10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

La Diputació de València impulsa una xarxa jove d’atenció a les víctimes de violència

 

L’ONG valenciana Farmamundi, amb Asociación de Promotores Comunales Salvadoreños (APROCSAL) i el suport de la Diputació de València, acaba de finalitzar un projecte de més d’un any de duració, que ha millorat les condicions de vida de les dones del municipi de San Salvador, promovent l’equitat de gènere i l’exercici lliure dels seus drets.

La diputada de Cooperació Internacional, Mentxu Balaguer, ha destacat “el treball de Farmamundi per a frenar la violència contra les dones a El Salvador, amb un projecte on s’involucra a la joventut creant una xarxa per a treballar en la sensibilització de la població”. El projecte inclou a més facilitar l’atenció sanitària a les víctimes, i involucrar a les autoritats locals per a fer front a esta xacra de manera unida.

A El Salvador, cada any les institucions públiques registren milers de denúncies per delictes a la llibertat sexual. Només en 2020, la Fiscalia General de la República va reportar 2.858 casos, huit delictes al dia.

Detecció precoç, vigilància i atenció

 

Este és el cas del Districte I de San Salvador, on el Ministeri de Salut ha informat d’una intensificació quant a la quantitat de referències per abús sexual. Per a posar-li fre, les organitzacions han desenvolupat “una xarxa local per a la detecció precoç, vigilància i atenció a les dones víctimes de violència, a través d’una estratègia concertada de participació ciutadana, incloent-hi a la joventut”, descriu la responsable de Farmamundi a El Salvador, Lídia Jiménez.

Xicotets canvis liderats per joves

 

Un dels aspectes principals d’este projecte de cooperació, que compta amb el finançament de la Diputació de València, és el protagonisme de les i els joves en la gestió de la xarxa local d’atenció a dones víctimes de violència en el Districte I de San Salvador.

El desenvolupament de les activitats realitzades ha permés brindar eines i inputs a les dones i joves participants en les diferents intervencions (processos formatius, campanyes de divulgació de drets), que han contribuït a la promoció d’una vida lliure de violència i el gaudi dels seus drets sexuals i reproductius.

En un país on majoria de la seua població són joves, i que per diferents factors de risc com el poc accés a una educació de qualitat, pobresa, desocupació, violència juvenil i estigmes negatius, es tornen vulnerables a reproduir estos patrons masclistes de conducta sobre la violència sexual cap a les dones, és prioritari incorporar a la joventut en estos processos de canvi.

Esta és la raó per la qual s’han creat espais que proporcionen a estos joves els mecanismes i eines per a mostrar-los que són part d’una lluita col·lectiva on des de les accions quotidianes es poden dur a terme xicotets canvis des dels seus espais.
 

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.