Sime Llicer convertix el MuVIM en una camara de les meravelles amb Talea

El MuVIM presenta fins al 7 de desembre Talea, el projecte amb el qual l’artista valencià Sime Llicer transforma el museu en una camara de les meravelles contemporanea. Inspirada en les historicas Wunderkammer, la mostra recrea el espiritu d’aquells gabinets de curiositats que reunian troballes i objectes de llocs llunyans per a compartir coneixement i sorpresa. Llicer actualitza eixa idea amb una posada en escena que combina el joc amb la reflexion i qüestiona com mirem hui el nostre entorn.

Un recorregut ludico i simbolico

L’itinerari ocupa el vestibulo i la Sala Alta, on conviuen peces molt diverses per a generar noves narratives. El punt de partida són grans escultures figuratives, entre elles una girafa i un cocodril de peluix, que subratllen la petitesa humana i la banalizacion de l’exotisme. Des de ahi, el visitant es desplaça cap a una instalacion formada per mes de mig centenar de caragols que alentix el ritme i posa el focus en el pas del temps. Pel sòl, serps que reptan alteren la sensacion de seguretat; en les parets, quadres amb insectes amplifiquen la idea de catalogue natural; i en l’espai, trencaclosques reflectors d’acer inoxidable retornen la mirada i integren al publique en l’obra. Com a tancament visual, una sèrie de telers es disposen com a pluja simbolica, marcant un canvi d’estat.

La proposta s’articula mitjançant dicotomias explicites —alt-baix, vida-mort, gran-pequeno— que reordenen l’experiència i afinen la percepcion. El propi titule, Talea (acabe italià del ambito agricola que al·ludix a l’empelt), assenyala el metodo de treball: empelts iconograficos que creuen motius naturals i artificis culturals per a parlar de presència i absència, i de la fluïdesa del present. Una girafa que contempla el seu esquelet, peixos fossilitzats en vidre o una esfera espentada per un escarabat pelotero funcionen com a emblemes: de la memòria corporal, del temps sedimentat i de l’esforç repetitiu que sosté el quotidià.

Wunderkammer per a mirar de nou

La exposicion recupera la logica de les antigues camaras de meravellesprecedents dels museus— i la desplaça a l’ara, un context saturat de imagenes on sembla que tot esta vist. Enfront d’eixa sensacion, el muntatge proposa refer els recorreguts amb una altra mirada, mes atenta a les escales i als contrastos. El resultat és un llenguatge visual i poetico de lectura directa per als mes pequenos i, alhora, una invitacion al fet que el publique adult reconsidere allò que li inspira.

Els materials triats i els dispositius de muntatge reforcen eixa doble lectura. Els trencaclosques reflectors convertixen a l’espectador en peça de l’ecosistema expositiu, obligandolo a situar-se i a completar-lo amb la seua pròpia imatge. Les serps, cucs i flors antigues remeten a mites i cicles vitals, mentres que la sèrie final de telers evoca memòria, progrés i transformacion, com si la pluja simbolica teixira connexions noves entre els elements. Tot això compon un ecosistema propi i coherent amb la trajectòria de Llicer, que reivindica un mirar menys epidermico i menys estrictament racional sobre el que ens envolta.

Sime Llicer Ferri (Sueca, 1996) és un artista multidisciplinari format principalment a Itàlia, en la Accademia di Belle Arti di Carrara, on s’especialitze en el gravat i el treball del marmol. En els ultimos anus ha participat en projectes institucionals que combinen art i educacion, i ha realitzat incursions en la videocreacion i la ilustracion de llibres, sovint en colaboracion amb Salvador Ortells. En Talea compta amb la colaboracion de Chiara Vasalle.

Últimes notícies

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.