Renfe demanarà compensacions econòmiques a Talgo per les incidències als nous trens S106

Aquest dilluns, 5 d’agost de 2024, un tren AVLO València Joaquin Sorolla – Madrid Chamartín Clara Campoamor va patir una avaria al sistema d’alimentació elèctrica a l’entrada de l’estació de Chamartín amb 494 passatgers a bord que van estar durant més de dues hores sense electricitat al tren. Renfe lamenta i demana disculpes a tots els viatgers per la situació viscuda ahir.

Aquesta nova avaria s’uneix a l’increment de greus incidències tècniques als trens S106, per la qual cosa Renfe considera emprendre accions per responsabilitat contractual i extracontractual contra Talgo.

Renfe està quantificant el dany de reputació i en indemnitzacions a viatgers que està patint la companyia per la situació derivada de les incidències reiterades de la Sèrie 106. Això podria ser objecte d’una demanda addicional de danys i perjudicis a la ja esmentada.

Renfe ha sol·licitat repetides vegades, tant a la direcció com als accionistes de Talgo, una solució immediata a aquestes incidències que es reprodueixen des del primer dia de circulació dels trens, el 21 de maig passat.

Al marge d’aquesta acció, els equips tècnics de Renfe estan analitzant i elaborant un informe de fiabilitat sobre l’operació global de la Sèrie 106 de Talgo, amb l’objectiu de prendre les mesures d’ajust operatiu oportunes davant de les incidències succeïdes des de la posada en marxa.

Addicionalment, les mesures anunciades comportaran l’inici de totes les accions judicials necessàries per al rescabalament de danys i perjudicis a Renfe pel retard en el lliurament dels Sèrie 106, reservant-se el dret d’iniciar tantes actuacions com calguen contra el grup Talgo per defensar els seus drets, la seua reputació i els drets dels usuaris.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.