Alfafar llança la seua agenda cultural per al mes de juliol amb actes en les seues places i barris

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de cultura, ha desenvolupament una programació cultural durant el mes de juliol amb el nom “Alfafar Fresc, Cultura a les Places”, amb el qual es presente reactivar l’oferta cultural i d’oci del municipi per la impossibilitat de realitzar les festes en els seus formats habituals.

Una programació que comptarà amb actuacions en les principals places i espais del municipi, com són les pistes esportives de Alfalares, la Plaça Corts Valencianes, la Plaça Poeta Miguel Hernández i la Plaça de l’Ajuntament del municipi, creant una programació per a totes les edats i centrada en el gaudi i l’oci de les famílies i la ciutadania.

L’agenda, que es repartirà porta a porta en tots els domicilis d’Alfafar, i estarà disponible en els punts d’informació municipals i en les xarxes socials de l’ajuntament, consta d’una vintena d’actes en els quals trobem teatres infantils, cinema al carrer, teatre per a adults o musicals, a més d’una actuació d’òpera.

Una programació extensa i repartida per tot el municipi que pretén recuperar la intensa oferta cultural que el municipi disposa per a tots els seus veïns i veïnes, mitjançant uns protocols i mesures de seguretat concordes amb la situació sanitària vigent. Per a la regidora de cultura, Fina Carreño, esta agenda “és una mostra del treball que des de l’ajuntament fem per a recuperar la normalitat en este escenari post pandèmia”.

A més, l’Ajuntament d’Alfafar està treballant ja en la confecció de les activitats culturals d’agost i setembre, en una col·laboració entre les regidories de cultura, esports i festes, d’esta forma fomentar la cultura en el municipi i l’oci saludable. L’Ajuntament d’Alfafar porta apostant des de fa mesos per la realització d’activitats culturals i esportives, al costat d’associacions del municipi, amb l’objectiu d’oferir una programació segura a la població.

Història d’Alfafar

Alfafar va ser en el seu moment una alqueria musulmana. El nom procedeix de l’àrab «Al Hofra» que significa lloc hodo, de clots o fossats. Estes fosses s’han trobat en temps bastant recents en el procés de realització de diverses obres en el centre del poble. En una cantonada de la plaça del País Valencià van aparéixer galeries a una profunditat de quatre a cinc metres; en elles es van trobar diversos trossos de ceràmica que es creu que daten dels segles IX o X

El nom d’Al Hofra va anar convertint-se, successivament per corrupció i ús de la paraula, en Alfolfar, Alfofar i en l’actual Alfafar. En el «Llibre del Repartiment» de Jaume I, hi ha constància de donacions al juny de 1238 -abans de la Conquesta de València que es va realitzar a l’octubre- de cases i terres, a gents de les seues hosts en «Alqueriam d’Alfofar». Al gener de 1347 el Rei Pere IV el Cerimoniós dóna totes les terres a Don Pedro Boil, cavaller principal d’este Regne, de totes les terres, convertint-lo en Senyoriu a favor seu el catorze de febrer de 1363, i la seua família ho va exercir fins a la desaparició dels Senyorius en 1812. Encara que resten poques edificacions antigues, se suposa que per este poble discorria la Via Augusta, i que va existir un nucli de població molt antic dedicat a l’agricultura i la pesca, a causa de la proximitat del lloc amb el llac de l’Albufera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla