La Diputació d’Alacant negocia l’obertura d’una seu permanent del Museu Thyssen a la província

 

La Diputació d’Alacant, a través de l’àrea de Cultura, està duent a terme converses amb representants del Museu Nacional Thyssen-Bornemisza i de la família Thyssen amb la intenció d’estudiar la possibilitat de dur a terme un projecte conjunt a la província. Així ho han confirmat el president de la institució, Carlos Mazón, i la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, els qui han manifestat “una gran il·lusió”.

La diputada de Cultura, que ha portat la iniciativa en el procés, ha explicat que “estem negociant amb la baronessa i amb la direcció del museu de Madrid tindre a la província d’Alacant una seu del Museu Thyssen que continga part de la seua col·lecció d’art”. Així mateix, Parra ha detallat que les converses es van iniciar fa mig any i s’han mantingut diverses trobades en els quals s’ha posat de manifest que existeix “un gran interés per totes dos parts a continuar fent els passos que siguen necessaris per a aconseguir que este projecte es faça realitat com més prompte millor”.

Julia Parra ha revelat que la intenció inicial és que les obres arriben a Alacant l’any vinent i s’instal·len en el Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) com primera seu provisional fins que s’habilite un emplaçament definitiu. En este sentit, ha insistit que ara mateix s’estan considerant diverses possibilitats que hauran de comptar també amb el beneplàcit dels propietaris de la col·lecció. “Volem que siga un lloc emblemàtic, a l’altura d’una proposta molt beneficiosa per a la província d’Alacant, tant a nivell cultural i d’imatge com d’atracció turística”, ha avançat la vicepresidenta, qui ha assenyalat que “és un projecte d’envergadura que porta diferents fases”.

El president de la Diputació ha apuntat, a més, l’interés de totes dos parts per a portar a Alacant “importants peces de la col·lecció”. “Estem parlant d’un espai Thyssen que tindria una seu permanent a la província i seria un museu modern i diferent, amb un tint tecnològic”, ha revelat, la qual cosa al seu judici contribuiria “a posar la província en la primera divisió del panorama pictòric internacional”.

Carlos Mazón ha destacat, d’altra banda, que el cost de la implantació a Alacant d’una part de l’obra de la col·lecció Thyssen dependrà de les obres concretes que s’incloguen en la cessió, però ha manifestat el seu interés a dur a terme “una inversió pressupostària amb un retorn molt important, per la qual cosa pot suposar des del punt de vista cultural, turístic i de visibilitat, per tant, no és un pressupost onerós per a la Diputació, sinó que entenc que a major inversió, major retorn”.

 

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.