Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

Ejemplo de shortcode con estilo
El Gremi d'Artistes Fallers de València celebra la Setmana Gremial amb la temàtica 'Elles', reconeixent les contribucions de les dones en el món faller.

VALÈNCIA, 25

El Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València ha donat inici aquest divendres 25 de març a la seva Setmana Gremial amb motiu de la festivitat de l’1 de maig. Aquest any, la celebració es realitza sota el lema ‘Elles’, per reconèixer la importància i les aportacions de les dones de taller en el món faller. La recepció dels ninots indultats s’ha realitzat de manera «excepcional» juntament amb l’Ajuntament, després dels danys ocasionats pel temporal del 29 d’octubre.

La Setmana Gremial, que es tancarà l’1 de maig, dia dels artistes fallers, inclou una sèrie d’actes. El mestre major del gremi, Vicente Julián García, ha explicat que «hem volgut donar un revulsiu a les activitats del dia de la festa organitzant una sèrie d’actes durant una setmana». «Enguany dediquem la setmana a elles, a les mares, germanes, dones i parelles d’artistes fallers que han estat al nostre costat durant els darrers 50 anys», ha afegit.

Entre les activitats destacades, el dissabte 26 d’abril a les 12.00 hores s’inaugurarà una exposició dedicada a les dones del taller a la Nau dels Tallers, situada al carrer Sánchez Arjona. A les 13.00 hores, un col·loqui amb destacades figures femenines com Elena Castera, Concha Martín i moltes altres, serà moderat per l’Angela Grau, de la junta directiva gremial.

A la mateixa tarda, a les 19.00 hores, se celebrarà la recepció dels ninots indultats, amb la presència de la fallera major de València, Berta Peiró, el president de la Junta Central Fallera i Vicente Julián García, entre d’altres. Els ninots indultats inclouen ‘Mort i Vida’ de Mario Gual per a Na Jordana, i ‘La Guarderia de Nitrogen’ de Borja Lorente.

El sopar de germanor posterior a la recepció tindrà un moment emotiu amb la imposició de les insígnies de plata als agremiats jubilats, així com les d’or a diversos artistes, i el lliurament del Ninot d’Or a les falles Na Jordana, Plaça del Pilar i Conde de Salvatierra-Cirilo Amorós.

Finalment, el diumenge al matí es durà a terme un taller sobre la realització d’un ninot, i entre el 28 i el 30 de març, es desenvoluparan jornades de portes obertes al Museu de l’Artista Faller.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.