La Diputació de València impulsa una xarxa jove d’atenció a les víctimes de violència

 

L’ONG valenciana Farmamundi, amb Asociación de Promotores Comunales Salvadoreños (APROCSAL) i el suport de la Diputació de València, acaba de finalitzar un projecte de més d’un any de duració, que ha millorat les condicions de vida de les dones del municipi de San Salvador, promovent l’equitat de gènere i l’exercici lliure dels seus drets.

La diputada de Cooperació Internacional, Mentxu Balaguer, ha destacat “el treball de Farmamundi per a frenar la violència contra les dones a El Salvador, amb un projecte on s’involucra a la joventut creant una xarxa per a treballar en la sensibilització de la població”. El projecte inclou a més facilitar l’atenció sanitària a les víctimes, i involucrar a les autoritats locals per a fer front a esta xacra de manera unida.

A El Salvador, cada any les institucions públiques registren milers de denúncies per delictes a la llibertat sexual. Només en 2020, la Fiscalia General de la República va reportar 2.858 casos, huit delictes al dia.

Detecció precoç, vigilància i atenció

 

Este és el cas del Districte I de San Salvador, on el Ministeri de Salut ha informat d’una intensificació quant a la quantitat de referències per abús sexual. Per a posar-li fre, les organitzacions han desenvolupat “una xarxa local per a la detecció precoç, vigilància i atenció a les dones víctimes de violència, a través d’una estratègia concertada de participació ciutadana, incloent-hi a la joventut”, descriu la responsable de Farmamundi a El Salvador, Lídia Jiménez.

Xicotets canvis liderats per joves

 

Un dels aspectes principals d’este projecte de cooperació, que compta amb el finançament de la Diputació de València, és el protagonisme de les i els joves en la gestió de la xarxa local d’atenció a dones víctimes de violència en el Districte I de San Salvador.

El desenvolupament de les activitats realitzades ha permés brindar eines i inputs a les dones i joves participants en les diferents intervencions (processos formatius, campanyes de divulgació de drets), que han contribuït a la promoció d’una vida lliure de violència i el gaudi dels seus drets sexuals i reproductius.

En un país on majoria de la seua població són joves, i que per diferents factors de risc com el poc accés a una educació de qualitat, pobresa, desocupació, violència juvenil i estigmes negatius, es tornen vulnerables a reproduir estos patrons masclistes de conducta sobre la violència sexual cap a les dones, és prioritari incorporar a la joventut en estos processos de canvi.

Esta és la raó per la qual s’han creat espais que proporcionen a estos joves els mecanismes i eines per a mostrar-los que són part d’una lluita col·lectiva on des de les accions quotidianes es poden dur a terme xicotets canvis des dels seus espais.
 

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.