Aquest diumenge a la matinada diversos míssils llançats per les tropes russes han impactat a la ciutat d’Odessa destruint una important refineria. L’incendi ha produït una gran fumera pel que les autoritats de la ciutat han demanat als ciutadans no obrir les finestres de les seues cases i no interferir en les labors de rescat i d’extinció de les flames.
Els bombers es troben combatent el terrible incendi i encara no ha transcendit si hi ha víctimes mortals per l’atac rus.
D’altra banda, l’exèrcit rus ha continuat avançant en el Donbás, a l’est d’Ucraïna, amb l’objectiu de conquistar tot el territori de les regions de Donetsk i Logansk. Mentrestant, la capital ucraïnesa respira tranquil·la després de 38 dies de conflicte. Tal com va anunciar Rússia fa uns dies, s’ha reduït la presència de tropes a les regions de Kíev i Chernigov, després d’haver fracassat la temptativa d’envoltar la capital.
La retirada de l’exèrcit rus cap a l’est d’Ucraïna està destapant l’horror i la mort d’aquesta guerra. A la ciutat de Bucha s’ha trobat una fossa comuna amb 300 persones enterrades. “Vam haver d’enterrar-los en fosses comunes, perquè els cementeris encara estaven exposats als bombardejos russos”, lamenta Anatoly Fedoruk, alcalde de la ciutat.
A més, continua havent-hi cadàvers escampats pels carrers de Bucha que no han pogut ser enterrats per la cruesa del conflicte. Denúncia l’alcalde que molts d’ells, civils, van ser executats amb un tret en el clatell per les tropes russes. “A la ciutat encara hi ha cotxes als carrers amb famílies senceres mortes: nens, dones, àvies, homes”, exposa Fedoruk en una entrevista concedida a AFP.
En el pla negociador, un assessor del president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha apuntat al fet que una reunió entre els líders de totes dues nacions podria produir-se a Turquia. No obstant això, des del Kremlin desmenteixen aquestes afirmacions i subratllen que la postura de Rússia sobre Crimea i el Donbás segueix “sense canvis”.