Sanitat inicia la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19

La Conselleria de Sanitat comença este dilluns, 16 d’octubre, la campanya d’immunització contra la grip, que s’administrarà de manera simultània, al costat de la dosi de la vacuna enfront del coronavirus per a tota la població a qui està indicada la doble immunització.

Segons el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, l’objectiu d’esta campanya és «protegir la població més vulnerable, que pot patir complicacions a conseqüència de la seua situació personal». El titular de Sanitat ha destacat que, «donada la coincidència d’una part important de la població diana a la qual es dirigix la vacunació enfront de la grip i la vacunació enfront de la COVID-19, s’ha plantejat una campanya de vacunació conjunta».

En concret, en la temporada 2023-2024, els objectius per a la vacunació enfront de la grip i COVID-19 són aconseguir o superar cobertures de vacunació del 75% en majors de 65 anys i en el personal sanitari i sociosanitari, així com superar el 60% en embarassades i en persones amb altres condicions de risc. «Això suposa la immunització de més d’1.350.000 persones i l’administració de més de 2 milions de dosis de vacunes en 2.683 punts de vacunació, dels quals 417 són residències», ha destacat Marcià Gómez.

Vacunació conjunta

Es recomana l’administració de la vacunació conjunta enfront de la grip i la COVID-19 a persones de 60 anys o més, així com a persones de 5 anys o més ateses en centres de diversitat funcional i altres persones institucionalitzades de manera prolongada i residents en institucions tancades.

Així mateix, també es recomana l’administració conjunta a menors de 60 anys d’edat amb patologies de risc; embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi; persones, convivents amb aquelles que tenen alt grau d’immunosupressió; personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats; i professionals que treballen en serveis públics essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, bombers, protecció civil i personal que treballa en serveis d’emergències sanitàries).

Priorització

Es prioritzarà la vacunació a residents en centres de persones majors i de diversitat funcional; població de 80 i més anys; personal sanitari i sociosanitari; persones d’entre 60 i 79 anys i resta de grups de risc.

La vacunació enfront de la COVID-19 i la grip de residents i treballadors s’ha iniciat en els centres residencials per professionals sanitaris del mateix centre, amb el suport de personal de la Conselleria de Sanitat quan siga necessari.

Per part seua, les persones de 80 o més anys es vacunaran enfront de la grip en el centre de salut, fent-lo coincidir amb l’administració de la dosi de vacuna enfront de la COVID-19.

En este sentit, la ciutadania pertanyent als grups de risc per als quals està indicada la vacunació enfront de COVID-19 i la grip, pot sol·licitar cita des de l’APP Gva +Salut i des de la web de la Conselleria de Sanitat des de l’inici de la campanya.

Respecte a la vacunació de les dones embarassades, s’aprofitaran els controls rutinaris de l’embaràs per a administrar la vacuna en els centres de salut.

Quant al personal sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat es vacunarà pels serveis de prevenció de risc laborals i/o de medicina preventiva. En atenció primària serà el personal del centre qui realitze la vacunació.

Vacunació enfront de la grip

Enguany esta campanya inclou, com a novetat, l’administració de la vacuna entre els valencians majors de 60 anys, en lloc dels 65 anys que estaven establits fins ara. Una altra de les novetats és que inclou als menors de cinc anys sans (entre 6 i 59 mesos), a fi d’immunitzar al nombre més gran de ciutadans i previndre contagis.

Els xiquets d’entre 6 i 59 mesos d’edat sense patologia es vacunaran enfront de la grip en qualsevol moment des de l’inici de la campanya de vacunació sense que interferisca en la vacunació de la resta de grups.

Així mateix, com ja va anunciar el conseller de Sanitat, una altra de les novetats de la campanya d’aquesta temporada 2023-2024 és que per primera vegada s’utilitzarà en la Comunitat Valenciana una vacuna atenuada intranasal en xiquets d’entre 2 i 4 anys, que ofereix major protecció enfront de la infecció per virus de la grip, és més fàcil de subministrar i menys agressiva en evitar la burxada.

També està previst vacunar enfront de la grip a les persones de 5 a 59 anys d’edat que presenten un major risc de complicacions derivades de la grip, com són: les persones entre 5 i 18 anys d’edat que reben tractament prolongat amb àcid acetilsalicílic, pel risc de desenvolupar una síndrome de Reye; les persones amb exposició laboral directa a animals o a les seues secrecions en granges o explotacions avícoles, porcines o de visons o a fauna silvestre (ocells, senglars o mustèlids); i les persones fumadores.

Vacuna COVID-19

Respecte a la vacuna COVID-19 que s’administrarà és la que recomanen com a òptima l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Agència Europea del Medicament (AEM). Es tracta de la vacuna de ARNm obtinguda a partir del cep Omicron XBB.1.5.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.