9.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La Diputació invertirà 125.000 euros en la realització de 81 concerts de bandes de música a Castelló

El president de la Diputació, José Martí, i la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz, han anunciat la realització d’una campanya de 81 concerts en el territori provincial, que requerirà una inversió de 125.000 euros, amb la qual l’equip de govern reitera el seu compromís amb la música i les societats musicals. Així li ho han traslladat a la presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, Daniela González, i al seu equip directiu, en el transcurs d’una reunió que han mantingut en la seu de l’entitat musical a València.

Una reunió en la qual els responsables de la Diputació també han informat de “la suspensió per segon any consecutiudel Certamen Provincial de Bandes i Trobades Comarcals, “davant la impossibilitat que els músics de les diferents bandes puguen realitzar els assajos previs que requereix un esdeveniment d’estes característiques”.

Es dóna la circumstància que en estos moments, la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 81 entitats, que precisament seran les protagonistes de les actuacions que l’àrea de Cultura de la Diputació programe este estiu en les poblacions en les quals estan radicades”.

El que ha fet l’equip de govern és “reestructurar part del nostre pressupost de Cultura perquè no es perda la partida que havíem destinat al Certamen Provincial de Bandes”

José Martí ha explicat que “estem davant una decisió conseqüent amb la filosofia que inspira l’acció de govern de l’actual Diputació progressista, que consisteix bàsicament a generalitzar els serveis i els drets en tot el territori”. En este sentit, ha manifestat que “encara que som conscients de la il·lusió que existia en el sector de cara a la recuperació d’un certamen que ja va ser suspés l’any passat, la situació requeria una reacció perquè a la província de Castelló, ni volem, ni podem, estar dos anys sense música”.

En similars termes s’ha pronunciat la diputada Ruth Sanz, qui ha destacat la importància de “portar la cultura als pobles de la província”. La responsable de l’àrea de Cultura ha sigut taxativa en assegurar que “la música activa l’esperit humà, facilita la interacció entre les persones, evoca la vida i contribueix a la reactivació econòmica del territori perquè els moviments que emprenen les societats musicals generen impacte econòmic”.

Segons ha conclòs el president Martí, “la pandèmia no serà un fre a l’aposta de la Diputació progressista per potenciar la realització d’actes culturals en el territori”.

Els bombers s’hi han fet càrrec temporalment de custodiar-la, ja que com que no és un exemplar autòcton no pot deixar-se en el medi natural. En les pròximes hores la traslladaran a un centre de recuperació.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.