19.7 C
València
Divendres, 25 abril, 2025

Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

VALÈNCIA, 25

El Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València ha donat inici aquest divendres 25 de març a la seva Setmana Gremial amb motiu de la festivitat de l’1 de maig. Aquest any, la celebració es realitza sota el lema ‘Elles’, per reconèixer la importància i les aportacions de les dones de taller en el món faller. La recepció dels ninots indultats s’ha realitzat de manera “excepcional” juntament amb l’Ajuntament, després dels danys ocasionats pel temporal del 29 d’octubre.

La Setmana Gremial, que es tancarà l’1 de maig, dia dels artistes fallers, inclou una sèrie d’actes. El mestre major del gremi, Vicente Julián García, ha explicat que “hem volgut donar un revulsiu a les activitats del dia de la festa organitzant una sèrie d’actes durant una setmana”. “Enguany dediquem la setmana a elles, a les mares, germanes, dones i parelles d’artistes fallers que han estat al nostre costat durant els darrers 50 anys”, ha afegit.

Entre les activitats destacades, el dissabte 26 d’abril a les 12.00 hores s’inaugurarà una exposició dedicada a les dones del taller a la Nau dels Tallers, situada al carrer Sánchez Arjona. A les 13.00 hores, un col·loqui amb destacades figures femenines com Elena Castera, Concha Martín i moltes altres, serà moderat per l’Angela Grau, de la junta directiva gremial.

A la mateixa tarda, a les 19.00 hores, se celebrarà la recepció dels ninots indultats, amb la presència de la fallera major de València, Berta Peiró, el president de la Junta Central Fallera i Vicente Julián García, entre d’altres. Els ninots indultats inclouen ‘Mort i Vida’ de Mario Gual per a Na Jordana, i ‘La Guarderia de Nitrogen’ de Borja Lorente.

El sopar de germanor posterior a la recepció tindrà un moment emotiu amb la imposició de les insígnies de plata als agremiats jubilats, així com les d’or a diversos artistes, i el lliurament del Ninot d’Or a les falles Na Jordana, Plaça del Pilar i Conde de Salvatierra-Cirilo Amorós.

Finalment, el diumenge al matí es durà a terme un taller sobre la realització d’un ninot, i entre el 28 i el 30 de març, es desenvoluparan jornades de portes obertes al Museu de l’Artista Faller.

Últimes notícies

Fito & Fitipaldis Porten la Seua Gira a Castelló el 17 d’Abril de 2026

Castelló acollirà un dels concerts més esperats de Fito & Fitipaldis el pròxim 17 d'abril del 2026, en el marc del seu 'Aullidos Tour'. La visita de la banda promet enriquir la vida cultural local i estimular l'economia de la ciutat.

Trump obre la porta a una reunió amb Zelenski al funeral del Papa Francisco

El president dels Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que és 'possible' una trobada amb Volodimir Zelenski al funeral del Papa Francisco, on ambdós assistiran. Trump va reafirmar el seu desig d'acabar amb la guerra d'Ucraïna, destacant les seves conseqüències mortals.

Explosió mortal a Ibi: La caldera defectuosa i condicions laborals perilloses denunciades per CCOO

Una explosió a la fàbrica d'Ibi va causar tres morts a causa de les condicions de treball insegures i deficiències en la caldera, tal com ha denunciat CCOO.

La construcció d’un nou pas superior a Cullera suprimirà un pas a nivell a la línia Silla-Gandia

Adif adjudica obres per 2 milions d'euros per a construir un pas superior que eliminarà un pas a nivell a Cullera, millorant la seguretat i la mobilitat.

À Punt condueix una programació especial per acomiadar el Papa Francesc

À Punt emetrà una programació especial dedicada a l'enterrament del Papa Francesc, incloent un documental commemoratiu i connexions en directe amb el Vaticà.

Trump preveu aconseguir acords comercials en tres o quatre setmanes

El president dels Estats Units, Donald Trump, espera tancar acords comercials amb diversos països en les pròximes setmanes, buscant rebaixes d'aranzels i fomentant la producció local, amb la vista posada en un augment significatiu dels ingressos. En una entrevista amb 'Time', ha detallat les seves expectatives per a la política comercial dels Estats Units, incloent-hi els contactes amb la Xina i la seva visió sobre els aranzels.

El Port d’Alacant Innovarà amb un Vaixell de Propulsió Elèctrica per Netejar la Làmina d’Aigua

El Port d'Alacant implementa un nou vaixell de propulsió elèctrica amb 10 hores d'autonomia per a la neteja de la làmina d'aigua, impulsant així la seva estratègia de sostenibilitat.

Entitats LGTBI+ alerten d’una ofensiva del Consell contra drets trans a València

Un grup de 34 entitats denuncia un canvi legislatiu ocult del PP que posa en perill els drets del col·lectiu trans. Exigeixen la convocatòria immediata dels consells competents per discutir la situació actual.