Sanitaris valencians protesten a les portes de Conselleria perquè es complisca l’acord de les 35 hores

Els sindicats de Mesa Sectorial de Sanitat (SATSE, CCOO, UGT, CSIF i INTERSINDICAL VALENCIANA) han celebrat una concentració, davant de la Conselleria de Sanitat, per reclamar que es complisca l’acord signat el 8 de març que fixava la implantació progressiva de les 35 hores setmanals des del 2023 fins al 2025.

La unitat sindical defensa l’establiment de la jornada de 35 hores, com té la majoria de les CCAA, per a tot el personal, el de torn fix i el de torn rodat, com preveu l’acord signat al març. A més, “rebutgen el retard en la seua aplicació”.

Per la seua banda, la Conselleria de Sanitat ha expressat “de viva veu la seua intenció d’aplicar les 35 hores el 2025, però sense obrer un procés formal de diàleg, sense presentar cap document que permeta analitzar les seues veritables intencions i sense garanties de la seua implantació completa en esta data”, expliquen des dels sindicats.

Esta mesura contribueix “al reforç i rejoveniment de les plantilles, a retindre talent, a atraure nous professionals i a millorar la conciliació personal i familiar“, asseguren.

En definitiva, “contribueix a enfortir el sistema sanitari i a millorar les condicions de treball del personal el que alhora repercuteix en la qualitat assistencial“.

Així mateix, les juntes de personal dels departaments de salut han presentat les seues
respectives adreces un escrit reclamant que es respecten els acords signats i insisteixen que el conseller “no pot decebre les persones treballadores“. “Cal continuar avançant en drets i no retrocedir a base de retallades”.

Les organitzacions sindicals exigeixen una reunió immediata amb el conseller de Sanitat per tractar este tema i així, “evitar que el conflicte seguisca creixent“.

Esta concentració ha estat la primera i de no obrer un diàleg, es continuarà amb més mobilitzacions, la següent el “19 de desembre al Palau de la Generalitat“, i “altre tipus de mesures de pressió“.

Advocacia de Generalitat veu nul l’acord sanitari de jornada de 35 hores del Botànic

Un informe de l’Advocacia de la Generalitat diu que l’acord de jornada de 35 hores ratificat el 8 de març passat entre l’anterior govern del Botànic i la majoria dels sindicats de la taula sectorial de Sanitat és nul perquè no hi havia consignació pressupostària.

Així ho ha revelat el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en una entrevista amb l’agència Efe. Gómez afirma que des del primer moment va tindre clar “que era un acord a revaluar perquè no era de 35 hores real, sinó de reducció de jornades“, i recorda que estipulava una reducció gradual d’11 jornades laborals del 2023 al 2025”.

Segons Gómez, “davant el dubte de si era nul o no perquè no hi havia consignació pressupostària, es va emportar el cas a l’Advocacia de la Generalitat”, que en un informe de divendres 24 de novembre diu que “és nul, perquè no hi ha consignació pressupostària“.

En concret, l’informe jurídic de l’Advocacia per incorporar la jornada de treball setmanal de 35 hores assenyala que “el que s’ha negociat a la taula sectorial del 8 de març del 2023 patiria un vici determinant de la seua nul·litat de ple dret en aplicació de l’article 26b de la Llei 1/2015, de la Generalitat, en relació amb el 28.9 de la Llei 9/2022, del 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici del 2023″.

“Estem davant d’un pacte o acord ratificat adoptat sense haver sol·licitat (com s’hauria d’haver fet) l’informe previ i favorable de la Conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda: això converteix en nul de ple dret els que s’aconseguisquen sense este informe”, afegeix l’Advocacia de la Generalitat.

Vull buscar l’equilibri i que els treballadors atenguen en bones condicions els ciutadans. El que els he ofert ja és un altre acord de 35 hores reals, que va des de les 8 del matí de dilluns a divendres a les 15 hores per al torn fix ordinari, i per al rodat arribar a les 1.512 hores anuals”, afirma Gómez.

L’oferta “està feta a la taula sectorial. Entenc que és legítim que ells protesten el que creguen oportú, però nosaltres ja sospitàvem que seria nul, i ja ens ho han dit”, apunta el conseller.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.