Sánchez defensa que siga la Generalitat qui gestione per ‘eficàcia, respecte i responsabilitat’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat que la Generalitat continue gestionant tota l’operació d’emergència després de la DANA per una qüestió d’eficàcia, però també per respecte a les institucions i per responsabilitat, assegurant que ja arribarà el moment del debat polític sobre eventuals negligències.

“El Govern en esta crisi entén que no hi ha minut que perdre, cada segon és or i per tant entrar en una situació de substitució” de la Generalitat “seria restar eficàcia a l’acció i la resposta dels poders públics”, ha sostingut en roda de premsa després del Consell de Ministres en el qual s’ha aprovat tot un paquet de mesures per a ajudar a les zones afectades.

Sánchez també s’ha escudat en el necessari respecte a la labor excepcional que estan realitzant els servidors públics autonòmics, de les diputacions provincials i dels ajuntaments per a fer front a l’emergència, subratllant que “tots som Estat”, i en la seua responsabilitat d’exercir les seues competències i ajudar la resta d’administracions a complir amb les seues.

“Nosaltres no entrarem en el debat de lleva’t tu per a posar-me jo”, ha assegurat el president del Govern, qui ha considerat que “el debat polític sobre les negligències que s’hagen pogut cometre, les errades, les millores que hàgem de fer en el nostre sistema de protecció civil ja vindran”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.