Renfe demanarà compensacions econòmiques a Talgo per les incidències als nous trens S106

Aquest dilluns, 5 d’agost de 2024, un tren AVLO València Joaquin Sorolla – Madrid Chamartín Clara Campoamor va patir una avaria al sistema d’alimentació elèctrica a l’entrada de l’estació de Chamartín amb 494 passatgers a bord que van estar durant més de dues hores sense electricitat al tren. Renfe lamenta i demana disculpes a tots els viatgers per la situació viscuda ahir.

Aquesta nova avaria s’uneix a l’increment de greus incidències tècniques als trens S106, per la qual cosa Renfe considera emprendre accions per responsabilitat contractual i extracontractual contra Talgo.

Renfe està quantificant el dany de reputació i en indemnitzacions a viatgers que està patint la companyia per la situació derivada de les incidències reiterades de la Sèrie 106. Això podria ser objecte d’una demanda addicional de danys i perjudicis a la ja esmentada.

Renfe ha sol·licitat repetides vegades, tant a la direcció com als accionistes de Talgo, una solució immediata a aquestes incidències que es reprodueixen des del primer dia de circulació dels trens, el 21 de maig passat.

Al marge d’aquesta acció, els equips tècnics de Renfe estan analitzant i elaborant un informe de fiabilitat sobre l’operació global de la Sèrie 106 de Talgo, amb l’objectiu de prendre les mesures d’ajust operatiu oportunes davant de les incidències succeïdes des de la posada en marxa.

Addicionalment, les mesures anunciades comportaran l’inici de totes les accions judicials necessàries per al rescabalament de danys i perjudicis a Renfe pel retard en el lliurament dels Sèrie 106, reservant-se el dret d’iniciar tantes actuacions com calguen contra el grup Talgo per defensar els seus drets, la seua reputació i els drets dels usuaris.

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.