La Diputació de València impulsa una xarxa jove d’atenció a les víctimes de violència

 

L’ONG valenciana Farmamundi, amb Asociación de Promotores Comunales Salvadoreños (APROCSAL) i el suport de la Diputació de València, acaba de finalitzar un projecte de més d’un any de duració, que ha millorat les condicions de vida de les dones del municipi de San Salvador, promovent l’equitat de gènere i l’exercici lliure dels seus drets.

La diputada de Cooperació Internacional, Mentxu Balaguer, ha destacat “el treball de Farmamundi per a frenar la violència contra les dones a El Salvador, amb un projecte on s’involucra a la joventut creant una xarxa per a treballar en la sensibilització de la població”. El projecte inclou a més facilitar l’atenció sanitària a les víctimes, i involucrar a les autoritats locals per a fer front a esta xacra de manera unida.

A El Salvador, cada any les institucions públiques registren milers de denúncies per delictes a la llibertat sexual. Només en 2020, la Fiscalia General de la República va reportar 2.858 casos, huit delictes al dia.

Detecció precoç, vigilància i atenció

 

Este és el cas del Districte I de San Salvador, on el Ministeri de Salut ha informat d’una intensificació quant a la quantitat de referències per abús sexual. Per a posar-li fre, les organitzacions han desenvolupat “una xarxa local per a la detecció precoç, vigilància i atenció a les dones víctimes de violència, a través d’una estratègia concertada de participació ciutadana, incloent-hi a la joventut”, descriu la responsable de Farmamundi a El Salvador, Lídia Jiménez.

Xicotets canvis liderats per joves

 

Un dels aspectes principals d’este projecte de cooperació, que compta amb el finançament de la Diputació de València, és el protagonisme de les i els joves en la gestió de la xarxa local d’atenció a dones víctimes de violència en el Districte I de San Salvador.

El desenvolupament de les activitats realitzades ha permés brindar eines i inputs a les dones i joves participants en les diferents intervencions (processos formatius, campanyes de divulgació de drets), que han contribuït a la promoció d’una vida lliure de violència i el gaudi dels seus drets sexuals i reproductius.

En un país on majoria de la seua població són joves, i que per diferents factors de risc com el poc accés a una educació de qualitat, pobresa, desocupació, violència juvenil i estigmes negatius, es tornen vulnerables a reproduir estos patrons masclistes de conducta sobre la violència sexual cap a les dones, és prioritari incorporar a la joventut en estos processos de canvi.

Esta és la raó per la qual s’han creat espais que proporcionen a estos joves els mecanismes i eines per a mostrar-los que són part d’una lluita col·lectiva on des de les accions quotidianes es poden dur a terme xicotets canvis des dels seus espais.
 

Últimes notícies

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.

El CGPJ tanca sense sancions les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha ratificat per unanimitat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València, en no vore proves sòlides d’injerències del seu marit en la causa.