10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Sánchez defensa que siga la Generalitat qui gestione per ‘eficàcia, respecte i responsabilitat’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat que la Generalitat continue gestionant tota l’operació d’emergència després de la DANA per una qüestió d’eficàcia, però també per respecte a les institucions i per responsabilitat, assegurant que ja arribarà el moment del debat polític sobre eventuals negligències.

“El Govern en esta crisi entén que no hi ha minut que perdre, cada segon és or i per tant entrar en una situació de substitució” de la Generalitat “seria restar eficàcia a l’acció i la resposta dels poders públics”, ha sostingut en roda de premsa després del Consell de Ministres en el qual s’ha aprovat tot un paquet de mesures per a ajudar a les zones afectades.

Sánchez també s’ha escudat en el necessari respecte a la labor excepcional que estan realitzant els servidors públics autonòmics, de les diputacions provincials i dels ajuntaments per a fer front a l’emergència, subratllant que “tots som Estat”, i en la seua responsabilitat d’exercir les seues competències i ajudar la resta d’administracions a complir amb les seues.

“Nosaltres no entrarem en el debat de lleva’t tu per a posar-me jo”, ha assegurat el president del Govern, qui ha considerat que “el debat polític sobre les negligències que s’hagen pogut cometre, les errades, les millores que hàgem de fer en el nostre sistema de protecció civil ja vindran”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.