Castelló reitera la voluntat de retirar el monument als caiguts

 

La regidora de Memòria Democràtica, Verònica Ruiz, s’ha reunit amb el vicari general de la Diòcesi Sogorb-Castelló (per delegació del bisbe). Ruiz li ha traslladat, tal com recull l’informe del secretari general de l’administració municipal, l’oferiment de la creu llatina del Ribalta que forma part del monument, davant la imminent retirada.

La trobada s’ha produït després que l’edil remetera un escrit en estos termes a totes les autoritats cristianes de Mesa Interreligiosa de la ciutat de Castelló, en què explica el contingut de l’informe de la Direcció General de Qualitat Democràtica, el qual determina la retirada del monument, i sobre la voluntat de l’equip de govern de complir amb la llei.

Després que el bisbat responguera al consistori per a mostrar “la seua disponibilitat per a dialogar sobre el tema”, la regidora ha mantingut una reunió amb el vicari general de la diòcesi per incidir en este assumpte.

Informe de Qualitat Democràtica

 

Cal recordar que l’informe emés per la Direcció General de Qualitat Democràtica determina que “l’Ajuntament de Castelló haurà de procedir a la seua retirada, mitjançant autorització per la Conselleria competent en matèria de patrimoni cultural, tenint en compte que este símbol està situat a un parc públic declarat Bé d’Interés Cultural”.

El document emés pel Consell també assenyala que el monument del Parc Ribalta es considera “un element contrari a la memòria democràtica”, d’acord amb els articles 39.1 i 6 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.