12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Confusió lingüística de Ruth Merino: Un “bona tarda” en plena roda de premsa

La consellera d’Economia i portaveu del Consell, Ruth Merino, va deixar a l’audiència sorpresa durant la seua roda de premsa posterior al ple del Consell. Va iniciar el seu discurs amb un inesperat “bona tarda”, una manera de saludar en català que significa “bona vesprada”. L’expressió  tradicional en valencià seria “bona vesprada”. Cal assenyalar que l’AVL admiteix la forma catalana però no com a principal i de fet, remet a vesprada i assenyala “bona vesprada” com a Fórmula de salutació usada durant la vesprada.

Merino, castellanoparlant, ha demostrat el seu compromís en més d’una ocasió per acostar-se a la Comunitat Valenciana utilitzant la seua llengua cooficial. En este context, és rellevant esmentar la seua participació en la recent declaració institucional del Consell en defensa dels senyals d’identitat valencianes. Esta intervenció va tindre lloc després de la proposta del PSOE d’incloure només el català com a llengua cooficial en el Congrés, deixant de costat al valencià. No obstant això, el seu esforç per acostar-se lingüísticament a l’audiència valenciana ha tingut un xicotet contratemps amb esta recent esvaró.

Al llarg de la seua intervenció, Merino ha usat repetidament la paraula “este”, una altra expressió més pròxima al català que al valencià. Si bé la seua intenció d’usar el valencià és evident i lloable, sembla que haurà de continuar perfeccionant el seu domini de l’idioma per a evitar futures confusions i esvarons en els seus discursos públics.

Últimes notícies

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.