuls es va recolzar en obra nova i en una forta pujada de la rehabilitació de vivenda.

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.