La Diputació invertirà 125.000 euros en la realització de 81 concerts de bandes de música a Castelló

El president de la Diputació, José Martí, i la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz, han anunciat la realització d’una campanya de 81 concerts en el territori provincial, que requerirà una inversió de 125.000 euros, amb la qual l’equip de govern reitera el seu compromís amb la música i les societats musicals. Així li ho han traslladat a la presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, Daniela González, i al seu equip directiu, en el transcurs d’una reunió que han mantingut en la seu de l’entitat musical a València.

Una reunió en la qual els responsables de la Diputació també han informat de «la suspensió per segon any consecutiu» del Certamen Provincial de Bandes i Trobades Comarcals, «davant la impossibilitat que els músics de les diferents bandes puguen realitzar els assajos previs que requereix un esdeveniment d’estes característiques».

Es dóna la circumstància que en estos moments, la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 81 entitats, que precisament seran les protagonistes de les actuacions que l’àrea de Cultura de la Diputació programe este estiu en les poblacions en les quals estan radicades».

El que ha fet l’equip de govern és «reestructurar part del nostre pressupost de Cultura perquè no es perda la partida que havíem destinat al Certamen Provincial de Bandes»

José Martí ha explicat que «estem davant una decisió conseqüent amb la filosofia que inspira l’acció de govern de l’actual Diputació progressista, que consisteix bàsicament a generalitzar els serveis i els drets en tot el territori». En este sentit, ha manifestat que «encara que som conscients de la il·lusió que existia en el sector de cara a la recuperació d’un certamen que ja va ser suspés l’any passat, la situació requeria una reacció perquè a la província de Castelló, ni volem, ni podem, estar dos anys sense música».

En similars termes s’ha pronunciat la diputada Ruth Sanz, qui ha destacat la importància de «portar la cultura als pobles de la província». La responsable de l’àrea de Cultura ha sigut taxativa en assegurar que «la música activa l’esperit humà, facilita la interacció entre les persones, evoca la vida i contribueix a la reactivació econòmica del territori perquè els moviments que emprenen les societats musicals generen impacte econòmic».

Segons ha conclòs el president Martí, «la pandèmia no serà un fre a l’aposta de la Diputació progressista per potenciar la realització d’actes culturals en el territori».

Els bombers s’hi han fet càrrec temporalment de custodiar-la, ja que com que no és un exemplar autòcton no pot deixar-se en el medi natural. En les pròximes hores la traslladaran a un centre de recuperació.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.