Confusió lingüística de Ruth Merino: Un «bona tarda» en plena roda de premsa

La consellera d’Economia i portaveu del Consell, Ruth Merino, va deixar a l’audiència sorpresa durant la seua roda de premsa posterior al ple del Consell. Va iniciar el seu discurs amb un inesperat «bona tarda», una manera de saludar en català que significa «bona vesprada». L’expressió  tradicional en valencià seria «bona vesprada». Cal assenyalar que l’AVL admiteix la forma catalana però no com a principal i de fet, remet a vesprada i assenyala «bona vesprada» com a Fórmula de salutació usada durant la vesprada.

Merino, castellanoparlant, ha demostrat el seu compromís en més d’una ocasió per acostar-se a la Comunitat Valenciana utilitzant la seua llengua cooficial. En este context, és rellevant esmentar la seua participació en la recent declaració institucional del Consell en defensa dels senyals d’identitat valencianes. Esta intervenció va tindre lloc després de la proposta del PSOE d’incloure només el català com a llengua cooficial en el Congrés, deixant de costat al valencià. No obstant això, el seu esforç per acostar-se lingüísticament a l’audiència valenciana ha tingut un xicotet contratemps amb esta recent esvaró.

Al llarg de la seua intervenció, Merino ha usat repetidament la paraula «este», una altra expressió més pròxima al català que al valencià. Si bé la seua intenció d’usar el valencià és evident i lloable, sembla que haurà de continuar perfeccionant el seu domini de l’idioma per a evitar futures confusions i esvarons en els seus discursos públics.

Últimes notícies

Sueca allarga dos hores el servici de socorrisme en les platges pel eclipsi solar del 12 d’agost

Sueca reforçarà el dispositiu de socorrisme en les seues platges el 12 d’agost, amb dues hores més de vigilància per l’eclipsi solar i la previsió d’una major afluència de banyistes i curiosos.

Puigdemont demana reservar-se la marca ‘Estat del Mon’ per a publicacions a la UE

Carles Puigdemont ha sol·licitat davant la EUIPO, amb seu a Alacant, reservar-se la marca 'Estat del Mon' per a servicis de publicació i periodisme en el mercat de la Unió Europea. La protecció, si s'aprova, abastaria una àmplia gamma d'activitats editorials i digitals durant 10 anys.

Bernabé defensa que els missatges de Miguel Polo en la DANA acrediten que va estar alerta

Pilar Bernabé assegura que els missatges aportats per Miguel Polo al jutjat sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024 demostren que el president de la CHJ va estar alerta i va atendre tots els requeriments, i critica la gestió del Consell i de Carlos Mazón.

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.
FILMOTECA D'ESTIU