Castelló reitera la voluntat de retirar el monument als caiguts

 

La regidora de Memòria Democràtica, Verònica Ruiz, s’ha reunit amb el vicari general de la Diòcesi Sogorb-Castelló (per delegació del bisbe). Ruiz li ha traslladat, tal com recull l’informe del secretari general de l’administració municipal, l’oferiment de la creu llatina del Ribalta que forma part del monument, davant la imminent retirada.

La trobada s’ha produït després que l’edil remetera un escrit en estos termes a totes les autoritats cristianes de Mesa Interreligiosa de la ciutat de Castelló, en què explica el contingut de l’informe de la Direcció General de Qualitat Democràtica, el qual determina la retirada del monument, i sobre la voluntat de l’equip de govern de complir amb la llei.

Després que el bisbat responguera al consistori per a mostrar “la seua disponibilitat per a dialogar sobre el tema”, la regidora ha mantingut una reunió amb el vicari general de la diòcesi per incidir en este assumpte.

Informe de Qualitat Democràtica

 

Cal recordar que l’informe emés per la Direcció General de Qualitat Democràtica determina que “l’Ajuntament de Castelló haurà de procedir a la seua retirada, mitjançant autorització per la Conselleria competent en matèria de patrimoni cultural, tenint en compte que este símbol està situat a un parc públic declarat Bé d’Interés Cultural».

El document emés pel Consell també assenyala que el monument del Parc Ribalta es considera “un element contrari a la memòria democràtica”, d’acord amb els articles 39.1 i 6 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.