17.3 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

La Diputació invertirà 125.000 euros en la realització de 81 concerts de bandes de música a Castelló

El president de la Diputació, José Martí, i la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz, han anunciat la realització d’una campanya de 81 concerts en el territori provincial, que requerirà una inversió de 125.000 euros, amb la qual l’equip de govern reitera el seu compromís amb la música i les societats musicals. Així li ho han traslladat a la presidenta de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, Daniela González, i al seu equip directiu, en el transcurs d’una reunió que han mantingut en la seu de l’entitat musical a València.

Una reunió en la qual els responsables de la Diputació també han informat de “la suspensió per segon any consecutiudel Certamen Provincial de Bandes i Trobades Comarcals, “davant la impossibilitat que els músics de les diferents bandes puguen realitzar els assajos previs que requereix un esdeveniment d’estes característiques”.

Es dóna la circumstància que en estos moments, la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana està integrada per 81 entitats, que precisament seran les protagonistes de les actuacions que l’àrea de Cultura de la Diputació programe este estiu en les poblacions en les quals estan radicades”.

El que ha fet l’equip de govern és “reestructurar part del nostre pressupost de Cultura perquè no es perda la partida que havíem destinat al Certamen Provincial de Bandes”

José Martí ha explicat que “estem davant una decisió conseqüent amb la filosofia que inspira l’acció de govern de l’actual Diputació progressista, que consisteix bàsicament a generalitzar els serveis i els drets en tot el territori”. En este sentit, ha manifestat que “encara que som conscients de la il·lusió que existia en el sector de cara a la recuperació d’un certamen que ja va ser suspés l’any passat, la situació requeria una reacció perquè a la província de Castelló, ni volem, ni podem, estar dos anys sense música”.

En similars termes s’ha pronunciat la diputada Ruth Sanz, qui ha destacat la importància de “portar la cultura als pobles de la província”. La responsable de l’àrea de Cultura ha sigut taxativa en assegurar que “la música activa l’esperit humà, facilita la interacció entre les persones, evoca la vida i contribueix a la reactivació econòmica del territori perquè els moviments que emprenen les societats musicals generen impacte econòmic”.

Segons ha conclòs el president Martí, “la pandèmia no serà un fre a l’aposta de la Diputació progressista per potenciar la realització d’actes culturals en el territori”.

Els bombers s’hi han fet càrrec temporalment de custodiar-la, ja que com que no és un exemplar autòcton no pot deixar-se en el medi natural. En les pròximes hores la traslladaran a un centre de recuperació.

Últimes notícies

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.

Morals: el derbi és un partit especial i tenim l’oportunitat de fer història

José Luis Morales va subratllar que el València-Llevant del divendres a Mestalla és un dol diferent en el qual la classificació passa a un segon pla. Calero va elogiar el treball de Corberán en un acte previ al partit.

Gayà anticipa un derbi molt disputat i confia que caiga del costat del València

El capità del València va advertir que el derbi davant el Llevant serà molt disputat i que es decidirà per detalls. Corberán va celebrar el ple de Mestalla com un plus d'energia.

La Fiscalia situa a Koldo García com a alter ego de Ábalos i sol·licita penes de fins a 24 anys

Anticorrupció presenta les seues conclusions: definix a Koldo García com a alter ego i testaferro de José Luis Ábalos i descriu un repartiment de rols amb Víctor de Aldama. L'escrit detalla gestions més enllà dels contractes de màscares i demana penes de fins a 24 anys de presó

L’IVAM rescata a la generació que va trencar amb el sorollismo i va renovar l’art valencià

L'IVAM ha presentat 'Atrevir-se a més. València abans de l'art normatiu. 1947-1960', amb més de 200 obres de 50 artistes que van qüestionar l'academicisme i el sorollismo. La mostra reivindica el seu paper en la modernització artística dels anys cinquanta.

Bernabé urgix a actuar en l’IES Campanar per greus deficiències després de confirmar-se un cas de legionel·la

Bernabé ha exigit a la Generalitat i a l'Ajuntament intervindre d'urgència en l'IES Campanar per deficiències acumulades i un cas de legionel·la. Sanitat ha indicat que no hi ha cap cas confirmat de pneumònia per legionel·la en el centre.

La matinada més freda de la tardor en la Comunitat: -5,9 °C a Morella

La matinada ha sigut la més freda de la tardor en la Comunitat Valenciana, amb -5,9 °C a Morella i 49 estacions sota zero. En la costa, les mínimes han oscil·lat entre 9 i 13 °C.