La Diputació d’Alacant distribueix 298.000 euros entre més de 130 agrupacions amb ‘Música als pobles’

La Diputació d’Alacant ha aprovat la concessió d’ajudes per import de 298.000 euros, incloses dins de la “XXVI Campanya Música als Pobles“, que aniran destinades a 138 agrupacions musicals de municipis de la província amb la finalitat d’incentivar l’organització de concerts, tant en les seues pròpies localitats com en unes altres.

La majoria de les ajudes oscil·len entre els 1.500 i 2.500 euros per agrupació i han estat concedides a societats musicals de la comarca de L’Alacantí, concretament als municipis d’Agost, Aigües, Alacant, Busot, El Campello, Mutxamel, Sant Joan d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig, la Torre de les Maçanes i Xixona. A la comarca de L’Alcoià també han estat adjudicatàries d’algunes d’estes ajudes agrupacions d’Alcoi, Banyeres de Mariola, Castalla, Ibi, Onil i Tibi.

Per part seua, a la comarca del Comtat societats musicals d’Agres, Alcoleja, Alfafara, Beniarrés, Benilloba, Cocentaina, Gaianes, Gorga, L’Orxa, Muro d’Alcoi i Plans també rebran estes ajudes. De la mateixa manera que les bandes de música de Beneixama, Biar, Camp de Mirra, la Canyada, Saix i Villena, a la comarca de l’Alt Vinalopó.

Al Baix Vinalopó, agrupacions de Crevillent, Elx i Santa Pola també han estat incloses en esta campanya de suport musical, al costat de les localitats de l’Alguenya, Asp, Elda, el Fondó de les Neus, el Fondó dels Frares, Montfort, Monòver, Novelda, Petrer, el Pinós i La Romana del Mitjà Vinalopó.

Així mateix, l’àrea de Cultura de la institució provincial ha designat ajudes per a les bandes de música dels municipis de Beniarbeig, Benidoleig, Benimeli, Benissa, el Poble Nou de Benitatxell, Calp, Castell de Castells, Dénia, Gata de Gorgos, La Vall d’Ebo, Ondara, Parcent, Pedreguer, Pego, Els Poblets, Xaló, Xàbia, El Verger i l’entitat local menor Jesús Pobre, a la comarca de la Marina Alta.

Igualment, a la Marina Baixa, altres societats musicals d’Altea, Benidorm, Callosa d’en Sarrià, Confrides, Finestrat, La Nucia, L’Alfàs del Pi, Orxeta, Polop, Tàrbena, Relleu i la Vila Joiosa també han rebut alguna d’estes subvencions.

Finalment, la institució ha concedit ajudes a les bandes de música de 24 localitats de la Vega Baixa amb seu a Albatera, Algorfa, Almoradí, Benejússer, Benferri, Bigastre, Callosa de Segura, Catral, Coix, Daia Nova, Dolores, la Granja de Rocamora, Guardamar del Segura, Xacarella, Los Montesinos, Oriola, el Pilar de la Foradada, Rafal, Redovà, Rojals, Sant Fulgenci, Sant Isidre, Sant Miquel de les Salines i Torrevella-.

Últimes notícies

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.

Els sindicats d’inquilines criden a mobilitzar-se a València el 6 de juny per la vivenda

La Confederació de Sindicats d'Inquilines i el moviment per la vivenda impulsen protestes en almenys 24 ciutats, amb una jornada clau el 6 de juny a València, per a denunciar la situació del lloguer i exigir canvis legals i socials.

La nova tecnologia valenciana que convertix residus siderúrgics en ferro amb hidrogen verd

Investigadors del ITQ aconseguixen produir ferro metàl·lic a partir de residus del laminatge de l'acer usant hidrogen verd, reduint de manera notable la petjada de carboni.

Metrovalencia fa treballs nocturns de manteniment en les línies 4 i 6 del tramvia sense tallar el servici

Metrovalencia executa fins a mitjan juny treballs nocturns de amolado en les línies 4 i 6 del tramvia per a reduir sorolls i vibracions, mantenint la circulació habitual.

L’incendi en la planta de processament d’ametla de Vall d’Alba seguix actiu després de tota la nit de treball

L'incendi declarat en una empresa de processament d'ametla en un polígon de Vall d'Alba continua actiu, malgrat que els bombers han treballat durant tota la nit en la seua extinció.