La Diputació d’Alacant negocia l’obertura d’una seu permanent del Museu Thyssen a la província

 

La Diputació d’Alacant, a través de l’àrea de Cultura, està duent a terme converses amb representants del Museu Nacional Thyssen-Bornemisza i de la família Thyssen amb la intenció d’estudiar la possibilitat de dur a terme un projecte conjunt a la província. Així ho han confirmat el president de la institució, Carlos Mazón, i la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, els qui han manifestat “una gran il·lusió”.

La diputada de Cultura, que ha portat la iniciativa en el procés, ha explicat que “estem negociant amb la baronessa i amb la direcció del museu de Madrid tindre a la província d’Alacant una seu del Museu Thyssen que continga part de la seua col·lecció d’art”. Així mateix, Parra ha detallat que les converses es van iniciar fa mig any i s’han mantingut diverses trobades en els quals s’ha posat de manifest que existeix “un gran interés per totes dos parts a continuar fent els passos que siguen necessaris per a aconseguir que este projecte es faça realitat com més prompte millor”.

Julia Parra ha revelat que la intenció inicial és que les obres arriben a Alacant l’any vinent i s’instal·len en el Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) com primera seu provisional fins que s’habilite un emplaçament definitiu. En este sentit, ha insistit que ara mateix s’estan considerant diverses possibilitats que hauran de comptar també amb el beneplàcit dels propietaris de la col·lecció. “Volem que siga un lloc emblemàtic, a l’altura d’una proposta molt beneficiosa per a la província d’Alacant, tant a nivell cultural i d’imatge com d’atracció turística”, ha avançat la vicepresidenta, qui ha assenyalat que “és un projecte d’envergadura que porta diferents fases”.

El president de la Diputació ha apuntat, a més, l’interés de totes dos parts per a portar a Alacant “importants peces de la col·lecció”. “Estem parlant d’un espai Thyssen que tindria una seu permanent a la província i seria un museu modern i diferent, amb un tint tecnològic”, ha revelat, la qual cosa al seu judici contribuiria “a posar la província en la primera divisió del panorama pictòric internacional”.

Carlos Mazón ha destacat, d’altra banda, que el cost de la implantació a Alacant d’una part de l’obra de la col·lecció Thyssen dependrà de les obres concretes que s’incloguen en la cessió, però ha manifestat el seu interés a dur a terme “una inversió pressupostària amb un retorn molt important, per la qual cosa pot suposar des del punt de vista cultural, turístic i de visibilitat, per tant, no és un pressupost onerós per a la Diputació, sinó que entenc que a major inversió, major retorn”.

 

Últimes notícies

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.