La Diputació d’Alacant negocia l’obertura d’una seu permanent del Museu Thyssen a la província

 

La Diputació d’Alacant, a través de l’àrea de Cultura, està duent a terme converses amb representants del Museu Nacional Thyssen-Bornemisza i de la família Thyssen amb la intenció d’estudiar la possibilitat de dur a terme un projecte conjunt a la província. Així ho han confirmat el president de la institució, Carlos Mazón, i la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, els qui han manifestat “una gran il·lusió”.

La diputada de Cultura, que ha portat la iniciativa en el procés, ha explicat que “estem negociant amb la baronessa i amb la direcció del museu de Madrid tindre a la província d’Alacant una seu del Museu Thyssen que continga part de la seua col·lecció d’art”. Així mateix, Parra ha detallat que les converses es van iniciar fa mig any i s’han mantingut diverses trobades en els quals s’ha posat de manifest que existeix “un gran interés per totes dos parts a continuar fent els passos que siguen necessaris per a aconseguir que este projecte es faça realitat com més prompte millor”.

Julia Parra ha revelat que la intenció inicial és que les obres arriben a Alacant l’any vinent i s’instal·len en el Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) com primera seu provisional fins que s’habilite un emplaçament definitiu. En este sentit, ha insistit que ara mateix s’estan considerant diverses possibilitats que hauran de comptar també amb el beneplàcit dels propietaris de la col·lecció. “Volem que siga un lloc emblemàtic, a l’altura d’una proposta molt beneficiosa per a la província d’Alacant, tant a nivell cultural i d’imatge com d’atracció turística”, ha avançat la vicepresidenta, qui ha assenyalat que “és un projecte d’envergadura que porta diferents fases”.

El president de la Diputació ha apuntat, a més, l’interés de totes dos parts per a portar a Alacant “importants peces de la col·lecció”. “Estem parlant d’un espai Thyssen que tindria una seu permanent a la província i seria un museu modern i diferent, amb un tint tecnològic”, ha revelat, la qual cosa al seu judici contribuiria “a posar la província en la primera divisió del panorama pictòric internacional”.

Carlos Mazón ha destacat, d’altra banda, que el cost de la implantació a Alacant d’una part de l’obra de la col·lecció Thyssen dependrà de les obres concretes que s’incloguen en la cessió, però ha manifestat el seu interés a dur a terme “una inversió pressupostària amb un retorn molt important, per la qual cosa pot suposar des del punt de vista cultural, turístic i de visibilitat, per tant, no és un pressupost onerós per a la Diputació, sinó que entenc que a major inversió, major retorn”.

 

Últimes notícies

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.