Sánchez agraïx el treball dels més de 25.000 militars que han participat a ‘retornar la normalitat’ després de la dana

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha agraït este dijous a Bétera el treball als més de 25.000 militars que han col·laborat i que estan encara participant en les labors “per a retornar la normalitat” a les zones afectades per la dana que va assolar la província de Valencia el 29 d’octubre.

“Gràcies, en el meu nom i en el de tots els espanyols, especialment dels ciutadans i ciutadanes de València”, ha escrit en un missatge en el seu compte de X, amb motiu del seu desplaçament a Bétera on, acompanyat per la ministra de Defensa, Margarita Robles, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha visitat en la Caserna General Terrestre d’Alta Disponibilitat (CGTAD) les unitats de l’Exèrcit que col·laboren en l’ajuda i reconstrucció de la dana.

Sánchez ha reivindicat el desplegament militar “històric i sense precedents” en temps de pau mobilitzat per a donar resposta als estralls provocats per les inundacions del passat 29 d’octubre i s’ha mostrat “orgullós de la professionalitat i el compromís” de les Forces Armades.

En esta jornada, el president del Govern ha presidit en la seu de la Delegació del Govern a València la Comissió Interministerial en la qual han participat diversos ministres i alcaldes dels 28 municipis afectats per la dana que continuen en nivell 2 d’emergència.

Sánchez ha anunciat noves partides per valor total de 2.200 milions d’euros per a la reconstrucció d’infraestructures després de les inundacions que van deixar 224 morts, tres desapareguts i importants destrosses en la província.

El president del Govern va visitar per última vegada la província el 3 de novembre quan es va desplaçar a Paiporta junt amb els Reis i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, en una visita que es va saldar amb incidents. Preguntat per si té previst tornar als municipis afectats, ha assegurat que ara “no és el moment de la foto, sinó de la gestió”. “Què és el que ens demanda la ciutadania? Gestió, gestió, gestió i gestió”, ha remarcat.

Anuncios

Últimes notícies

CSIF se suma a la vaga indefinida del professorat després del suport majoritari de les seues bases

CSIF s'incorpora com a convocant a la vaga del professorat en la Comunitat Valenciana després de recolzar-la més del 76% de les seues bases i aposta per un atur indefinit amb inici al maig.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde Luis Barcala i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres d'Alacant durant tot l'any.

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.

Sanitat ordena retirar un lot de colònia per a bebés per una fallada en l’etiquetatge

Sanitat ha ordenat la retirada d'un lot de la colònia de bebés Suavinex Baby Cologne Memories per no advertir en l'etiqueta la presència de tres al·lergògens per damunt del límit legal.

El València afronta un altre final de Lliga pendent de certificar la permanència

El València arriba a les últimes quatre jornades de LaLiga encara sense la permanència assegurada, com ja va ocórrer en les temporades 2022-23 i 2024-25, quan només va sumar cinc i quatre punts en eixe tram.

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.

Espanya afronta una setmana de temps inestable amb pluges, tempestes, neu i ambient més fresc

La primera setmana de maig arriba marcada per un ambient típicament primaveral, amb forts contrastos de pluja, tempestes, neu en muntanya i temperatures més fresques de l'habitual, sobretot en el nord i l'est peninsular.