Mastodon
28.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Riba-roja de Túria prohibix l’obertura de bingos, botigues eròtiques, gasolineres i funeràries

 

La localitat de Riba-roja de Túria, en la comarca del Camp de Túria (València), ha decidit modificar una llei que des de 1996 donava massa lloc a la interpretació. Es tracta de l’article 18 del Pla General d’Ordenació Urbana, pel que es concedixen les llicències en terrenys urbans.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, el consistori de Riba-roja de Túria va votar a favor de suspendre la concessió de noves llicències urbanístiques per a la instal·lació d’alguns negocis en el nucli urbà que puguen causar molèsties i conflictes als veïns.

 

Gasolineres, funeràries, bingos, botigues eròtiques i discoteques són alguns dels negocis que a partir d’ara hauran de buscar un emplaçament fora del centre de la localitat.

 

L’objectiu: evitar molèsties als veïns de la localitat

La posada en marxa d’esta normativa pretén evitar els conflictes i molèsties que este tipus d’activitats o establiments han pogut provocar en el passat amb els veïns que viuen en l’entorn.

 

L’entrada en vigor de la modificació legislativa afectarà tant el nucli urbà de Riba-roja de Túria com a les àrees residencials del terme municipal. Així, el consistori prohibix la instal·lació d’estos negocis en el barri antic, en l’eixample, en la Colonia Diamante, en les cases unifamiliars aïllades i en les àrees residencials extensives de segona residència.

 

Segons ha explicat l’ajuntament al citat mitjà, les zones a on sí que estarà permesa l’obertura d’estos comerços serà en les àrees industrials del terme.

 

La normativa aprovada pel ple recorda que amb l’entrada en vigor de la modificació augmentarà la seguretat jurídica i dirigirà l’emplaçament de les activitats o instal·lacions susceptibles de generar conflictes cap a aquelles zones d’ordenació que tinguen major capacitat d’acollir-les. 

Últimes notícies

El PSPV demana la Medalla de la Ciutat de València per a les pedanies afectades per la dana

El PSPV proposa concedir la Medalla de la Ciutat en el 9 d'Octubre a les associacions veïnals de La Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo com a reconeixement després de la dana. La iniciativa es debatrà en la Comissió de Cultura i arriba acompanyada de crítiques a la resposta municipal.

València blinda el subministrament d’aigua amb 120 milions i una xarxa única a Europa

València activa un Pla d'Infraestructures Crítiques de 120 milions per a assegurar l'aigua en crisi, recolzat en el seu aqüífer i en una xarxa secundària en baixa pressió. L'objectiu és duplicar l'autonomia dels depòsits i poder produir aigua potable dins de la ciutat si fallen els subministraments externs.

Bernabé promet vetar els apartaments turístics en zones residencials si governa València en 2027

La líder socialista a València planteja prohibir els pisos turístics en sòl residencial i proposa caducar llicències a cinc anys, més inspeccions i un registre públic. Critica l'esborrany municipal que, segons el seu partit, permetria fins a 5.500 nous allotjaments.

Detinguda una lladre de mòbils després de perdre la bossa en la fugida i sostraure 2.270 euros

Una dona de 22 anys va ser detinguda a Alacant després de perdre la seua bossa amb documentació durant la fugida d'un robatori de mòbil. Un home de 24 anys també va ser arrestat a Torrevieja; van aprofitar el telèfon desbloquejat i un engany per a traure 2.270 euros.

Compromís demana la compareixença urgent del conseller Marciano Gómez després de la seua citació com a testimoni

Compromís torna a exigir que el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, rendisca comptes en Les Corts després de ser citat per la Fiscalia Anticorrupció com a testimoni. La coalició vincula la petició a pagaments d'empreses administrades per ell i qüestiona la seua continuïtat al capdavant de la sanitat valenciana.

Detinguda una lladre després de perdre la seua bossa en la fugida després d’un robatori de mòbil a Alacant

Una dona de 22 anys va ser detinguda a Alacant després de robar per la força un mòbil d'alta gamma i perdre la bossa amb la seua documentació. El seu presumpte còmplice, de 24 anys, va caure a Torrevieja després de sostraure 2.270 euros amb el telèfon desbloquejat.

Mazón anuncia 35 milions més per a famílies i menors afectats per la DANA

La Generalitat destina un nou paquet de 35 milions per a llars damnificades per la DANA del 29 d'octubre. Es reforcen les ajudes al lloguer, a famílies nombroses i monoparentals, a l'acolliment i a menors amb necessitats especials.

Thomas Partey es declara no culpable i afronta juí el 2 de novembre per violació i agressió sexual

El jugador del Vila-real va negar davant el tribunal de Southwark els cinc càrrecs de violació i un d'agressió sexual. Manté la llibertat condicional.