Sanitat inicia la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19

La Conselleria de Sanitat comença este dilluns, 16 d’octubre, la campanya d’immunització contra la grip, que s’administrarà de manera simultània, al costat de la dosi de la vacuna enfront del coronavirus per a tota la població a qui està indicada la doble immunització.

Segons el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, l’objectiu d’esta campanya és «protegir la població més vulnerable, que pot patir complicacions a conseqüència de la seua situació personal». El titular de Sanitat ha destacat que, «donada la coincidència d’una part important de la població diana a la qual es dirigix la vacunació enfront de la grip i la vacunació enfront de la COVID-19, s’ha plantejat una campanya de vacunació conjunta».

En concret, en la temporada 2023-2024, els objectius per a la vacunació enfront de la grip i COVID-19 són aconseguir o superar cobertures de vacunació del 75% en majors de 65 anys i en el personal sanitari i sociosanitari, així com superar el 60% en embarassades i en persones amb altres condicions de risc. «Això suposa la immunització de més d’1.350.000 persones i l’administració de més de 2 milions de dosis de vacunes en 2.683 punts de vacunació, dels quals 417 són residències», ha destacat Marcià Gómez.

Vacunació conjunta

Es recomana l’administració de la vacunació conjunta enfront de la grip i la COVID-19 a persones de 60 anys o més, així com a persones de 5 anys o més ateses en centres de diversitat funcional i altres persones institucionalitzades de manera prolongada i residents en institucions tancades.

Així mateix, també es recomana l’administració conjunta a menors de 60 anys d’edat amb patologies de risc; embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi; persones, convivents amb aquelles que tenen alt grau d’immunosupressió; personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats; i professionals que treballen en serveis públics essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, bombers, protecció civil i personal que treballa en serveis d’emergències sanitàries).

Priorització

Es prioritzarà la vacunació a residents en centres de persones majors i de diversitat funcional; població de 80 i més anys; personal sanitari i sociosanitari; persones d’entre 60 i 79 anys i resta de grups de risc.

La vacunació enfront de la COVID-19 i la grip de residents i treballadors s’ha iniciat en els centres residencials per professionals sanitaris del mateix centre, amb el suport de personal de la Conselleria de Sanitat quan siga necessari.

Per part seua, les persones de 80 o més anys es vacunaran enfront de la grip en el centre de salut, fent-lo coincidir amb l’administració de la dosi de vacuna enfront de la COVID-19.

En este sentit, la ciutadania pertanyent als grups de risc per als quals està indicada la vacunació enfront de COVID-19 i la grip, pot sol·licitar cita des de l’APP Gva +Salut i des de la web de la Conselleria de Sanitat des de l’inici de la campanya.

Respecte a la vacunació de les dones embarassades, s’aprofitaran els controls rutinaris de l’embaràs per a administrar la vacuna en els centres de salut.

Quant al personal sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat es vacunarà pels serveis de prevenció de risc laborals i/o de medicina preventiva. En atenció primària serà el personal del centre qui realitze la vacunació.

Vacunació enfront de la grip

Enguany esta campanya inclou, com a novetat, l’administració de la vacuna entre els valencians majors de 60 anys, en lloc dels 65 anys que estaven establits fins ara. Una altra de les novetats és que inclou als menors de cinc anys sans (entre 6 i 59 mesos), a fi d’immunitzar al nombre més gran de ciutadans i previndre contagis.

Els xiquets d’entre 6 i 59 mesos d’edat sense patologia es vacunaran enfront de la grip en qualsevol moment des de l’inici de la campanya de vacunació sense que interferisca en la vacunació de la resta de grups.

Així mateix, com ja va anunciar el conseller de Sanitat, una altra de les novetats de la campanya d’aquesta temporada 2023-2024 és que per primera vegada s’utilitzarà en la Comunitat Valenciana una vacuna atenuada intranasal en xiquets d’entre 2 i 4 anys, que ofereix major protecció enfront de la infecció per virus de la grip, és més fàcil de subministrar i menys agressiva en evitar la burxada.

També està previst vacunar enfront de la grip a les persones de 5 a 59 anys d’edat que presenten un major risc de complicacions derivades de la grip, com són: les persones entre 5 i 18 anys d’edat que reben tractament prolongat amb àcid acetilsalicílic, pel risc de desenvolupar una síndrome de Reye; les persones amb exposició laboral directa a animals o a les seues secrecions en granges o explotacions avícoles, porcines o de visons o a fauna silvestre (ocells, senglars o mustèlids); i les persones fumadores.

Vacuna COVID-19

Respecte a la vacuna COVID-19 que s’administrarà és la que recomanen com a òptima l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Agència Europea del Medicament (AEM). Es tracta de la vacuna de ARNm obtinguda a partir del cep Omicron XBB.1.5.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.