Anuncios

Sánchez agraïx el treball dels més de 25.000 militars que han participat a ‘retornar la normalitat’ després de la dana

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha agraït este dijous a Bétera el treball als més de 25.000 militars que han col·laborat i que estan encara participant en les labors “per a retornar la normalitat” a les zones afectades per la dana que va assolar la província de Valencia el 29 d’octubre.

“Gràcies, en el meu nom i en el de tots els espanyols, especialment dels ciutadans i ciutadanes de València”, ha escrit en un missatge en el seu compte de X, amb motiu del seu desplaçament a Bétera on, acompanyat per la ministra de Defensa, Margarita Robles, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha visitat en la Caserna General Terrestre d’Alta Disponibilitat (CGTAD) les unitats de l’Exèrcit que col·laboren en l’ajuda i reconstrucció de la dana.

Sánchez ha reivindicat el desplegament militar “històric i sense precedents” en temps de pau mobilitzat per a donar resposta als estralls provocats per les inundacions del passat 29 d’octubre i s’ha mostrat “orgullós de la professionalitat i el compromís” de les Forces Armades.

En esta jornada, el president del Govern ha presidit en la seu de la Delegació del Govern a València la Comissió Interministerial en la qual han participat diversos ministres i alcaldes dels 28 municipis afectats per la dana que continuen en nivell 2 d’emergència.

Sánchez ha anunciat noves partides per valor total de 2.200 milions d’euros per a la reconstrucció d’infraestructures després de les inundacions que van deixar 224 morts, tres desapareguts i importants destrosses en la província.

El president del Govern va visitar per última vegada la província el 3 de novembre quan es va desplaçar a Paiporta junt amb els Reis i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en una visita que es va saldar amb incidents. Preguntat per si té previst tornar als municipis afectats, ha assegurat que ara “no és el moment de la foto, sinó de la gestió”. “Què és el que ens demanda la ciutadania? Gestió, gestió, gestió i gestió”, ha remarcat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La cap de Protecció Civil afirma que va proposar l’És-Alert hora i mitja abans del seu enviament

La responsable de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana va declarar davant la jutgessa que va intentar suggerir l'enviament del Es-Alert a les 18.29 hores el dia de la dana, però l'avís massiu no es va llançar fins a les 20.11.

Alacant mou fitxa per a mantindre l’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'Ajuntament d'Alacant ha iniciat les negociacions perquè The Ocean Race continue eixint des del seu port després de 2027, secundat per la Generalitat i la Diputació, i reforçant la seua aposta per la innovació i la sostenibilitat marina.

Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.