VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)
Els regidors de Compromís, Sueca per Davant i l’exportaveu municipal del PP han registrat en el matí d’este dimecres la moció de censura per a destituir com a alcalde al socialista Dimas Vázquez, han confirmat a Europa Press fonts coneixedores, que senyalen que pròximament hi haurà una trobada per a fixar la data exacta de la votació.
La setmana passada, edils de tres partits de Sueca –els set de Compromís, una del PP (la llavors portaveu, Carolina Torres) i els tres de Sueca per Davant– subscrigueren davant de notari el document de la moció de censura.
L’acord contemplava que el futur govern municipal estiga encapçalat pel líder i portaveu de Sueca per Davant, Julián Sáez, i integrat per esta formació i Compromís, amb el suport extern del PP, formació que ha preferit mantenir-se fóra del govern.
El pacte va provocar la ruptura del grup municipal ‘popular’, ja que els dos regidors del PP que no van signar la moció (Isabel Furió i Pío José Lledó) van decidir expulsar a la seua portaveu, Carolina Torres, i, a més, pactar amb Vázquez entrar en el govern local, la qual cosa ha suposat la proposta de les mesures disciplinàries per part del seu partit (proposta de suspensió de militància i expulsió).
Entre els factors que els signants de la moció esgrimixen figura “la falta de transparència i pèssima gestió dels recursos econòmics” de l’Ajuntament.
Segons exposen els i les signatàries, “a Sueca s’ha passat de tenir uns estalvis (romanent de tresoreria) conseqüència de les gestions realitzades prèviament per corporacions precedents, a una situació totalment contraria en la qual apenes existixen estalvis”.
Si bé és cert que el nivell de vida i els servicis s’han vist incrementats, diuen, “no és menys cert que el fet de no aplicar una contenció de la despesa ni una òptima priorització d’aquesta i dels serveis municipals, ha portat l’Ajuntament a la situació econòmica actual en la qual ens trobem i que fa que hui dia l’única eixida viable que trobem és apartar del govern municipal als seus responsables polítics”.
“FALTA DE COMUNICACIÓ”
D’altra banda, critiquen “la falta de comunicació i pèrdua de confiança en l’equip de govern”. En la seua opinió, “des de l’inici de la legislatura s’ha vingut observant una falta de comunicació per part del grup municipal majoritari PSPV-PSOE, tant respecte dels grups que es troben en l’oposició, Compromís i PP, com respecte del grup municipal amb el qual van conformar (inicialment) govern, Sueca per Davant, que s’ha anat accentuant amb el pas del temps i ha portat a la ingobernabilidad”.
Entre les mostres de la suposada “falta de capacitat en la gestió municipal amb l’alcalde al capdavant” posen com a exemple el fet d’haver de realitzar una modificació de crèdit per a l’abonament de mes d’un milió d’euros en factures impagades de l’exercici 2023, “i que hui dia encara no han sigut abonades als, en la seua majoria treballadors i treballadores autònoms, perjudicats per esta mala gestió”.
“ASSALT A l’ALCALDIA”
Per a l’entorn de l’actual alcalde, no obstant això, esta acció és “un assalt a l’alcaldia” amb el “únic” interès que Compromís torne a entrar en l’Ajuntament “al preu que siga”, i per part de Sueca per Davant –amb qui el PSOE va arribar a compartir l’executiu local– de convertir-se en “una subdelegació d’este partit que governa en la Diputació de València junt amb el PP” (en referència a Ens Uneix, la formació que lidera l’exsocialista Jorge Rodríguez).
Per la seua banda, Julián Sáez ha difós en xarxes una ‘carta oberta a la ciutadania’ en la qual explica que “el matrimoni entre Sueca per Davant i el PSOE va començar a deteriorar-se massa prompte i, un any després de l’enllaç, ha sigut impossible donar-li continuïtat en el temps”.
“Quan, per el que siga, una relació de parella no funciona, el millor que pot passar és que cadascú prenga el seu propi camí. En estos casos en què els nòvios ho deixen estar o el matrimoni se separa quasi sempre cadascú té la seua versió dels desencadenants de la ruptura. Els motius de Sueca per Davant ja els deixem clars en un comunicat. Arribats a este punt, com en qualsevol parella, toca seguir mirant al futur i més quan tenim una filla en comú: Sueca”, continua amb la comparació.
“REFER LES SEUES VIDES”
Sáez afig que “tenint clar que no és possible una reconciliació”, cadascuna dels parts “ha de refer les seues vides”.
“I en això és precisament és en el que estem immersos tots des de fa pràcticament un mes. Durant estes últimes setmanes els quatre partits polítics que tenim representació en l’Ajuntament de Sueca hem tractat de propiciar diàlegs i trobar complicitats amb altres formacions. Tot molt lloable. En política, i més en una democràcia com la nostra, del que és tracta és de buscar complicitats entre les diferents persones per a poder sumar majories. Així ha sigut, així és i així serà, sempre que no s’instaure un altre règim que Déu no ho vulga”.
En este punt, considera “sorprenent que des del socialisme local s’insistisca a fer arribar el missatge que tot el que està passant és un ‘assalt a l’alcaldia’ per part de Sueca per Davant”. “Llavors, com qualifiquem el que va fer el mateix PSOE de Sueca el 2019? Jo us ho diré. Tant allò com el que està passant ara s’emmarca en pràctiques lícites i democràtiques, regulades en la mateixa llei electoral”, defensa Sáez, que apunta que “una moció de censura és un instrument per a tractar de trobar noves majories sense necessitat d’esperar a les eleccions”.



