Setmana Gremial del Gremi d’Artistes Fallers: Dedicada a les Dones Creatives

VALÈNCIA, 25

El Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València ha donat inici aquest divendres 25 de març a la seva Setmana Gremial amb motiu de la festivitat de l’1 de maig. Aquest any, la celebració es realitza sota el lema ‘Elles’, per reconèixer la importància i les aportacions de les dones de taller en el món faller. La recepció dels ninots indultats s’ha realitzat de manera “excepcional” juntament amb l’Ajuntament, després dels danys ocasionats pel temporal del 29 d’octubre.

La Setmana Gremial, que es tancarà l’1 de maig, dia dels artistes fallers, inclou una sèrie d’actes. El mestre major del gremi, Vicente Julián García, ha explicat que “hem volgut donar un revulsiu a les activitats del dia de la festa organitzant una sèrie d’actes durant una setmana”. “Enguany dediquem la setmana a elles, a les mares, germanes, dones i parelles d’artistes fallers que han estat al nostre costat durant els darrers 50 anys”, ha afegit.

Entre les activitats destacades, el dissabte 26 d’abril a les 12.00 hores s’inaugurarà una exposició dedicada a les dones del taller a la Nau dels Tallers, situada al carrer Sánchez Arjona. A les 13.00 hores, un col·loqui amb destacades figures femenines com Elena Castera, Concha Martín i moltes altres, serà moderat per l’Angela Grau, de la junta directiva gremial.

A la mateixa tarda, a les 19.00 hores, se celebrarà la recepció dels ninots indultats, amb la presència de la fallera major de València, Berta Peiró, el president de la Junta Central Fallera i Vicente Julián García, entre d’altres. Els ninots indultats inclouen ‘Mort i Vida’ de Mario Gual per a Na Jordana, i ‘La Guarderia de Nitrogen’ de Borja Lorente.

El sopar de germanor posterior a la recepció tindrà un moment emotiu amb la imposició de les insígnies de plata als agremiats jubilats, així com les d’or a diversos artistes, i el lliurament del Ninot d’Or a les falles Na Jordana, Plaça del Pilar i Conde de Salvatierra-Cirilo Amorós.

Finalment, el diumenge al matí es durà a terme un taller sobre la realització d’un ninot, i entre el 28 i el 30 de març, es desenvoluparan jornades de portes obertes al Museu de l’Artista Faller.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca reivindica els seus 100 dies amb normalitat i mesures en marxa

El president ha defés que en els seus primers cent dies s'ha recuperat una normalitat necessària i s'ha donat estabilitat al Consell. Ha assegurat que més de la mitat dels seus compromisos d'investidura ja estan en marxa, amb baixada d'impostos, reforç de l'atenció primària, estratègia contra el càncer i suport a la reconstrucció després de la DANA.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 20 l/m² en una hora

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per pluges en punts d'Alacant, Castelló i València, amb llindars de 20 l/m² en una hora i fins a 60 en 12 segons zona i horari.

Pérez Llorca demana enteniment a Extremadura i Aragó per a un govern de dretes

Juanfran Pérez Llorca ha instat les forces de la dreta a entendre's a Extremadura i Aragó per a articular govern, en considerar que les urnes van apuntar a eixa majoria. Ha demanat acords ràpids i ha admés que no és el més indicat per a donar consells, malgrat que en la Comunitat Valenciana governa amb suport de Vox.

Les víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja sense aplicar el seu aforament

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la dana 29-O ha sol·licitat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que la investigació seguisca en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’intentar aombrar el Pla Viu i anuncia més control

El president defén que el Pla Viu ja beneficia a desenes de municipis i situa la vivenda com una emergència. Avanza una llei del sòl i més control en adjudicacions.

El Roig Arena complix sis mesos amb 930.000 assistents i 182 esdeveniments

El recinte multiusos de València ha tancat el seu primer mig any amb 182 esdeveniments i 930.000 assistents. El balanç combina esport, concerts i cites corporatives.