19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Renfe demanarà compensacions econòmiques a Talgo per les incidències als nous trens S106

Aquest dilluns, 5 d’agost de 2024, un tren AVLO València Joaquin Sorolla – Madrid Chamartín Clara Campoamor va patir una avaria al sistema d’alimentació elèctrica a l’entrada de l’estació de Chamartín amb 494 passatgers a bord que van estar durant més de dues hores sense electricitat al tren. Renfe lamenta i demana disculpes a tots els viatgers per la situació viscuda ahir.

Aquesta nova avaria s’uneix a l’increment de greus incidències tècniques als trens S106, per la qual cosa Renfe considera emprendre accions per responsabilitat contractual i extracontractual contra Talgo.

Renfe està quantificant el dany de reputació i en indemnitzacions a viatgers que està patint la companyia per la situació derivada de les incidències reiterades de la Sèrie 106. Això podria ser objecte d’una demanda addicional de danys i perjudicis a la ja esmentada.

Renfe ha sol·licitat repetides vegades, tant a la direcció com als accionistes de Talgo, una solució immediata a aquestes incidències que es reprodueixen des del primer dia de circulació dels trens, el 21 de maig passat.

Al marge d’aquesta acció, els equips tècnics de Renfe estan analitzant i elaborant un informe de fiabilitat sobre l’operació global de la Sèrie 106 de Talgo, amb l’objectiu de prendre les mesures d’ajust operatiu oportunes davant de les incidències succeïdes des de la posada en marxa.

Addicionalment, les mesures anunciades comportaran l’inici de totes les accions judicials necessàries per al rescabalament de danys i perjudicis a Renfe pel retard en el lliurament dels Sèrie 106, reservant-se el dret d’iniciar tantes actuacions com calguen contra el grup Talgo per defensar els seus drets, la seua reputació i els drets dels usuaris.

Últimes notícies

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

Transports ha suspés la junta general i ha ajornat sense data el consell d'administració després de l'intent de veto a la designació de Pilar Bernabé. El Govern ha qualificat la situació d'inèdita i de crisi de confiança entre els socis.

Tunde se centra en ser ell mateix, ser valent i treballar per a l’equip

L'extrem del Llevant es va assentar en l'onze després d'arrancar en el filial i va admetre que el salt a Primera li va arribar abans de l'esperat. Va reivindicar valentia, treball i la confiança del tècnic.

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.