13.2 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Remeten els avisos per vent i el risc extrem d’incendis en la majoria de la Comunitat Valenciana

Els avisos meteorologícos per vent estan desactivats per a aquest dimarts a la Comunitat Valenciana, així com el risc extrem d’incendis forestals, després d’un dilluns marcat per les fortes ratxes i els focs decretats en punts de València i Alacant.

Segons l’1·1·2, el nivell de preemergencia per risc d’incendis forestals per a aquest dimarts 13 és alt (taronja) a l’interior de la província de Valencia i baix-mitjà (verd) a la resta de la Comunitat Valenciana.

El vent bufarà fluix de l’oest, ocasionalment moderat a l’interior de València, mentre al litoral hi haurà intervals de sud i sud-est fluix a moderat en les hores centrals, informa l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET).

En general, la jornada estarà marcada pels intervals nuvolosos, estenent a cel poc nuvolós. Les temperatures mínimes aniran en ascens al terç sud i sense canvis a la resta, mentre les màximes baixaran al litoral i pujaran a l’interior.

En les capitals de província, els termòmetres oscil·laran entre 23 i 11 graus a Valencia, 22 i 12 a Alacant i 20 i 9 a Castelló de la Plana.

Per a aquest dimecres es preveu nuvolositat baixa a últimes hores del dia, temperatures mínimes en lleuger descens o sense canvis i baixada de les màximes a València i Alacant, amb vent fluix variable.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.