Sanitaris valencians protesten a les portes de Conselleria perquè es complisca l’acord de les 35 hores

Els sindicats de Mesa Sectorial de Sanitat (SATSE, CCOO, UGT, CSIF i INTERSINDICAL VALENCIANA) han celebrat una concentració, davant de la Conselleria de Sanitat, per reclamar que es complisca l’acord signat el 8 de març que fixava la implantació progressiva de les 35 hores setmanals des del 2023 fins al 2025.

La unitat sindical defensa l’establiment de la jornada de 35 hores, com té la majoria de les CCAA, per a tot el personal, el de torn fix i el de torn rodat, com preveu l’acord signat al març. A més, “rebutgen el retard en la seua aplicació”.

Per la seua banda, la Conselleria de Sanitat ha expressat “de viva veu la seua intenció d’aplicar les 35 hores el 2025, però sense obrer un procés formal de diàleg, sense presentar cap document que permeta analitzar les seues veritables intencions i sense garanties de la seua implantació completa en esta data”, expliquen des dels sindicats.

Esta mesura contribueix “al reforç i rejoveniment de les plantilles, a retindre talent, a atraure nous professionals i a millorar la conciliació personal i familiar“, asseguren.

En definitiva, “contribueix a enfortir el sistema sanitari i a millorar les condicions de treball del personal el que alhora repercuteix en la qualitat assistencial“.

Així mateix, les juntes de personal dels departaments de salut han presentat les seues
respectives adreces un escrit reclamant que es respecten els acords signats i insisteixen que el conseller “no pot decebre les persones treballadores“. “Cal continuar avançant en drets i no retrocedir a base de retallades”.

Les organitzacions sindicals exigeixen una reunió immediata amb el conseller de Sanitat per tractar este tema i així, “evitar que el conflicte seguisca creixent“.

Esta concentració ha estat la primera i de no obrer un diàleg, es continuarà amb més mobilitzacions, la següent el “19 de desembre al Palau de la Generalitat“, i “altre tipus de mesures de pressió“.

Advocacia de Generalitat veu nul l’acord sanitari de jornada de 35 hores del Botànic

Un informe de l’Advocacia de la Generalitat diu que l’acord de jornada de 35 hores ratificat el 8 de març passat entre l’anterior govern del Botànic i la majoria dels sindicats de la taula sectorial de Sanitat és nul perquè no hi havia consignació pressupostària.

Així ho ha revelat el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en una entrevista amb l’agència Efe. Gómez afirma que des del primer moment va tindre clar “que era un acord a revaluar perquè no era de 35 hores real, sinó de reducció de jornades“, i recorda que estipulava una reducció gradual d’11 jornades laborals del 2023 al 2025”.

Segons Gómez, “davant el dubte de si era nul o no perquè no hi havia consignació pressupostària, es va emportar el cas a l’Advocacia de la Generalitat”, que en un informe de divendres 24 de novembre diu que “és nul, perquè no hi ha consignació pressupostària“.

En concret, l’informe jurídic de l’Advocacia per incorporar la jornada de treball setmanal de 35 hores assenyala que “el que s’ha negociat a la taula sectorial del 8 de març del 2023 patiria un vici determinant de la seua nul·litat de ple dret en aplicació de l’article 26b de la Llei 1/2015, de la Generalitat, en relació amb el 28.9 de la Llei 9/2022, del 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici del 2023″.

“Estem davant d’un pacte o acord ratificat adoptat sense haver sol·licitat (com s’hauria d’haver fet) l’informe previ i favorable de la Conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda: això converteix en nul de ple dret els que s’aconseguisquen sense este informe”, afegeix l’Advocacia de la Generalitat.

Vull buscar l’equilibri i que els treballadors atenguen en bones condicions els ciutadans. El que els he ofert ja és un altre acord de 35 hores reals, que va des de les 8 del matí de dilluns a divendres a les 15 hores per al torn fix ordinari, i per al rodat arribar a les 1.512 hores anuals”, afirma Gómez.

L’oferta “està feta a la taula sectorial. Entenc que és legítim que ells protesten el que creguen oportú, però nosaltres ja sospitàvem que seria nul, i ja ens ho han dit”, apunta el conseller.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.