13.4 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Sanitat administra cerca de 400.000 dosis enfront de la grip des de l’inici de la campanya de vacunació

La Conselleria de Sanitat ha administrat prop de 400.000 dosis de vacunes enfront de la grip des que s’iniciara la campanya de vacunació en la temporada 2023-2024 el passat 16 d’octubre. En concret, han sigut un total de 399.514 dosis les administrades fins al dia 2 de novembre. Si tenim en compte el mateix període de l’any anterior, en què es van administrar 330.178 dosis, s’ha produït un increment del 21%.

Per províncies, a Castelló s’han administrat 38.771 dosis, a Alacant 149.423 dosis i a València 211.320 dosis.

El conseller de Sanitat, Marcià Gómez, malgrat els bons resultats obtinguts fins al moment, ha animat que “les persones amb major risc de desenvolupar complicacions per malalties prèvies es vacunen, igual que els sanitaris i altres grups de pacients com els menors, per a protegir tant la seua salut com la de les persones que els envolten”.

Per grups de risc, més de la meitat de les dosis han sigut administrades a persones amb malalties cròniques cardiovasculars i respiratòries (207.146 dosis); i altres 49.144 dosis a persones immunodeprimides, diabètiques, amb malalties renals i neurològiques.

Per part seua, les persones majors de 60 anys en cap altre grup de risc han sigut immunitzades amb 62.106 dosis i els treballadors sanitaris i sociosanitaris han rebut 26.262 dosis.

Les cobertures vacunals aconseguides en personal sanitari i majors de 64 anys en estes dos setmanes són del 32.02% i 22.50%, respectivament.

Respecte als menors de cinc anys sense patologia de risc, una de les novetats de la campanya d’esta temporada, s’han administrat més de 17.000 dosis en estes dos primeres setmanes. En concret han sigut 7.060 dosis les inoculades a bebés de 6 mesos a 2 anys i 10.228 dosis les administrades amb la vacuna intranasal als xiquets i xiquetes de 2 a 4 anys.

En este sentit, cal recordar que enguany la campanya de vacunació enfront de la grip inclou l’administració de la vacuna entre els valencians majors de 60 anys, en lloc dels 65 anys que estaven establits fins ara. Una altra de les novetats és que inclou als menors de cinc anys sans (entre 6 i 59 mesos) sense patologia, a fi d’immunitzar al major nombre de ciutadans i ciutadanes i previndre contagis, i la vacuna intranasal de 2 a 4 anys, que oferix major protecció enfront de la infecció per virus de la grip, és més fàcil de subministrar i menys agressiva en evitar la punxada.

També està previst vacunar enfront de la grip a les persones de 5 a 59 anys d’edat que presenten un major risc de complicacions derivades de la grip, com són: les persones entre 5 i 18 anys d’edat que reben tractament prolongat amb àcid acetilsalicílic, pel risc de desenvolupar una síndrome de Reye; les persones amb exposició laboral directa a animals o a les seues secrecions en granges o explotacions avícoles, porcines o de visons o a fauna silvestre (aus, senglars o mustèlids); i les persones fumadores.

Vacunació enfront de la COVID-19

Quant a la vacunació enfront de la COVID-19, s’han administrat ja 310.116 dosis. Per províncies: 32.808 a Castelló, 118.355 a Alacant i 158.953 a València.

Del total de persones vacunades, per grups de risc, destaca la immunització de 274.870 persones majors de 60 anys, 18.522 treballadors sanitaris i/o sociosanitaris i 11.327 persones residents en institucions tancades.

Vacunació conjunta

Es recomana l’administració de la vacunació conjunta enfront de la grip i la COVID-19 a persones de 60 anys o més, així com a persones de 5 anys o més ateses en centres de diversitat funcional i altres persones institucionalitzades de manera prolongada i residents en institucions tancades.

Així mateix, també es recomana l’administració conjunta a persones menors de 60 anys d’edat amb patologies de risc; embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi; persones convivents amb aquelles que tenen alt grau d’immunosupressió; personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats; i professionals que treballen en serveis públics essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, bombers, protecció civil i personal que treballa en serveis d’emergències sanitàries).

Priorització

Es prioritzarà la vacunació a residents en centres de persones majors i de diversitat funcional; població de 80 i més anys; personal sanitari i sociosanitari; persones d’entre 60 i 79 anys i resta de grups de risc.

La vacunació enfront de la COVID-19 i la grip de residents i treballadors s’ha iniciat en els centres residencials per professionals sanitaris del mateix centre, amb el suport de personal de la Conselleria de Sanitat quan siga necessari.

Per part seua, les persones de 80 o més anys es vacunaran enfront de la grip en el centre de salut, fent-lo coincidir amb l’administració de la dosi de vacuna enfront de la COVID-19.

En este sentit, la ciutadania pertanyent als grups de risc per als quals està indicada la vacunació enfront de COVID-19 i la grip, pot sol·licitar cita des de l’APP Gva +Salut i des de la web de la Conselleria de Sanitat des de l’inici de la campanya.

Respecte a la vacunació de les dones embarassades, s’aprofitaran els controls rutinaris de l’embaràs per a administrar la vacuna en els centres de salut.

Quant al personal sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat es vacunarà pels serveis de prevenció de risc laborals i/o de medicina preventiva. En atenció primària serà el personal del centre qui realitze la vacunació.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.