Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

El exalcalde de València per Compromís Joan Ribó demana a l’executiva local de la coalició que avance ràpidament en tots els seus processos interns per a designar a l’exvicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, com a candidata a l’alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals. La seua crida se centra en que l’organització concrete com més prompte millor els passos formals necessaris perquè Oltra encapçale la llista de Compromís a l’Ajuntament.

Ritme intern i preocupacion per la ciutat

En una publicació en el seu perfil de X, Ribó explica que formula esta petició perquè observa amb molta preocupació el que considera una degradació cada vegada més evident de la ciutat. Al seu juí, València s’està trossejant i venent als pitjors postors, una expressió amb la qual apunta al fet que percep una pèrdua de control sobre el model urbà i sobre la gestió dels recursos municipals en favor d’interessos que ell considera allunyats del bé comú.

Ribó detalla que ha enviat a l’executiva de Compromís a València una proposta formal per a avançar ràpidament en tots els processos necessaris amb la finalitat de ratificar de manera democràtica a Mónica Oltra com a cap de candidatura de la coalició a l’Ajuntament. Amb això subratlla que l’elecció ha de seguir els llits interns habituals, però sense demores, amb l’objectiu que la figura de la candidata quede definida amb temps suficient abans de la pròxima cita electoral.

Segons el exalcalde, la confirmació d’Oltra com a aspirant a l’alcaldia permetria a Compromís començar com més prompte millor una labor de preparació del projecte polític sobre el terreny. Ribó planteja que, una vegada ratificada, la formació puga arromangar-se, il·lusionar-se i començar a treballar de manera conjunta, barri a barri, per al que denomina la recuperació de la València de la dignitat. Amb esta expressió insistix en la idea de revertir la situació que descriu com a degradació i a reconnectar amb un model de ciutat basat en el respecte als veïns i en la defensa de l’interés general, prenent com a referència l’etapa de govern municipal en la qual Compromís va tindre l’alcaldia.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.