15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips de rescat a Indonèsia han conclòs este dimarts sense resultats la quinta jornada de busca de tres espanyols desapareguts després del naufragi d’un vaixell turístic en l’est del país. La vespra es va recuperar el cos d’una ciutadana espanyola i les labors es reprendran el dimecres amb els mateixos objectius: localitzar el derelicte i trobar als tres desapareguts.

En l’operatiu d’este dimarts van participar al voltant de 150 persones i més d’una dotzena d’embarcacions, un desplegament que s’ha incrementat per a intentar compensar les dificultats que imposa el mal temps en la zona. La coordinació es manté des de Labuan Baix, el principal punt logístic de l’àrea afectada, pròxima a l’illa de Padar.

Males condicions i més mitjans en l’operatiu

Els rescatistas van insistir que el repte principal és la meteorologia. Un d’ells va resumir la situació amb una frase directa: ‘La situació és que la busca seguix sense donar resultats’. Un altre membre de l’operatiu va subratllar: ‘Estem fent el nostre major esforç, però encara no l’hem aconseguit. Un dels factors més determinants és la climatologia’, i va descriure ‘grans ones’ i ‘una pluja intensa’ durant les tasques. L’agència meteorològica va emetre el dilluns una alerta per vents forts amb ones de fins a 2,5 metres en una àmplia franja de l’est de l’arxipèlag que inclou les aigües pròximes a Padar. Estes condicions reduïxen la visibilitat, compliquen les maniobres de les embarcacions i limiten les finestres segures per a busseig i rastreig tècnic.

Davant eixe escenari, l’Autoritat Portuària de Labuan Baix ha suspés temporalment els permisos de navegació per a les embarcacions turístiques fins que millore el temps. La mesura reduïx el trànsit en l’àrea de busca i evita interferències amb els equips de sonar i els drons de suport, prioritzant la seguretat i l’eficàcia del dispositiu.

Sobre les causes del sinistre, la direcció de la Marina local va explicar que el vaixell es va afonar després de l’envit successiu de tres grans ones atribuïbles a un fenomen poc comú. ‘La primera ona va alçar al vaixell, la segona va fer que s’escorara i la tercera el va afonar’, va assenyalar, estimant l’altura de les ones en uns 2,5 metres i qualificant l’episodi com a ‘inusual i impredictible‘ que a penes va durar entre un i dos minuts. La rapidesa de l’esdeveniment va deixar escàs marge de maniobra a la tripulació i als passatgers.

Identitats dels desapareguts i anomenat a la prudència

Els desapareguts són Fernando Martín, exfutbolista i entrenador de l’equip femení B del València CF; el seu fill; i el fill d’Andrea Ortuño, una de les supervivents del naufragi. La víctima trobada el dilluns era filla d’Ortuño. Els dos adults van contraure matrimoni recentment.

Durant la jornada de hui es va localitzar a les 8.12 hora local (0.12 GMT) un fragment de l’embarcació sinistrada. A més, es va desplegar equipament de sonar de la Policia i drons amb visió tèrmica per a completar el rastreig en superfície i sota l’aigua. Localitzar el derelicte és clau perquè els equips consideren possible que els cossos estiguen atrapats a l’interior.

Les famílies han expressat la seua satisfacció per l’augment de mitjans i han agraït la implicació d’autoritats locals, voluntaris i empreses i institucions de la zona, que participen activament en l’operatiu. Han confirmat que el dispositiu es prolongarà entre tres i sis dies més a partir d’este dimarts, un termini que depén de l’evolució del temps i del ritme al qual puguen cobrir-se les àrees de busca.

Els familiars han indicat també que la menor rescatada el divendres al costat de la seua mare ja es troba a Espanya i han sol·licitat respecte a la seua intimitat i a la del seu entorn ‘en estos moments especialment delicats’. Mentrestant, la zona pròxima a Padar continua sent el focus principal del dispositiu, amb l’objectiu de trobar el derelicte i aportar respostes sobre l’ocorregut, a més de recuperar als desapareguts.

Últimes notícies

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.