Sánchez anuncia que el govern espanyol aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació

Ejemplo de shortcode con estilo
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns al fòrum ‘Wake Up, Spain’ que el Consell de Ministres estudiarà este dimarts i aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que suposarà una inversió de 70.000 milions d’euros entre 2021 i 2023. Segons ha avançat Sánchez, el pla recull 212 mesures (110 inversions i […]

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat este dilluns al fòrum ‘Wake Up, Spain’ que el Consell de Ministres estudiarà este dimarts i aprovarà «en pocs dies» el pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que suposarà una inversió de 70.000 milions d’euros entre 2021 i 2023.

Segons ha avançat Sánchez, el pla recull 212 mesures (110 inversions i 102 reformes). L’objectiu, ha dit, és que produïsca «un impacte immediat sobre la recuperació ja el 2021» i que «arrossegue inversió privada» en àmbits estratègics relacionats amb la innovació. «Volem crear empreses i ocupació», ha dit.

 

 

Segons el president espanyol permetrà que el PIB cresca «més de dos punts» anuals. Sánchez té previst desgranar els detalls del pla este dimecres a la compareixença sobre l’estat d’alarma al Congrés dels Diputats. Segons el president espanyol l’aprovació final del pla «es portarà al Consell de Ministres en uns dies» i després es remetrà a la Comissió Europea abans de la data límit del 30 d’abril.

Els àmbits en què se centrarà el pla

El pla se centrarà en àmbits com la modernització i competitivitat del sector turístic, el full de ruta del 5G, la formació professional o l’hidrogen verd. Se subhastaran 6.000 MW d’energies renovables, es destinaran 1.500 MEUR a projectes vinculats amb l’hidrogen, es digitalitzaran 1,3 milions de pimes i 140.000 aules escolars.

Segons Sánchez, també s’instal·laran 150.000 punts de descàrrega ràpida, es donarà suport a l’adquisició de vehicles elèctrics per disposar d’una flota de com a mínim 250.000 vehicles elèctrics el 2023, es rehabilitarà més de mig milió d’habitatges, i es portarà la banda ampla i el 5G a tot l’Estat.

En este sentit, el president espanyol ha recordat que l’efecte d’estes inversions sobre el creixement econòmic s’estima en dos punts a partir d’enguany, amb la creació de 800.000 llocs de treball, mentre que el seu impacte sobre el creixement potencial se situa per sobre del 2% a partir de 2030.

Sánchez ha afirmat que la recuperació es produirà «al ritme de la vacunació», de manera que com més ràpid es vacune, més avançarà la recuperació. «El govern està centrat al 101% en la vacunació i en la recuperació», ha dit el president espanyol.

Últimes notícies

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.

El DNI digital serà vàlid per a identificar-se i votar en les eleccions generals del 29N

Els electors podran utilitzar l'aplicació MiDNI davant de la mesa electoral mitjançant un codi QR temporal, mentre Interior repartirà més de 60.000 terminals per a verificar-lo

Sánchez, instat a arribar a València en alta velocitat

Miguel Barrachina ha demanat que Pedro Sánchez arribe a València en alta velocitat. Ha denunciat 18 cancel·lacions en un dia, tres línies de Rodalia tancades i inversions pendents.