Renfe demanarà compensacions econòmiques a Talgo per les incidències als nous trens S106

Aquest dilluns, 5 d’agost de 2024, un tren AVLO València Joaquin Sorolla – Madrid Chamartín Clara Campoamor va patir una avaria al sistema d’alimentació elèctrica a l’entrada de l’estació de Chamartín amb 494 passatgers a bord que van estar durant més de dues hores sense electricitat al tren. Renfe lamenta i demana disculpes a tots els viatgers per la situació viscuda ahir.

Aquesta nova avaria s’uneix a l’increment de greus incidències tècniques als trens S106, per la qual cosa Renfe considera emprendre accions per responsabilitat contractual i extracontractual contra Talgo.

Renfe està quantificant el dany de reputació i en indemnitzacions a viatgers que està patint la companyia per la situació derivada de les incidències reiterades de la Sèrie 106. Això podria ser objecte d’una demanda addicional de danys i perjudicis a la ja esmentada.

Renfe ha sol·licitat repetides vegades, tant a la direcció com als accionistes de Talgo, una solució immediata a aquestes incidències que es reprodueixen des del primer dia de circulació dels trens, el 21 de maig passat.

Al marge d’aquesta acció, els equips tècnics de Renfe estan analitzant i elaborant un informe de fiabilitat sobre l’operació global de la Sèrie 106 de Talgo, amb l’objectiu de prendre les mesures d’ajust operatiu oportunes davant de les incidències succeïdes des de la posada en marxa.

Addicionalment, les mesures anunciades comportaran l’inici de totes les accions judicials necessàries per al rescabalament de danys i perjudicis a Renfe pel retard en el lliurament dels Sèrie 106, reservant-se el dret d’iniciar tantes actuacions com calguen contra el grup Talgo per defensar els seus drets, la seua reputació i els drets dels usuaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.