La Diputació d’Alacant distribueix 298.000 euros entre més de 130 agrupacions amb ‘Música als pobles’

La Diputació d’Alacant ha aprovat la concessió d’ajudes per import de 298.000 euros, incloses dins de la “XXVI Campanya Música als Pobles“, que aniran destinades a 138 agrupacions musicals de municipis de la província amb la finalitat d’incentivar l’organització de concerts, tant en les seues pròpies localitats com en unes altres.

La majoria de les ajudes oscil·len entre els 1.500 i 2.500 euros per agrupació i han estat concedides a societats musicals de la comarca de L’Alacantí, concretament als municipis d’Agost, Aigües, Alacant, Busot, El Campello, Mutxamel, Sant Joan d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig, la Torre de les Maçanes i Xixona. A la comarca de L’Alcoià també han estat adjudicatàries d’algunes d’estes ajudes agrupacions d’Alcoi, Banyeres de Mariola, Castalla, Ibi, Onil i Tibi.

Per part seua, a la comarca del Comtat societats musicals d’Agres, Alcoleja, Alfafara, Beniarrés, Benilloba, Cocentaina, Gaianes, Gorga, L’Orxa, Muro d’Alcoi i Plans també rebran estes ajudes. De la mateixa manera que les bandes de música de Beneixama, Biar, Camp de Mirra, la Canyada, Saix i Villena, a la comarca de l’Alt Vinalopó.

Al Baix Vinalopó, agrupacions de Crevillent, Elx i Santa Pola també han estat incloses en esta campanya de suport musical, al costat de les localitats de l’Alguenya, Asp, Elda, el Fondó de les Neus, el Fondó dels Frares, Montfort, Monòver, Novelda, Petrer, el Pinós i La Romana del Mitjà Vinalopó.

Així mateix, l’àrea de Cultura de la institució provincial ha designat ajudes per a les bandes de música dels municipis de Beniarbeig, Benidoleig, Benimeli, Benissa, el Poble Nou de Benitatxell, Calp, Castell de Castells, Dénia, Gata de Gorgos, La Vall d’Ebo, Ondara, Parcent, Pedreguer, Pego, Els Poblets, Xaló, Xàbia, El Verger i l’entitat local menor Jesús Pobre, a la comarca de la Marina Alta.

Igualment, a la Marina Baixa, altres societats musicals d’Altea, Benidorm, Callosa d’en Sarrià, Confrides, Finestrat, La Nucia, L’Alfàs del Pi, Orxeta, Polop, Tàrbena, Relleu i la Vila Joiosa també han rebut alguna d’estes subvencions.

Finalment, la institució ha concedit ajudes a les bandes de música de 24 localitats de la Vega Baixa amb seu a Albatera, Algorfa, Almoradí, Benejússer, Benferri, Bigastre, Callosa de Segura, Catral, Coix, Daia Nova, Dolores, la Granja de Rocamora, Guardamar del Segura, Xacarella, Los Montesinos, Oriola, el Pilar de la Foradada, Rafal, Redovà, Rojals, Sant Fulgenci, Sant Isidre, Sant Miquel de les Salines i Torrevella-.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.