7.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La Diputació d’Alacant negocia l’obertura d’una seu permanent del Museu Thyssen a la província

 

La Diputació d’Alacant, a través de l’àrea de Cultura, està duent a terme converses amb representants del Museu Nacional Thyssen-Bornemisza i de la família Thyssen amb la intenció d’estudiar la possibilitat de dur a terme un projecte conjunt a la província. Així ho han confirmat el president de la institució, Carlos Mazón, i la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, els qui han manifestat “una gran il·lusió”.

La diputada de Cultura, que ha portat la iniciativa en el procés, ha explicat que “estem negociant amb la baronessa i amb la direcció del museu de Madrid tindre a la província d’Alacant una seu del Museu Thyssen que continga part de la seua col·lecció d’art”. Així mateix, Parra ha detallat que les converses es van iniciar fa mig any i s’han mantingut diverses trobades en els quals s’ha posat de manifest que existeix “un gran interés per totes dos parts a continuar fent els passos que siguen necessaris per a aconseguir que este projecte es faça realitat com més prompte millor”.

Julia Parra ha revelat que la intenció inicial és que les obres arriben a Alacant l’any vinent i s’instal·len en el Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) com primera seu provisional fins que s’habilite un emplaçament definitiu. En este sentit, ha insistit que ara mateix s’estan considerant diverses possibilitats que hauran de comptar també amb el beneplàcit dels propietaris de la col·lecció. “Volem que siga un lloc emblemàtic, a l’altura d’una proposta molt beneficiosa per a la província d’Alacant, tant a nivell cultural i d’imatge com d’atracció turística”, ha avançat la vicepresidenta, qui ha assenyalat que “és un projecte d’envergadura que porta diferents fases”.

El president de la Diputació ha apuntat, a més, l’interés de totes dos parts per a portar a Alacant “importants peces de la col·lecció”. “Estem parlant d’un espai Thyssen que tindria una seu permanent a la província i seria un museu modern i diferent, amb un tint tecnològic”, ha revelat, la qual cosa al seu judici contribuiria “a posar la província en la primera divisió del panorama pictòric internacional”.

Carlos Mazón ha destacat, d’altra banda, que el cost de la implantació a Alacant d’una part de l’obra de la col·lecció Thyssen dependrà de les obres concretes que s’incloguen en la cessió, però ha manifestat el seu interés a dur a terme “una inversió pressupostària amb un retorn molt important, per la qual cosa pot suposar des del punt de vista cultural, turístic i de visibilitat, per tant, no és un pressupost onerós per a la Diputació, sinó que entenc que a major inversió, major retorn”.

 

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.