13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Sánchez agraïx el treball dels més de 25.000 militars que han participat a ‘retornar la normalitat’ després de la dana

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha agraït este dijous a Bétera el treball als més de 25.000 militars que han col·laborat i que estan encara participant en les labors “per a retornar la normalitat” a les zones afectades per la dana que va assolar la província de Valencia el 29 d’octubre.

“Gràcies, en el meu nom i en el de tots els espanyols, especialment dels ciutadans i ciutadanes de València”, ha escrit en un missatge en el seu compte de X, amb motiu del seu desplaçament a Bétera on, acompanyat per la ministra de Defensa, Margarita Robles, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha visitat en la Caserna General Terrestre d’Alta Disponibilitat (CGTAD) les unitats de l’Exèrcit que col·laboren en l’ajuda i reconstrucció de la dana.

Sánchez ha reivindicat el desplegament militar “històric i sense precedents” en temps de pau mobilitzat per a donar resposta als estralls provocats per les inundacions del passat 29 d’octubre i s’ha mostrat “orgullós de la professionalitat i el compromís” de les Forces Armades.

En esta jornada, el president del Govern ha presidit en la seu de la Delegació del Govern a València la Comissió Interministerial en la qual han participat diversos ministres i alcaldes dels 28 municipis afectats per la dana que continuen en nivell 2 d’emergència.

Sánchez ha anunciat noves partides per valor total de 2.200 milions d’euros per a la reconstrucció d’infraestructures després de les inundacions que van deixar 224 morts, tres desapareguts i importants destrosses en la província.

El president del Govern va visitar per última vegada la província el 3 de novembre quan es va desplaçar a Paiporta junt amb els Reis i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en una visita que es va saldar amb incidents. Preguntat per si té previst tornar als municipis afectats, ha assegurat que ara “no és el moment de la foto, sinó de la gestió”. “Què és el que ens demanda la ciutadania? Gestió, gestió, gestió i gestió”, ha remarcat.

Últimes notícies

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.