Sanitat administra cerca de 400.000 dosis enfront de la grip des de l’inici de la campanya de vacunació

La Conselleria de Sanitat ha administrat prop de 400.000 dosis de vacunes enfront de la grip des que s’iniciara la campanya de vacunació en la temporada 2023-2024 el passat 16 d’octubre. En concret, han sigut un total de 399.514 dosis les administrades fins al dia 2 de novembre. Si tenim en compte el mateix període de l’any anterior, en què es van administrar 330.178 dosis, s’ha produït un increment del 21%.

Per províncies, a Castelló s’han administrat 38.771 dosis, a Alacant 149.423 dosis i a València 211.320 dosis.

El conseller de Sanitat, Marcià Gómez, malgrat els bons resultats obtinguts fins al moment, ha animat que “les persones amb major risc de desenvolupar complicacions per malalties prèvies es vacunen, igual que els sanitaris i altres grups de pacients com els menors, per a protegir tant la seua salut com la de les persones que els envolten”.

Per grups de risc, més de la meitat de les dosis han sigut administrades a persones amb malalties cròniques cardiovasculars i respiratòries (207.146 dosis); i altres 49.144 dosis a persones immunodeprimides, diabètiques, amb malalties renals i neurològiques.

Per part seua, les persones majors de 60 anys en cap altre grup de risc han sigut immunitzades amb 62.106 dosis i els treballadors sanitaris i sociosanitaris han rebut 26.262 dosis.

Les cobertures vacunals aconseguides en personal sanitari i majors de 64 anys en estes dos setmanes són del 32.02% i 22.50%, respectivament.

Respecte als menors de cinc anys sense patologia de risc, una de les novetats de la campanya d’esta temporada, s’han administrat més de 17.000 dosis en estes dos primeres setmanes. En concret han sigut 7.060 dosis les inoculades a bebés de 6 mesos a 2 anys i 10.228 dosis les administrades amb la vacuna intranasal als xiquets i xiquetes de 2 a 4 anys.

En este sentit, cal recordar que enguany la campanya de vacunació enfront de la grip inclou l’administració de la vacuna entre els valencians majors de 60 anys, en lloc dels 65 anys que estaven establits fins ara. Una altra de les novetats és que inclou als menors de cinc anys sans (entre 6 i 59 mesos) sense patologia, a fi d’immunitzar al major nombre de ciutadans i ciutadanes i previndre contagis, i la vacuna intranasal de 2 a 4 anys, que oferix major protecció enfront de la infecció per virus de la grip, és més fàcil de subministrar i menys agressiva en evitar la punxada.

També està previst vacunar enfront de la grip a les persones de 5 a 59 anys d’edat que presenten un major risc de complicacions derivades de la grip, com són: les persones entre 5 i 18 anys d’edat que reben tractament prolongat amb àcid acetilsalicílic, pel risc de desenvolupar una síndrome de Reye; les persones amb exposició laboral directa a animals o a les seues secrecions en granges o explotacions avícoles, porcines o de visons o a fauna silvestre (aus, senglars o mustèlids); i les persones fumadores.

Vacunació enfront de la COVID-19

Quant a la vacunació enfront de la COVID-19, s’han administrat ja 310.116 dosis. Per províncies: 32.808 a Castelló, 118.355 a Alacant i 158.953 a València.

Del total de persones vacunades, per grups de risc, destaca la immunització de 274.870 persones majors de 60 anys, 18.522 treballadors sanitaris i/o sociosanitaris i 11.327 persones residents en institucions tancades.

Vacunació conjunta

Es recomana l’administració de la vacunació conjunta enfront de la grip i la COVID-19 a persones de 60 anys o més, així com a persones de 5 anys o més ateses en centres de diversitat funcional i altres persones institucionalitzades de manera prolongada i residents en institucions tancades.

Així mateix, també es recomana l’administració conjunta a persones menors de 60 anys d’edat amb patologies de risc; embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi; persones convivents amb aquelles que tenen alt grau d’immunosupressió; personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats; i professionals que treballen en serveis públics essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, bombers, protecció civil i personal que treballa en serveis d’emergències sanitàries).

Priorització

Es prioritzarà la vacunació a residents en centres de persones majors i de diversitat funcional; població de 80 i més anys; personal sanitari i sociosanitari; persones d’entre 60 i 79 anys i resta de grups de risc.

La vacunació enfront de la COVID-19 i la grip de residents i treballadors s’ha iniciat en els centres residencials per professionals sanitaris del mateix centre, amb el suport de personal de la Conselleria de Sanitat quan siga necessari.

Per part seua, les persones de 80 o més anys es vacunaran enfront de la grip en el centre de salut, fent-lo coincidir amb l’administració de la dosi de vacuna enfront de la COVID-19.

En este sentit, la ciutadania pertanyent als grups de risc per als quals està indicada la vacunació enfront de COVID-19 i la grip, pot sol·licitar cita des de l’APP Gva +Salut i des de la web de la Conselleria de Sanitat des de l’inici de la campanya.

Respecte a la vacunació de les dones embarassades, s’aprofitaran els controls rutinaris de l’embaràs per a administrar la vacuna en els centres de salut.

Quant al personal sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat es vacunarà pels serveis de prevenció de risc laborals i/o de medicina preventiva. En atenció primària serà el personal del centre qui realitze la vacunació.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.