Carlos III serà proclamat rei d’Anglaterra  aquest dissabte

La mort de la reina d’Anglaterra, Isabel II, ha commocionat el món, ja que, malgrat l’edat de la monarca (96 anys), no es coneixia que estiguera greument malalta.

Ara totes les mirades estan posades en el seu futur successor, Carlos III, i fins ara príncep de Gal·les, que serà proclamat rei aquest dissabte.

Segons especifica el detallat protocol conegut com a ‘Operació London Bridge (Pont de Londres)‘, en morir la reina fora d’Anglaterra, en concret en Balmoral, Escòcia, la proclamació del nou monarca es retarda un dia i en lloc de ser el divendres serà el dissabte quan es reunirà el Consell d’Adhesió en el Palau de St. James per a fer una proclamació formal de la successió.

Abans, aquest divendres, Carlos III rebrà a Londres a la primera ministra, Liz Truss, abans de dirigir-se a la nació per primera vegada en un discurs televisat, en el qual rendirà tribut a la seua mare i es comprometrà a exercir les seues funcions com a nou sobirà del país.

Aqueix dia el nou rei, donarà el seu primer discurs oficial com a rei, serà proclamat en una cerimònia que tindrà lloc en el Palau de St. James de Londres enfront d’un organisme cerimonial conegut com el Consell d’Accés, segons ha recollit la cadena de televisió britànica BBC.

Durant aquesta, la mort d’Isabel II serà anunciada, després del que es llegirà una proclamació tradicional. Després, Carlos III participarà en una segona reunió en la qual realitzarà una declaració i jurarà preservar l’Església d’Escòcia, després del que serà proclamat rei.

La reunió del Consell d’Accés sol tindre lloc en un termini de 24 hores després de la mort d’un sobirà, si bé en aquesta ocasió tindrà lloc després pel fet que la defunció d’Isabel II no va ser anunciat fins a la vesprada del dijous, per la qual cosa no hi havia marge per a fixar els plans d’aquest divendres.

També s’espera que el nou rei es reunisca amb el comte mariscal, Edward Fitzalan-Howard, la persona encarregada de preparar la proclamació i el funeral de la seua mare, a fi d’aprovar el calendari programat per als pròxims dies.

Està previst que durant aquest divendres el Govern confirme la duració exacta del període de dol nacional, previsiblement entre 10 a 12 dies, fins a la celebració del funeral. Aqueix dia es proclamarà jornada festiva al Regne Unit.

Carlos haurà a més de decidir la duració —probablement un mes— del període de duel dels membres de la família reial i institucions dependents de la reialesa mentre les banderes de la Union Jack en edificis de la Monarquia onegen a mitja asta.

Aquest divendres s’espera que l’Abadia de Westminster, la Catedral de Saint Paul i el Castell de Windsor, a Londres, facen tenyir les seues campanes a l’uníson a les 12.00 (13.00 a Espanya) al mateix temps que s’efectuarà una salva de 96 canons —els anys que tenia la monarca— en Hyde Park i en altres enclavaments de la capital.

A més d’aquests actes, les dues Cambres del Parlament britànic, la dels Comuns (Baixa) i la dels Lords (Alta), rendiran tribut a la sobirana en una sessió al migdia al mateix temps que la cap de l’Executiu i altres alts càrrecs del Govern assistiran a un servei públic de record en la Catedral de Saint Paul, en el centre de Londres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.