Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha detingut a un home de 46 anys a Alzira després de trobar a la seua casa de camp un arsenal de 25 armes antigues, entre tales i llargues, al costat de munició. Cap estava emparada per llicència o documentació, per la qual cosa el material quedava fora de la normativa vigent.

Segons la investigació, les peces es trobaven emmagatzemades fora del circuit legal, sense registre ni número de sèrie, la qual cosa impedia la seua traçabilitat i incrementava el risc de sostracció o d’ús indegut per tercers.

Les perquisicions van començar a l’agost de 2025, quan la Brigada Local de Policia Judicial de la Comissaria d’Alzira-Algemesí va obrir diligències després d’una denúncia que alertava de la possible existència d’armes en la vivenda rústica.

En eixa denúncia es va relatar que al propietari se li va disparar una de les armes cap a un camp de tarongers, sense que se sabera on va impactar el projectil, i que en algunes d’elles hi havia munició. Este episodi va evidenciar un maneig imprudent i un perill real per a persones i béns en l’entorn.

Investigació i registre

Després de verificar que el sospitós mancava de llicències habilitants, els agents van sol·licitar i van obtindre autorització judicial per a registrar la casa de camp. A l’interior van localitzar quinze armes curtes i deu llargues, a més de diversa munició compatible amb part d’eixe armament.

L’home va ser detingut com a presumpte autor d’un delicte de tinença il·lícita d’armes. Sense antecedents policials, ha quedat en llibertat amb càrrecs i advertit de l’obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan siga requerit.

El cas posa de manifest els riscos de conservar armes antigues fora de control administratiu: l’absència de numeració i de registre dificulta el seu control i afavorix que puguen circular sense traçabilitat. La localització en un immoble aïllat, a més, les deixa vulnerables a robatoris i a un ús potencialment perillós.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.