10.6 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Castelló reitera la voluntat de retirar el monument als caiguts

 

La regidora de Memòria Democràtica, Verònica Ruiz, s’ha reunit amb el vicari general de la Diòcesi Sogorb-Castelló (per delegació del bisbe). Ruiz li ha traslladat, tal com recull l’informe del secretari general de l’administració municipal, l’oferiment de la creu llatina del Ribalta que forma part del monument, davant la imminent retirada.

La trobada s’ha produït després que l’edil remetera un escrit en estos termes a totes les autoritats cristianes de Mesa Interreligiosa de la ciutat de Castelló, en què explica el contingut de l’informe de la Direcció General de Qualitat Democràtica, el qual determina la retirada del monument, i sobre la voluntat de l’equip de govern de complir amb la llei.

Després que el bisbat responguera al consistori per a mostrar “la seua disponibilitat per a dialogar sobre el tema”, la regidora ha mantingut una reunió amb el vicari general de la diòcesi per incidir en este assumpte.

Informe de Qualitat Democràtica

 

Cal recordar que l’informe emés per la Direcció General de Qualitat Democràtica determina que “l’Ajuntament de Castelló haurà de procedir a la seua retirada, mitjançant autorització per la Conselleria competent en matèria de patrimoni cultural, tenint en compte que este símbol està situat a un parc públic declarat Bé d’Interés Cultural”.

El document emés pel Consell també assenyala que el monument del Parc Ribalta es considera “un element contrari a la memòria democràtica”, d’acord amb els articles 39.1 i 6 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.