10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

La Diputació invertirà 125.000 euros en la realització de 81 concerts de bandes de música a Castelló

El president de la Diputació, José Martí, i la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz, han anunciat la realització d’una campanya de 81 concerts en el territori provincial, que requerirà una inversió de 125.000 euros, amb la qual l’equip de govern reitera el seu compromís amb la música i les societats musicals. Així li ho han traslladat a la presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, Daniela González, i al seu equip directiu, en el transcurs d’una reunió que han mantingut en la seu de l’entitat musical a València.

Una reunió en la qual els responsables de la Diputació també han informat de “la suspensió per segon any consecutiudel Certamen Provincial de Bandes i Trobades Comarcals, “davant la impossibilitat que els músics de les diferents bandes puguen realitzar els assajos previs que requereix un esdeveniment d’estes característiques”.

Es dóna la circumstància que en estos moments, la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 81 entitats, que precisament seran les protagonistes de les actuacions que l’àrea de Cultura de la Diputació programe este estiu en les poblacions en les quals estan radicades”.

El que ha fet l’equip de govern és “reestructurar part del nostre pressupost de Cultura perquè no es perda la partida que havíem destinat al Certamen Provincial de Bandes”

José Martí ha explicat que “estem davant una decisió conseqüent amb la filosofia que inspira l’acció de govern de l’actual Diputació progressista, que consisteix bàsicament a generalitzar els serveis i els drets en tot el territori”. En este sentit, ha manifestat que “encara que som conscients de la il·lusió que existia en el sector de cara a la recuperació d’un certamen que ja va ser suspés l’any passat, la situació requeria una reacció perquè a la província de Castelló, ni volem, ni podem, estar dos anys sense música”.

En similars termes s’ha pronunciat la diputada Ruth Sanz, qui ha destacat la importància de “portar la cultura als pobles de la província”. La responsable de l’àrea de Cultura ha sigut taxativa en assegurar que “la música activa l’esperit humà, facilita la interacció entre les persones, evoca la vida i contribueix a la reactivació econòmica del territori perquè els moviments que emprenen les societats musicals generen impacte econòmic”.

Segons ha conclòs el president Martí, “la pandèmia no serà un fre a l’aposta de la Diputació progressista per potenciar la realització d’actes culturals en el territori”.

Els bombers s’hi han fet càrrec temporalment de custodiar-la, ja que com que no és un exemplar autòcton no pot deixar-se en el medi natural. En les pròximes hores la traslladaran a un centre de recuperació.

Últimes notícies

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.