Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

Ejemplo de shortcode con estilo
El Gremi d'Artistes Fallers de València celebra la Setmana Gremial amb la temàtica 'Elles', reconeixent les contribucions de les dones en el món faller.

VALÈNCIA, 25

El Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València ha donat inici aquest divendres 25 de març a la seva Setmana Gremial amb motiu de la festivitat de l’1 de maig. Aquest any, la celebració es realitza sota el lema ‘Elles’, per reconèixer la importància i les aportacions de les dones de taller en el món faller. La recepció dels ninots indultats s’ha realitzat de manera «excepcional» juntament amb l’Ajuntament, després dels danys ocasionats pel temporal del 29 d’octubre.

La Setmana Gremial, que es tancarà l’1 de maig, dia dels artistes fallers, inclou una sèrie d’actes. El mestre major del gremi, Vicente Julián García, ha explicat que «hem volgut donar un revulsiu a les activitats del dia de la festa organitzant una sèrie d’actes durant una setmana». «Enguany dediquem la setmana a elles, a les mares, germanes, dones i parelles d’artistes fallers que han estat al nostre costat durant els darrers 50 anys», ha afegit.

Entre les activitats destacades, el dissabte 26 d’abril a les 12.00 hores s’inaugurarà una exposició dedicada a les dones del taller a la Nau dels Tallers, situada al carrer Sánchez Arjona. A les 13.00 hores, un col·loqui amb destacades figures femenines com Elena Castera, Concha Martín i moltes altres, serà moderat per l’Angela Grau, de la junta directiva gremial.

A la mateixa tarda, a les 19.00 hores, se celebrarà la recepció dels ninots indultats, amb la presència de la fallera major de València, Berta Peiró, el president de la Junta Central Fallera i Vicente Julián García, entre d’altres. Els ninots indultats inclouen ‘Mort i Vida’ de Mario Gual per a Na Jordana, i ‘La Guarderia de Nitrogen’ de Borja Lorente.

El sopar de germanor posterior a la recepció tindrà un moment emotiu amb la imposició de les insígnies de plata als agremiats jubilats, així com les d’or a diversos artistes, i el lliurament del Ninot d’Or a les falles Na Jordana, Plaça del Pilar i Conde de Salvatierra-Cirilo Amorós.

Finalment, el diumenge al matí es durà a terme un taller sobre la realització d’un ninot, i entre el 28 i el 30 de març, es desenvoluparan jornades de portes obertes al Museu de l’Artista Faller.

Últimes notícies

Els rescats més difícils ja s’han fet, però la Generalitat demana prudència per les inundacions

Els equips d’emergències han completat els rescats més complicats per les greus inundacions al sud de València i nord d’Alacant, però la Generalitat demana prudència perquè encara hi ha zones incomunicades i tres víctimes mortals.

Bernabé ressalta que la nova dana ha tingut avisos previs i millor coordinació

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha remarcat que la dana actual ha comptat amb anticipació, avisos a la població i coordinació institucional, a diferència de la de 2024, que va provocar 233 morts en la província de València.

Continuen els rescats en helicòpter i llanxa a Bellreguard, Miramar i Piles pel temporal

Els equips d’emergència continuen este dilluns a la vesprada els rescats aeris i en llanxa a Bellreguard, Miramar i Piles, incomunicats per les fortes pluges, mentre es confirmen dos morts a Oliva.

Rescatades dos pateres amb 18 migrants en aigües d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat este cap de setmana 18 migrants d’origen algerià en dues pateres a Alacant, quatre d’ells presumptament menors, després d’una travessia de quinze dies.

La jueza de la DANA ordena destruir les mostres d’ADN dels cadàvers identificats

La jutgessa que investiga la DANA de 2024 a Catarroja ha ordenat destruir les mostres d’ADN usades per identificar les 233 víctimes de la província de València, una vegada confirmades totes les identitats.

Una dona de 33 anys queda hospitalitzada per una ganivetada a Benicarló

Una dona de 33 anys ha resultat ferida per arma blanca a Benicarló i està ingressada amb pronòstic reservat, mentres la policia busca el presumpte agressor.

Tres morts, 145 municipis confinats i desenes de rescats per les pluges torrencials

L’episodi de fortes pluges a la Comunitat Valenciana ha deixat tres víctimes mortals, ha obligat a confinar fins a 145 municipis i ha provocat nombrosos rescats i greus incidències, sobretot a la Safor i la Marina Alta.

L’alcaldessa de Catarroja critica que l’Es-Alert no va servir durant la dana de 2024

Lorena Silvent ha explicat davant la jutgessa que els avisos Es-Alert van arribar amb el municipi ja inundat i sense informació oficial prèvia, mentres els veïns improvisaven rescats.