Confusió lingüística de Ruth Merino: Un «bona tarda» en plena roda de premsa

La consellera d’Economia i portaveu del Consell, Ruth Merino, va deixar a l’audiència sorpresa durant la seua roda de premsa posterior al ple del Consell. Va iniciar el seu discurs amb un inesperat «bona tarda», una manera de saludar en català que significa «bona vesprada». L’expressió  tradicional en valencià seria «bona vesprada». Cal assenyalar que l’AVL admiteix la forma catalana però no com a principal i de fet, remet a vesprada i assenyala «bona vesprada» com a Fórmula de salutació usada durant la vesprada.

Merino, castellanoparlant, ha demostrat el seu compromís en més d’una ocasió per acostar-se a la Comunitat Valenciana utilitzant la seua llengua cooficial. En este context, és rellevant esmentar la seua participació en la recent declaració institucional del Consell en defensa dels senyals d’identitat valencianes. Esta intervenció va tindre lloc després de la proposta del PSOE d’incloure només el català com a llengua cooficial en el Congrés, deixant de costat al valencià. No obstant això, el seu esforç per acostar-se lingüísticament a l’audiència valenciana ha tingut un xicotet contratemps amb esta recent esvaró.

Al llarg de la seua intervenció, Merino ha usat repetidament la paraula «este», una altra expressió més pròxima al català que al valencià. Si bé la seua intenció d’usar el valencià és evident i lloable, sembla que haurà de continuar perfeccionant el seu domini de l’idioma per a evitar futures confusions i esvarons en els seus discursos públics.

Últimes notícies

Detingut el conductor d’un dels vehicles en l’accident mortal de la N-340 amb quatre víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut el conductor d’un dels cotxes implicats en l’accident d’esta matinada a la N-340 a Benicàssim, on han mort quatre persones i sis hòmens han resultat ferits greus.

Deting a Bétera per furtar 44 cadells de gos i 84 paloms de competició

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera un home de 41 anys acusat de robar 44 cadells de gos i nombrosos paloms de competició a Náquera, valorats en quasi 145.000 euros, i d’ocho delictes de maltractament animal.

Tecnologies immersives que ja transformen la indústria i la salut mental i física

L’ITI impulsa els projectes cuidAR i ECOSIDEA, que utilitzen entorns digitals immersius i intel·ligència artificial per millorar teràpies, formació i processos industrials.

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.