6 anys de presó per cremar el pis del seu nebot en una discussió en Alacant

Imatge d’arxiu d’un incendi en Alacant | Cedida

 

L’Audiència Provincial ha condemnat a un home per un delicte d’incendi en la ciutat d’Alacant. Els fets es remunten al 12 de març d’enguany en un edifici de la plaça de Gómez Ulla, a on el processat va causar un incendi.

 

Segons expliquen en ‘Información’, l’home va pegar foc al pis a on vivia amb el seu nebot i la seua novia. Les fonts judicials asseguren que l’origen de les flames va ser una forta discussió entre el processat, que anava borratxo i la xica. La sala ha considerat provat que ell va intentar arraconar-la en la finestra de la terrassa després de tirar-la en terra mentres l’agarrava del monyo.

 

En el moment de més tensió, l’acusat va decidir parar i anar-se’n de casa, no abans sense dir-li a la parella del seu nebot que «jo no sóc d’eixa manera». Però ella, amb temor, li va cridar a la seua sogra per a explicar-li el què havia passat. Esta li va tocar per telefon a l’acusat per a dir-li que agarrara les seues coses i se’n anara.

 

Eixa cridada no va calmar els ànims, tot al contrari, ja que l’home va tornar a casa per a cremar uns papers damunt d’un matalàs, a més de trencar objectes en la casa. El foc va cremar tota la habitació i, davant de la perillositat de les flames i l’abundant fum, la Policia Local van haver de desallotjar alguns veïns.

 

Tot i que el causant ha assegurat que no tenia intenció de cremar la casa, s’acusa a l’home de crear un «risc inherent per a la resta d’habitants de la finca». Per tots estos fets, l’Audiència l’ha condemnat a sis anys de presó, a més dels set anys d’allunyament del seu nebot i la seua parella. També tindrà una sanció econòmica per delictes i amenaces. L’acusat, tot i això, ha tingut una rebaixa de la pena, ja que, en trobar-se baix els efectes de l’alcohol, se li ha aplicat un atenuant, fet que els policies locals comprovaren quan va ser detingut.

 

També pots llegir…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El sector aeroespacial valencià es reforça amb un pla estratègic fins a 2030

El sector aeroespacial valencià, amb un creixement pròxim al 50% en el numere d'empreses i una facturacion anual de 735 milions, es recolza en un pla estrategico fins a 2030 per a guanyar posicion internacional. El full de ruta es basara en innovacion, sostenibilitat i colaboracion publique-privada, encara que fins i tot no té pressupost ni terminis tancats.

Detingut en l’aeroport de Múrcia un anglés per l’homicidi d’un txec en una platja de Torrevieja

La Guàrdia Civil ha detingut en l'aeroport de Múrcia a un ciutadà britanico de 40 anys amb antecedents, acusat de matar d'un tret al cap a un home txec en una platja de Torrevieja el passat 1 de març.

Compromís aplaudix que Mazón declare davant la jutgessa per la gestió de la DANA de 2024

Compromís celebra que la jutgessa cite com a testimoni a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024 i li recorda que està obligat a dir la veritat quan declare.

Debat en Les Corts per la Setmana Santa de Sagunt: tradició, igualtat i possible pèrdua de festa nacional

El PP defén compatibilitzar arrelament i inclusió en la Setmana Santa de Sagunt mentres PSPV i Compromís exigixen més fermesa per a garantir la igualtat de les dones en la confraria.

Compromís demana al Síndic de Comptes que investigue les irregularitats del bo comercie d’Alacant

Compromís defendrà en Les Corts una iniciativa perquè el Síndic de Comptes revise les presumptes irregularitats del bo comercie d'Alacant, mentres el PSPV reclama una comissió sobre els fons de Revolta.

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.