Carlos III serà proclamat rei d’Anglaterra  aquest dissabte

La mort de la reina d’Anglaterra, Isabel II, ha commocionat el món, ja que, malgrat l’edat de la monarca (96 anys), no es coneixia que estiguera greument malalta.

Ara totes les mirades estan posades en el seu futur successor, Carlos III, i fins ara príncep de Gal·les, que serà proclamat rei aquest dissabte.

Segons especifica el detallat protocol conegut com a ‘Operació London Bridge (Pont de Londres)‘, en morir la reina fora d’Anglaterra, en concret en Balmoral, Escòcia, la proclamació del nou monarca es retarda un dia i en lloc de ser el divendres serà el dissabte quan es reunirà el Consell d’Adhesió en el Palau de St. James per a fer una proclamació formal de la successió.

Abans, aquest divendres, Carlos III rebrà a Londres a la primera ministra, Liz Truss, abans de dirigir-se a la nació per primera vegada en un discurs televisat, en el qual rendirà tribut a la seua mare i es comprometrà a exercir les seues funcions com a nou sobirà del país.

Aqueix dia el nou rei, donarà el seu primer discurs oficial com a rei, serà proclamat en una cerimònia que tindrà lloc en el Palau de St. James de Londres enfront d’un organisme cerimonial conegut com el Consell d’Accés, segons ha recollit la cadena de televisió britànica BBC.

Durant aquesta, la mort d’Isabel II serà anunciada, després del que es llegirà una proclamació tradicional. Després, Carlos III participarà en una segona reunió en la qual realitzarà una declaració i jurarà preservar l’Església d’Escòcia, després del que serà proclamat rei.

La reunió del Consell d’Accés sol tindre lloc en un termini de 24 hores després de la mort d’un sobirà, si bé en aquesta ocasió tindrà lloc després pel fet que la defunció d’Isabel II no va ser anunciat fins a la vesprada del dijous, per la qual cosa no hi havia marge per a fixar els plans d’aquest divendres.

També s’espera que el nou rei es reunisca amb el comte mariscal, Edward Fitzalan-Howard, la persona encarregada de preparar la proclamació i el funeral de la seua mare, a fi d’aprovar el calendari programat per als pròxims dies.

Està previst que durant aquest divendres el Govern confirme la duració exacta del període de dol nacional, previsiblement entre 10 a 12 dies, fins a la celebració del funeral. Aqueix dia es proclamarà jornada festiva al Regne Unit.

Carlos haurà a més de decidir la duració —probablement un mes— del període de duel dels membres de la família reial i institucions dependents de la reialesa mentre les banderes de la Union Jack en edificis de la Monarquia onegen a mitja asta.

Aquest divendres s’espera que l’Abadia de Westminster, la Catedral de Saint Paul i el Castell de Windsor, a Londres, facen tenyir les seues campanes a l’uníson a les 12.00 (13.00 a Espanya) al mateix temps que s’efectuarà una salva de 96 canons —els anys que tenia la monarca— en Hyde Park i en altres enclavaments de la capital.

A més d’aquests actes, les dues Cambres del Parlament britànic, la dels Comuns (Baixa) i la dels Lords (Alta), rendiran tribut a la sobirana en una sessió al migdia al mateix temps que la cap de l’Executiu i altres alts càrrecs del Govern assistiran a un servei públic de record en la Catedral de Saint Paul, en el centre de Londres.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.