El temporal de vent manté este divendres l’avís groc en pràcticament tota la Comunitat Valenciana i ha deixat en les últimes hores ratxes de fins a 148 km/h a Xodos (Castelló). El Centre de Coordinació d’Emergències ha informat de deu servicis atesos pel vent a la província de València: huit pels bombers de la capital i dos pel Consorci Provincial.
Ratxes extremes a Castelló
Segons les dades de l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), a la província de Castelló s’han registrat 135 km/h a Benafigos, 132 km/h a Benicàssim, 116 km/h a La Serratella i a la Serra d’En Garcerán, i 114 km/h a Atzeneta del Maestrat. Estes xifres situen a la província com l’epicentre de l’episodi durant la matinada i primeres hores.
A Alacant s’han mesurat ratxes molt fortes, amb 108 km/h a Xixona, 103 km/h a Alcoi, 99 km/h a Dénia, 92 km/h a la Vall d’Ebo, 90 km/h a Confrides i 89 km/h a Crevillent. El comportament del vent ha sigut irregular, amb pics pronunciats seguits d’intervals més tranquils, habituals en esta mena de situacions.
A la província de València les ratxes han arribat a 99 km/h a Alginet, 95 km/h a Buñol i a Ayora, i 94 km/h a Ontinyent. Encara que els valors han sigut una mica més continguts que en el nord, s’han superat llindars que poden provocar incidències puntuals en la via pública.
L’avís groc ha implicat condicions adverses i risc per vent, especialment per a elements exposats o poc ancorats. En este context, els servicis d’emergència s’han centrat en incidències vinculades a l’efecte del vent i en accions preventives per a reduir riscos en zones urbanes i de trànsit.



