Sánchez defensa que siga la Generalitat qui gestione per ‘eficàcia, respecte i responsabilitat’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat que la Generalitat continue gestionant tota l’operació d’emergència després de la DANA per una qüestió d’eficàcia, però també per respecte a les institucions i per responsabilitat, assegurant que ja arribarà el moment del debat polític sobre eventuals negligències.

«El Govern en esta crisi entén que no hi ha minut que perdre, cada segon és or i per tant entrar en una situació de substitució» de la Generalitat «seria restar eficàcia a l’acció i la resposta dels poders públics», ha sostingut en roda de premsa després del Consell de Ministres en el qual s’ha aprovat tot un paquet de mesures per a ajudar a les zones afectades.

Sánchez també s’ha escudat en el necessari respecte a la labor excepcional que estan realitzant els servidors públics autonòmics, de les diputacions provincials i dels ajuntaments per a fer front a l’emergència, subratllant que «tots som Estat», i en la seua responsabilitat d’exercir les seues competències i ajudar la resta d’administracions a complir amb les seues.

«Nosaltres no entrarem en el debat de lleva’t tu per a posar-me jo», ha assegurat el president del Govern, qui ha considerat que «el debat polític sobre les negligències que s’hagen pogut cometre, les errades, les millores que hàgem de fer en el nostre sistema de protecció civil ja vindran».

Últimes notícies

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.