La Diputació d’Alacant distribueix 298.000 euros entre més de 130 agrupacions amb ‘Música als pobles’

La Diputació d’Alacant ha aprovat la concessió d’ajudes per import de 298.000 euros, incloses dins de la «XXVI Campanya Música als Pobles«, que aniran destinades a 138 agrupacions musicals de municipis de la província amb la finalitat d’incentivar l’organització de concerts, tant en les seues pròpies localitats com en unes altres.

La majoria de les ajudes oscil·len entre els 1.500 i 2.500 euros per agrupació i han estat concedides a societats musicals de la comarca de L’Alacantí, concretament als municipis d’Agost, Aigües, Alacant, Busot, El Campello, Mutxamel, Sant Joan d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig, la Torre de les Maçanes i Xixona. A la comarca de L’Alcoià també han estat adjudicatàries d’algunes d’estes ajudes agrupacions d’Alcoi, Banyeres de Mariola, Castalla, Ibi, Onil i Tibi.

Per part seua, a la comarca del Comtat societats musicals d’Agres, Alcoleja, Alfafara, Beniarrés, Benilloba, Cocentaina, Gaianes, Gorga, L’Orxa, Muro d’Alcoi i Plans també rebran estes ajudes. De la mateixa manera que les bandes de música de Beneixama, Biar, Camp de Mirra, la Canyada, Saix i Villena, a la comarca de l’Alt Vinalopó.

Al Baix Vinalopó, agrupacions de Crevillent, Elx i Santa Pola també han estat incloses en esta campanya de suport musical, al costat de les localitats de l’Alguenya, Asp, Elda, el Fondó de les Neus, el Fondó dels Frares, Montfort, Monòver, Novelda, Petrer, el Pinós i La Romana del Mitjà Vinalopó.

Així mateix, l’àrea de Cultura de la institució provincial ha designat ajudes per a les bandes de música dels municipis de Beniarbeig, Benidoleig, Benimeli, Benissa, el Poble Nou de Benitatxell, Calp, Castell de Castells, Dénia, Gata de Gorgos, La Vall d’Ebo, Ondara, Parcent, Pedreguer, Pego, Els Poblets, Xaló, Xàbia, El Verger i l’entitat local menor Jesús Pobre, a la comarca de la Marina Alta.

Igualment, a la Marina Baixa, altres societats musicals d’Altea, Benidorm, Callosa d’en Sarrià, Confrides, Finestrat, La Nucia, L’Alfàs del Pi, Orxeta, Polop, Tàrbena, Relleu i la Vila Joiosa també han rebut alguna d’estes subvencions.

Finalment, la institució ha concedit ajudes a les bandes de música de 24 localitats de la Vega Baixa amb seu a Albatera, Algorfa, Almoradí, Benejússer, Benferri, Bigastre, Callosa de Segura, Catral, Coix, Daia Nova, Dolores, la Granja de Rocamora, Guardamar del Segura, Xacarella, Los Montesinos, Oriola, el Pilar de la Foradada, Rafal, Redovà, Rojals, Sant Fulgenci, Sant Isidre, Sant Miquel de les Salines i Torrevella-.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.