9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Sanitat inicia la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19

La Conselleria de Sanitat comença este dilluns, 16 d’octubre, la campanya d’immunització contra la grip, que s’administrarà de manera simultània, al costat de la dosi de la vacuna enfront del coronavirus per a tota la població a qui està indicada la doble immunització.

Segons el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, l’objectiu d’esta campanya és “protegir la població més vulnerable, que pot patir complicacions a conseqüència de la seua situació personal”. El titular de Sanitat ha destacat que, “donada la coincidència d’una part important de la població diana a la qual es dirigix la vacunació enfront de la grip i la vacunació enfront de la COVID-19, s’ha plantejat una campanya de vacunació conjunta”.

En concret, en la temporada 2023-2024, els objectius per a la vacunació enfront de la grip i COVID-19 són aconseguir o superar cobertures de vacunació del 75% en majors de 65 anys i en el personal sanitari i sociosanitari, així com superar el 60% en embarassades i en persones amb altres condicions de risc. “Això suposa la immunització de més d’1.350.000 persones i l’administració de més de 2 milions de dosis de vacunes en 2.683 punts de vacunació, dels quals 417 són residències”, ha destacat Marcià Gómez.

Vacunació conjunta

Es recomana l’administració de la vacunació conjunta enfront de la grip i la COVID-19 a persones de 60 anys o més, així com a persones de 5 anys o més ateses en centres de diversitat funcional i altres persones institucionalitzades de manera prolongada i residents en institucions tancades.

Així mateix, també es recomana l’administració conjunta a menors de 60 anys d’edat amb patologies de risc; embarassades en qualsevol trimestre de gestació i dones durant el puerperi; persones, convivents amb aquelles que tenen alt grau d’immunosupressió; personal de centres i establiments sanitaris i sociosanitaris públics i privats; i professionals que treballen en serveis públics essencials (Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, bombers, protecció civil i personal que treballa en serveis d’emergències sanitàries).

Priorització

Es prioritzarà la vacunació a residents en centres de persones majors i de diversitat funcional; població de 80 i més anys; personal sanitari i sociosanitari; persones d’entre 60 i 79 anys i resta de grups de risc.

La vacunació enfront de la COVID-19 i la grip de residents i treballadors s’ha iniciat en els centres residencials per professionals sanitaris del mateix centre, amb el suport de personal de la Conselleria de Sanitat quan siga necessari.

Per part seua, les persones de 80 o més anys es vacunaran enfront de la grip en el centre de salut, fent-lo coincidir amb l’administració de la dosi de vacuna enfront de la COVID-19.

En este sentit, la ciutadania pertanyent als grups de risc per als quals està indicada la vacunació enfront de COVID-19 i la grip, pot sol·licitar cita des de l’APP Gva +Salut i des de la web de la Conselleria de Sanitat des de l’inici de la campanya.

Respecte a la vacunació de les dones embarassades, s’aprofitaran els controls rutinaris de l’embaràs per a administrar la vacuna en els centres de salut.

Quant al personal sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat es vacunarà pels serveis de prevenció de risc laborals i/o de medicina preventiva. En atenció primària serà el personal del centre qui realitze la vacunació.

Vacunació enfront de la grip

Enguany esta campanya inclou, com a novetat, l’administració de la vacuna entre els valencians majors de 60 anys, en lloc dels 65 anys que estaven establits fins ara. Una altra de les novetats és que inclou als menors de cinc anys sans (entre 6 i 59 mesos), a fi d’immunitzar al nombre més gran de ciutadans i previndre contagis.

Els xiquets d’entre 6 i 59 mesos d’edat sense patologia es vacunaran enfront de la grip en qualsevol moment des de l’inici de la campanya de vacunació sense que interferisca en la vacunació de la resta de grups.

Així mateix, com ja va anunciar el conseller de Sanitat, una altra de les novetats de la campanya d’aquesta temporada 2023-2024 és que per primera vegada s’utilitzarà en la Comunitat Valenciana una vacuna atenuada intranasal en xiquets d’entre 2 i 4 anys, que ofereix major protecció enfront de la infecció per virus de la grip, és més fàcil de subministrar i menys agressiva en evitar la burxada.

També està previst vacunar enfront de la grip a les persones de 5 a 59 anys d’edat que presenten un major risc de complicacions derivades de la grip, com són: les persones entre 5 i 18 anys d’edat que reben tractament prolongat amb àcid acetilsalicílic, pel risc de desenvolupar una síndrome de Reye; les persones amb exposició laboral directa a animals o a les seues secrecions en granges o explotacions avícoles, porcines o de visons o a fauna silvestre (ocells, senglars o mustèlids); i les persones fumadores.

Vacuna COVID-19

Respecte a la vacuna COVID-19 que s’administrarà és la que recomanen com a òptima l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Agència Europea del Medicament (AEM). Es tracta de la vacuna de ARNm obtinguda a partir del cep Omicron XBB.1.5.

Últimes notícies

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.