Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

Ejemplo de shortcode con estilo
El Gremi d'Artistes Fallers de València celebra la Setmana Gremial amb la temàtica 'Elles', reconeixent les contribucions de les dones en el món faller.

VALÈNCIA, 25

El Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València ha donat inici aquest divendres 25 de març a la seva Setmana Gremial amb motiu de la festivitat de l’1 de maig. Aquest any, la celebració es realitza sota el lema ‘Elles’, per reconèixer la importància i les aportacions de les dones de taller en el món faller. La recepció dels ninots indultats s’ha realitzat de manera «excepcional» juntament amb l’Ajuntament, després dels danys ocasionats pel temporal del 29 d’octubre.

La Setmana Gremial, que es tancarà l’1 de maig, dia dels artistes fallers, inclou una sèrie d’actes. El mestre major del gremi, Vicente Julián García, ha explicat que «hem volgut donar un revulsiu a les activitats del dia de la festa organitzant una sèrie d’actes durant una setmana». «Enguany dediquem la setmana a elles, a les mares, germanes, dones i parelles d’artistes fallers que han estat al nostre costat durant els darrers 50 anys», ha afegit.

Entre les activitats destacades, el dissabte 26 d’abril a les 12.00 hores s’inaugurarà una exposició dedicada a les dones del taller a la Nau dels Tallers, situada al carrer Sánchez Arjona. A les 13.00 hores, un col·loqui amb destacades figures femenines com Elena Castera, Concha Martín i moltes altres, serà moderat per l’Angela Grau, de la junta directiva gremial.

A la mateixa tarda, a les 19.00 hores, se celebrarà la recepció dels ninots indultats, amb la presència de la fallera major de València, Berta Peiró, el president de la Junta Central Fallera i Vicente Julián García, entre d’altres. Els ninots indultats inclouen ‘Mort i Vida’ de Mario Gual per a Na Jordana, i ‘La Guarderia de Nitrogen’ de Borja Lorente.

El sopar de germanor posterior a la recepció tindrà un moment emotiu amb la imposició de les insígnies de plata als agremiats jubilats, així com les d’or a diversos artistes, i el lliurament del Ninot d’Or a les falles Na Jordana, Plaça del Pilar i Conde de Salvatierra-Cirilo Amorós.

Finalment, el diumenge al matí es durà a terme un taller sobre la realització d’un ninot, i entre el 28 i el 30 de març, es desenvoluparan jornades de portes obertes al Museu de l’Artista Faller.

Últimes notícies

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.

Manises ompli el Ciutat de l’Oci amb el II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del torneig Tornem!, que recorda la dana i celebra la recuperació del futbol base valencià, amb protagonisme per a xiquets i xiquetes de zones afectades.

La selecció valenciana sub-12 i el Levante femení triomfen en el torneig Tornem!

La selecció masculina valenciana sub-12 i l’aleví del Levante Femenino s’han proclamat campions de la segona edició del torneig Tornem!, disputat a Manises en un ambient ple d’aficionats i jugadores de les zones afectades per la dana.

Dos avisos Es-Alert per fortes pluges en el litoral de València i Alacant

Emergències ha enviat dos missatges Es-Alert per risc extrem de pluges al litoral nord d’Alacant i al sud i interior de València, amb avís roig i taronja i recomanacions de màxima precaució a la ciutadania.