Renfe demanarà compensacions econòmiques a Talgo per les incidències als nous trens S106

Aquest dilluns, 5 d’agost de 2024, un tren AVLO València Joaquin Sorolla – Madrid Chamartín Clara Campoamor va patir una avaria al sistema d’alimentació elèctrica a l’entrada de l’estació de Chamartín amb 494 passatgers a bord que van estar durant més de dues hores sense electricitat al tren. Renfe lamenta i demana disculpes a tots els viatgers per la situació viscuda ahir.

Aquesta nova avaria s’uneix a l’increment de greus incidències tècniques als trens S106, per la qual cosa Renfe considera emprendre accions per responsabilitat contractual i extracontractual contra Talgo.

Renfe està quantificant el dany de reputació i en indemnitzacions a viatgers que està patint la companyia per la situació derivada de les incidències reiterades de la Sèrie 106. Això podria ser objecte d’una demanda addicional de danys i perjudicis a la ja esmentada.

Renfe ha sol·licitat repetides vegades, tant a la direcció com als accionistes de Talgo, una solució immediata a aquestes incidències que es reprodueixen des del primer dia de circulació dels trens, el 21 de maig passat.

Al marge d’aquesta acció, els equips tècnics de Renfe estan analitzant i elaborant un informe de fiabilitat sobre l’operació global de la Sèrie 106 de Talgo, amb l’objectiu de prendre les mesures d’ajust operatiu oportunes davant de les incidències succeïdes des de la posada en marxa.

Addicionalment, les mesures anunciades comportaran l’inici de totes les accions judicials necessàries per al rescabalament de danys i perjudicis a Renfe pel retard en el lliurament dels Sèrie 106, reservant-se el dret d’iniciar tantes actuacions com calguen contra el grup Talgo per defensar els seus drets, la seua reputació i els drets dels usuaris.

Últimes notícies

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.

273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

La investigació del robatori del Tresor de Villena assenyala tres encaputxats

Les primeres indagacions sobre el robatori de gran part del Tresor de Villena al museu municipal indiquen que hi han participat tres persones encaputxades. Els lladres s’han emportat peces valorades en uns 5 milions d’euros en pocs minuts.

Tapiada una finestra trencada del Museu de Villena després del robatori del Tresor

Operaris municipals han tapat una de les finestres trencades del Museu de Villena després del robatori de gran part del Tresor, enmig d’una gran expectació veïnal. La Guàrdia Civil investiga el cas mentres la Policia Local regula el trànsit a la zona.

Desallotgen la zona de la Gola de Pujol per un possible incendi a la Devesa de El Saler

Tres mitjans aeris i sis dotacions de Bombers de València s’han mobilitzat este dijous per un possible incendi a la Gola de Pujol, a la Devesa de El Saler, on s’ha desallotjat l’aparcament i es controlen els accessos de manera preventiva.

Arcadi España insta la Generalitat a defensar la finançació valenciana davant el PP

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, reclama a la Generalitat i a les autonomies del PP que defenguen els interessos dels seus territoris en el nou model de finançació, que preveu 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana. Adverteix que el Govern no pot imposar el model i que l’última paraula la tindran les Corts Generals.

El Govern recorda a la Generalitat que li correspon netejar els barrancs i reclama lleialtat

La comissionada del Govern per a la reconstrucció després de la dana, Zulima Pérez, ha remarcat a Mislata que la planificació i la retirada de canyes invasores en barrancs són competència de la Generalitat i dels ajuntaments, no de la CHJ, i ha reclamat més lleialtat institucional.

Atrapat un fals comprador per robar en vivendes d’Alacant i Múrcia

Un home de 58 anys ha sigut detingut acusat de diversos furts en vivendes d’Alacant i Múrcia que visitava fent-se passar per comprador, amb un perjuí superior als 56.000 euros.