La Diputació de València impulsa una xarxa jove d’atenció a les víctimes de violència

 

L’ONG valenciana Farmamundi, amb Asociación de Promotores Comunales Salvadoreños (APROCSAL) i el suport de la Diputació de València, acaba de finalitzar un projecte de més d’un any de duració, que ha millorat les condicions de vida de les dones del municipi de San Salvador, promovent l’equitat de gènere i l’exercici lliure dels seus drets.

La diputada de Cooperació Internacional, Mentxu Balaguer, ha destacat “el treball de Farmamundi per a frenar la violència contra les dones a El Salvador, amb un projecte on s’involucra a la joventut creant una xarxa per a treballar en la sensibilització de la població”. El projecte inclou a més facilitar l’atenció sanitària a les víctimes, i involucrar a les autoritats locals per a fer front a esta xacra de manera unida.

A El Salvador, cada any les institucions públiques registren milers de denúncies per delictes a la llibertat sexual. Només en 2020, la Fiscalia General de la República va reportar 2.858 casos, huit delictes al dia.

Detecció precoç, vigilància i atenció

 

Este és el cas del Districte I de San Salvador, on el Ministeri de Salut ha informat d’una intensificació quant a la quantitat de referències per abús sexual. Per a posar-li fre, les organitzacions han desenvolupat “una xarxa local per a la detecció precoç, vigilància i atenció a les dones víctimes de violència, a través d’una estratègia concertada de participació ciutadana, incloent-hi a la joventut”, descriu la responsable de Farmamundi a El Salvador, Lídia Jiménez.

Xicotets canvis liderats per joves

 

Un dels aspectes principals d’este projecte de cooperació, que compta amb el finançament de la Diputació de València, és el protagonisme de les i els joves en la gestió de la xarxa local d’atenció a dones víctimes de violència en el Districte I de San Salvador.

El desenvolupament de les activitats realitzades ha permés brindar eines i inputs a les dones i joves participants en les diferents intervencions (processos formatius, campanyes de divulgació de drets), que han contribuït a la promoció d’una vida lliure de violència i el gaudi dels seus drets sexuals i reproductius.

En un país on majoria de la seua població són joves, i que per diferents factors de risc com el poc accés a una educació de qualitat, pobresa, desocupació, violència juvenil i estigmes negatius, es tornen vulnerables a reproduir estos patrons masclistes de conducta sobre la violència sexual cap a les dones, és prioritari incorporar a la joventut en estos processos de canvi.

Esta és la raó per la qual s’han creat espais que proporcionen a estos joves els mecanismes i eines per a mostrar-los que són part d’una lluita col·lectiva on des de les accions quotidianes es poden dur a terme xicotets canvis des dels seus espais.
 

Últimes notícies

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.