9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Sánchez defensa que siga la Generalitat qui gestione per ‘eficàcia, respecte i responsabilitat’

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Pedro Sánchez, ha defensat que la Generalitat continue gestionant tota l’operació d’emergència després de la DANA per una qüestió d’eficàcia, però també per respecte a les institucions i per responsabilitat, assegurant que ja arribarà el moment del debat polític sobre eventuals negligències.

“El Govern en esta crisi entén que no hi ha minut que perdre, cada segon és or i per tant entrar en una situació de substitució” de la Generalitat “seria restar eficàcia a l’acció i la resposta dels poders públics”, ha sostingut en roda de premsa després del Consell de Ministres en el qual s’ha aprovat tot un paquet de mesures per a ajudar a les zones afectades.

Sánchez també s’ha escudat en el necessari respecte a la labor excepcional que estan realitzant els servidors públics autonòmics, de les diputacions provincials i dels ajuntaments per a fer front a l’emergència, subratllant que “tots som Estat”, i en la seua responsabilitat d’exercir les seues competències i ajudar la resta d’administracions a complir amb les seues.

“Nosaltres no entrarem en el debat de lleva’t tu per a posar-me jo”, ha assegurat el president del Govern, qui ha considerat que “el debat polític sobre les negligències que s’hagen pogut cometre, les errades, les millores que hàgem de fer en el nostre sistema de protecció civil ja vindran”.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.