Carlos III serà proclamat rei d’Anglaterra  aquest dissabte

La mort de la reina d’Anglaterra, Isabel II, ha commocionat el món, ja que, malgrat l’edat de la monarca (96 anys), no es coneixia que estiguera greument malalta.

Ara totes les mirades estan posades en el seu futur successor, Carlos III, i fins ara príncep de Gal·les, que serà proclamat rei aquest dissabte.

Segons especifica el detallat protocol conegut com a ‘Operació London Bridge (Pont de Londres)‘, en morir la reina fora d’Anglaterra, en concret en Balmoral, Escòcia, la proclamació del nou monarca es retarda un dia i en lloc de ser el divendres serà el dissabte quan es reunirà el Consell d’Adhesió en el Palau de St. James per a fer una proclamació formal de la successió.

Abans, aquest divendres, Carlos III rebrà a Londres a la primera ministra, Liz Truss, abans de dirigir-se a la nació per primera vegada en un discurs televisat, en el qual rendirà tribut a la seua mare i es comprometrà a exercir les seues funcions com a nou sobirà del país.

Aqueix dia el nou rei, donarà el seu primer discurs oficial com a rei, serà proclamat en una cerimònia que tindrà lloc en el Palau de St. James de Londres enfront d’un organisme cerimonial conegut com el Consell d’Accés, segons ha recollit la cadena de televisió britànica BBC.

Durant aquesta, la mort d’Isabel II serà anunciada, després del que es llegirà una proclamació tradicional. Després, Carlos III participarà en una segona reunió en la qual realitzarà una declaració i jurarà preservar l’Església d’Escòcia, després del que serà proclamat rei.

La reunió del Consell d’Accés sol tindre lloc en un termini de 24 hores després de la mort d’un sobirà, si bé en aquesta ocasió tindrà lloc després pel fet que la defunció d’Isabel II no va ser anunciat fins a la vesprada del dijous, per la qual cosa no hi havia marge per a fixar els plans d’aquest divendres.

També s’espera que el nou rei es reunisca amb el comte mariscal, Edward Fitzalan-Howard, la persona encarregada de preparar la proclamació i el funeral de la seua mare, a fi d’aprovar el calendari programat per als pròxims dies.

Està previst que durant aquest divendres el Govern confirme la duració exacta del període de dol nacional, previsiblement entre 10 a 12 dies, fins a la celebració del funeral. Aqueix dia es proclamarà jornada festiva al Regne Unit.

Carlos haurà a més de decidir la duració —probablement un mes— del període de duel dels membres de la família reial i institucions dependents de la reialesa mentre les banderes de la Union Jack en edificis de la Monarquia onegen a mitja asta.

Aquest divendres s’espera que l’Abadia de Westminster, la Catedral de Saint Paul i el Castell de Windsor, a Londres, facen tenyir les seues campanes a l’uníson a les 12.00 (13.00 a Espanya) al mateix temps que s’efectuarà una salva de 96 canons —els anys que tenia la monarca— en Hyde Park i en altres enclavaments de la capital.

A més d’aquests actes, les dues Cambres del Parlament britànic, la dels Comuns (Baixa) i la dels Lords (Alta), rendiran tribut a la sobirana en una sessió al migdia al mateix temps que la cap de l’Executiu i altres alts càrrecs del Govern assistiran a un servei públic de record en la Catedral de Saint Paul, en el centre de Londres.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.