Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

VALÈNCIA, 25

El Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València ha donat inici aquest divendres 25 de març a la seva Setmana Gremial amb motiu de la festivitat de l’1 de maig. Aquest any, la celebració es realitza sota el lema ‘Elles’, per reconèixer la importància i les aportacions de les dones de taller en el món faller. La recepció dels ninots indultats s’ha realitzat de manera «excepcional» juntament amb l’Ajuntament, després dels danys ocasionats pel temporal del 29 d’octubre.

La Setmana Gremial, que es tancarà l’1 de maig, dia dels artistes fallers, inclou una sèrie d’actes. El mestre major del gremi, Vicente Julián García, ha explicat que «hem volgut donar un revulsiu a les activitats del dia de la festa organitzant una sèrie d’actes durant una setmana». «Enguany dediquem la setmana a elles, a les mares, germanes, dones i parelles d’artistes fallers que han estat al nostre costat durant els darrers 50 anys», ha afegit.

Entre les activitats destacades, el dissabte 26 d’abril a les 12.00 hores s’inaugurarà una exposició dedicada a les dones del taller a la Nau dels Tallers, situada al carrer Sánchez Arjona. A les 13.00 hores, un col·loqui amb destacades figures femenines com Elena Castera, Concha Martín i moltes altres, serà moderat per l’Angela Grau, de la junta directiva gremial.

A la mateixa tarda, a les 19.00 hores, se celebrarà la recepció dels ninots indultats, amb la presència de la fallera major de València, Berta Peiró, el president de la Junta Central Fallera i Vicente Julián García, entre d’altres. Els ninots indultats inclouen ‘Mort i Vida’ de Mario Gual per a Na Jordana, i ‘La Guarderia de Nitrogen’ de Borja Lorente.

El sopar de germanor posterior a la recepció tindrà un moment emotiu amb la imposició de les insígnies de plata als agremiats jubilats, així com les d’or a diversos artistes, i el lliurament del Ninot d’Or a les falles Na Jordana, Plaça del Pilar i Conde de Salvatierra-Cirilo Amorós.

Finalment, el diumenge al matí es durà a terme un taller sobre la realització d’un ninot, i entre el 28 i el 30 de març, es desenvoluparan jornades de portes obertes al Museu de l’Artista Faller.

Últimes notícies

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.