Puig anuncia un acord amb distribuïdors per abaratir la cistella de la compra

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que està en contacte amb distribuïdors per aazxbaixar el preu de la cistella de la compra per a les famílies amb rendes baixes. Ha anunciat este dijous 9 de març una reunió la setmana que ve per “començar a establir quina és la via”. Ha avançat que esta rebaixa podrà beneficiar “una cinquena part o més” de la població a la Comunitat.

Ximo Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa “des de fa mesos” per buscar fórmules per alleujar la inflació a l’alimentació. Es tracta que “aquelles famílies que tinguen les rendes més baixes tinguen el suport públic i també dels mateixos distribuïdors en una situació de dificultat”, ha assenyalat perquè és un problema “greu” per a moltes famílies. “No és el mateix com afecta la cistella de la compra les rendes que tenen menys capacitat que les que tenen més capacitat”.

Ha afegit que hi ha sobre la taula diferents maneres d’implementar esta ajuda, però “el problema és com es fa efectiva esta ajuda, és la complexitat”. Unes mesures que “no afecten els productors d’origen ni el sector del comerç. És una certa complexitat i per això ens costa trobar l’encaix definitiu”.

Últimes notícies

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.

Compromís exigeix a Caballero explicacions per la gestió de l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha reclamat la compareixença del regidor Juan Carlos Caballero per a aclarir la gestió del dispositiu en l’incendi de la Devesa de El Saler i ha denunciat possibles mancances de mitjans, inversió en prevenció i places vacants en Bombers. La coalició vincula la resposta a l’emergència amb la baixa execució d’inversions municipals i amb la no sol·licitud d’ajudes autonòmiques enguany.

Nou pont sobre el barranc del Poyo a Paiporta amb quasi 9 milions d’euros europeus

Paiporta destinarà 8,97 milions del Pla EDIL DANA a construir un nou pont sobre el barranc del Poyo, vivendes socials i un centre intergeneracional, a més de millores de mobilitat.

El PSPV es desmarca de la concentració de suport a Ceuta convocada per PP i Vox

Diana Morant ha confirmat que el PSPV-PSOE no participarà en la concentració de dimecres en suport a Ceuta, que associa a PP i Vox, i ha reivindicat una resposta centrada en la crisi humanitària i la protecció de la infància.