13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Sanitaris valencians protesten a les portes de Conselleria perquè es complisca l’acord de les 35 hores

Els sindicats de Mesa Sectorial de Sanitat (SATSE, CCOO, UGT, CSIF i INTERSINDICAL VALENCIANA) han celebrat una concentració, davant de la Conselleria de Sanitat, per reclamar que es complisca l’acord signat el 8 de març que fixava la implantació progressiva de les 35 hores setmanals des del 2023 fins al 2025.

La unitat sindical defensa l’establiment de la jornada de 35 hores, com té la majoria de les CCAA, per a tot el personal, el de torn fix i el de torn rodat, com preveu l’acord signat al març. A més, “rebutgen el retard en la seua aplicació”.

Per la seua banda, la Conselleria de Sanitat ha expressat “de viva veu la seua intenció d’aplicar les 35 hores el 2025, però sense obrer un procés formal de diàleg, sense presentar cap document que permeta analitzar les seues veritables intencions i sense garanties de la seua implantació completa en esta data”, expliquen des dels sindicats.

Esta mesura contribueix “al reforç i rejoveniment de les plantilles, a retindre talent, a atraure nous professionals i a millorar la conciliació personal i familiar“, asseguren.

En definitiva, “contribueix a enfortir el sistema sanitari i a millorar les condicions de treball del personal el que alhora repercuteix en la qualitat assistencial“.

Així mateix, les juntes de personal dels departaments de salut han presentat les seues
respectives adreces un escrit reclamant que es respecten els acords signats i insisteixen que el conseller “no pot decebre les persones treballadores“. “Cal continuar avançant en drets i no retrocedir a base de retallades”.

Les organitzacions sindicals exigeixen una reunió immediata amb el conseller de Sanitat per tractar este tema i així, “evitar que el conflicte seguisca creixent“.

Esta concentració ha estat la primera i de no obrer un diàleg, es continuarà amb més mobilitzacions, la següent el “19 de desembre al Palau de la Generalitat“, i “altre tipus de mesures de pressió“.

Advocacia de Generalitat veu nul l’acord sanitari de jornada de 35 hores del Botànic

Un informe de l’Advocacia de la Generalitat diu que l’acord de jornada de 35 hores ratificat el 8 de març passat entre l’anterior govern del Botànic i la majoria dels sindicats de la taula sectorial de Sanitat és nul perquè no hi havia consignació pressupostària.

Així ho ha revelat el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, en una entrevista amb l’agència Efe. Gómez afirma que des del primer moment va tindre clar “que era un acord a revaluar perquè no era de 35 hores real, sinó de reducció de jornades“, i recorda que estipulava una reducció gradual d’11 jornades laborals del 2023 al 2025”.

Segons Gómez, “davant el dubte de si era nul o no perquè no hi havia consignació pressupostària, es va emportar el cas a l’Advocacia de la Generalitat”, que en un informe de divendres 24 de novembre diu que “és nul, perquè no hi ha consignació pressupostària“.

En concret, l’informe jurídic de l’Advocacia per incorporar la jornada de treball setmanal de 35 hores assenyala que “el que s’ha negociat a la taula sectorial del 8 de març del 2023 patiria un vici determinant de la seua nul·litat de ple dret en aplicació de l’article 26b de la Llei 1/2015, de la Generalitat, en relació amb el 28.9 de la Llei 9/2022, del 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l’exercici del 2023″.

“Estem davant d’un pacte o acord ratificat adoptat sense haver sol·licitat (com s’hauria d’haver fet) l’informe previ i favorable de la Conselleria que tinga assignades les competències en matèria d’hisenda: això converteix en nul de ple dret els que s’aconseguisquen sense este informe”, afegeix l’Advocacia de la Generalitat.

Vull buscar l’equilibri i que els treballadors atenguen en bones condicions els ciutadans. El que els he ofert ja és un altre acord de 35 hores reals, que va des de les 8 del matí de dilluns a divendres a les 15 hores per al torn fix ordinari, i per al rodat arribar a les 1.512 hores anuals”, afirma Gómez.

L’oferta “està feta a la taula sectorial. Entenc que és legítim que ells protesten el que creguen oportú, però nosaltres ja sospitàvem que seria nul, i ja ens ho han dit”, apunta el conseller.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.