Sanitat inicia la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19

La Conselleria de Sanitat comença este dilluns, 16 d’octubre, la campanya d’immunització contra la grip, que s’administrarà de manera simultània, al costat de la dosi de la vacuna enfront del coronavirus per a tota la població a qui està indicada la doble immunització.

Segons el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, l’objectiu d’esta campanya és «protegir la població més vulnerable, que pot patir complicacions a conseqüència de la seua situació personal». El titular de Sanitat ha destacat que, «donada la coincidència d’una part important de la població diana a la qual es dirigix la vacunació enfront de la grip i la vacunació enfront de la COVID-19, s’ha plantejat una campanya de vacunació conjunta».

En concret, en la temporada 2023-2024, els objectius per a la vacunació enfront de la grip i COVID-19 són aconseguir o superar cobertures de vacunació del 75% en majors de 65 anys i en el personal sanitari i sociosanitari, així com superar el 60% en embarassades i en persones amb altres condicions de risc. «Això suposa la immunització de més d’1.350.000 persones i l’administració de més de 2 milions de dosis de vacunes en 2.683 punts de vacunació, dels quals 417 són residències», ha destacat Marcià Gómez.

Vacunació conjunta

Es recomana l’administració de la vacunació conjunta enfront de la grip i la COVID-19 a persones de 60 anys o més, així com a persones de 5 anys o més ateses en centres de diversitat funcional i altres persones institucionalitzades de manera prolongada i residents en institucions tancades.

Així mateix, també es recomana l’administració conjunta a menors de 60 anys d’edat amb patologies de risc; embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi; persones, convivents amb aquelles que tenen alt grau d’immunosupressió; personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats; i professionals que treballen en serveis públics essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, bombers, protecció civil i personal que treballa en serveis d’emergències sanitàries).

Priorització

Es prioritzarà la vacunació a residents en centres de persones majors i de diversitat funcional; població de 80 i més anys; personal sanitari i sociosanitari; persones d’entre 60 i 79 anys i resta de grups de risc.

La vacunació enfront de la COVID-19 i la grip de residents i treballadors s’ha iniciat en els centres residencials per professionals sanitaris del mateix centre, amb el suport de personal de la Conselleria de Sanitat quan siga necessari.

Per part seua, les persones de 80 o més anys es vacunaran enfront de la grip en el centre de salut, fent-lo coincidir amb l’administració de la dosi de vacuna enfront de la COVID-19.

En este sentit, la ciutadania pertanyent als grups de risc per als quals està indicada la vacunació enfront de COVID-19 i la grip, pot sol·licitar cita des de l’APP Gva +Salut i des de la web de la Conselleria de Sanitat des de l’inici de la campanya.

Respecte a la vacunació de les dones embarassades, s’aprofitaran els controls rutinaris de l’embaràs per a administrar la vacuna en els centres de salut.

Quant al personal sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat es vacunarà pels serveis de prevenció de risc laborals i/o de medicina preventiva. En atenció primària serà el personal del centre qui realitze la vacunació.

Vacunació enfront de la grip

Enguany esta campanya inclou, com a novetat, l’administració de la vacuna entre els valencians majors de 60 anys, en lloc dels 65 anys que estaven establits fins ara. Una altra de les novetats és que inclou als menors de cinc anys sans (entre 6 i 59 mesos), a fi d’immunitzar al nombre més gran de ciutadans i previndre contagis.

Els xiquets d’entre 6 i 59 mesos d’edat sense patologia es vacunaran enfront de la grip en qualsevol moment des de l’inici de la campanya de vacunació sense que interferisca en la vacunació de la resta de grups.

Així mateix, com ja va anunciar el conseller de Sanitat, una altra de les novetats de la campanya d’aquesta temporada 2023-2024 és que per primera vegada s’utilitzarà en la Comunitat Valenciana una vacuna atenuada intranasal en xiquets d’entre 2 i 4 anys, que ofereix major protecció enfront de la infecció per virus de la grip, és més fàcil de subministrar i menys agressiva en evitar la burxada.

També està previst vacunar enfront de la grip a les persones de 5 a 59 anys d’edat que presenten un major risc de complicacions derivades de la grip, com són: les persones entre 5 i 18 anys d’edat que reben tractament prolongat amb àcid acetilsalicílic, pel risc de desenvolupar una síndrome de Reye; les persones amb exposició laboral directa a animals o a les seues secrecions en granges o explotacions avícoles, porcines o de visons o a fauna silvestre (ocells, senglars o mustèlids); i les persones fumadores.

Vacuna COVID-19

Respecte a la vacuna COVID-19 que s’administrarà és la que recomanen com a òptima l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Agència Europea del Medicament (AEM). Es tracta de la vacuna de ARNm obtinguda a partir del cep Omicron XBB.1.5.

Últimes notícies

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.