Sanitaris valencians protesten a les portes de Conselleria perquè es complisca l’acord de les 35 hores

Els sindicats de Mesa Sectorial de Sanitat (SATSE, CCOO, UGT, CSIF i INTERSINDICAL VALENCIANA) han celebrat una concentració, davant de la Conselleria de Sanitat, per reclamar que es complisca l’acord signat el 8 de març que fixava la implantació progressiva de les 35 hores setmanals des del 2023 fins al 2025.

La unitat sindical defensa l’establiment de la jornada de 35 hores, com té la majoria de les CCAA, per a tot el personal, el de torn fix i el de torn rodat, com preveu l’acord signat al març. A més, “rebutgen el retard en la seua aplicació”.

Per la seua banda, la Conselleria de Sanitat ha expressat “de viva veu la seua intenció d’aplicar les 35 hores el 2025, però sense obrer un procés formal de diàleg, sense presentar cap document que permeta analitzar les seues veritables intencions i sense garanties de la seua implantació completa en esta data”, expliquen des dels sindicats.

Esta mesura contribueix “al reforç i rejoveniment de les plantilles, a retindre talent, a atraure nous professionals i a millorar la conciliació personal i familiar“, asseguren.

En definitiva, “contribueix a enfortir el sistema sanitari i a millorar les condicions de treball del personal el que alhora repercuteix en la qualitat assistencial“.

Així mateix, les juntes de personal dels departaments de salut han presentat les seues
respectives adreces un escrit reclamant que es respecten els acords signats i insisteixen que el conseller “no pot decebre les persones treballadores“. «Cal continuar avançant en drets i no retrocedir a base de retallades».

Les organitzacions sindicals exigeixen una reunió immediata amb el conseller de Sanitat per tractar este tema i així, “evitar que el conflicte seguisca creixent«.

Esta concentració ha estat la primera i de no obrer un diàleg, es continuarà amb més mobilitzacions, la següent el “19 de desembre al Palau de la Generalitat«, i «altre tipus de mesures de pressió«.

Advocacia de Generalitat veu nul l’acord sanitari de jornada de 35 hores del Botànic

Un informe de l’Advocacia de la Generalitat diu que l’acord de jornada de 35 hores ratificat el 8 de març passat entre l’anterior govern del Botànic i la majoria dels sindicats de la taula sectorial de Sanitat és nul perquè no hi havia consignació pressupostària.

Així ho ha revelat el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en una entrevista amb l’agència Efe. Gómez afirma que des del primer moment va tindre clar “que era un acord a revaluar perquè no era de 35 hores real, sinó de reducció de jornades“, i recorda que estipulava una reducció gradual d’11 jornades laborals del 2023 al 2025”.

Segons Gómez, “davant el dubte de si era nul o no perquè no hi havia consignació pressupostària, es va emportar el cas a l’Advocacia de la Generalitat”, que en un informe de divendres 24 de novembre diu que “és nul, perquè no hi ha consignació pressupostària«.

En concret, l’informe jurídic de l’Advocacia per incorporar la jornada de treball setmanal de 35 hores assenyala que “el que s’ha negociat a la taula sectorial del 8 de març del 2023 patiria un vici determinant de la seua nul·litat de ple dret en aplicació de l’article 26b de la Llei 1/2015, de la Generalitat, en relació amb el 28.9 de la Llei 9/2022, del 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici del 2023″.

“Estem davant d’un pacte o acord ratificat adoptat sense haver sol·licitat (com s’hauria d’haver fet) l’informe previ i favorable de la Conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda: això converteix en nul de ple dret els que s’aconseguisquen sense este informe”, afegeix l’Advocacia de la Generalitat.

«Vull buscar l’equilibri i que els treballadors atenguen en bones condicions els ciutadans. El que els he ofert ja és un altre acord de 35 hores reals, que va des de les 8 del matí de dilluns a divendres a les 15 hores per al torn fix ordinari, i per al rodat arribar a les 1.512 hores anuals”, afirma Gómez.

L’oferta “està feta a la taula sectorial. Entenc que és legítim que ells protesten el que creguen oportú, però nosaltres ja sospitàvem que seria nul, i ja ens ho han dit”, apunta el conseller.

Últimes notícies

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.