Castelló reitera la voluntat de retirar el monument als caiguts

 

La regidora de Memòria Democràtica, Verònica Ruiz, s’ha reunit amb el vicari general de la Diòcesi Sogorb-Castelló (per delegació del bisbe). Ruiz li ha traslladat, tal com recull l’informe del secretari general de l’administració municipal, l’oferiment de la creu llatina del Ribalta que forma part del monument, davant la imminent retirada.

La trobada s’ha produït després que l’edil remetera un escrit en estos termes a totes les autoritats cristianes de Mesa Interreligiosa de la ciutat de Castelló, en què explica el contingut de l’informe de la Direcció General de Qualitat Democràtica, el qual determina la retirada del monument, i sobre la voluntat de l’equip de govern de complir amb la llei.

Després que el bisbat responguera al consistori per a mostrar “la seua disponibilitat per a dialogar sobre el tema”, la regidora ha mantingut una reunió amb el vicari general de la diòcesi per incidir en este assumpte.

Informe de Qualitat Democràtica

 

Cal recordar que l’informe emés per la Direcció General de Qualitat Democràtica determina que “l’Ajuntament de Castelló haurà de procedir a la seua retirada, mitjançant autorització per la Conselleria competent en matèria de patrimoni cultural, tenint en compte que este símbol està situat a un parc públic declarat Bé d’Interés Cultural».

El document emés pel Consell també assenyala que el monument del Parc Ribalta es considera “un element contrari a la memòria democràtica”, d’acord amb els articles 39.1 i 6 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.