Un equip de rescat valencià ajudarà a la recerca de víctimes del terratrémol de Turquia i Síria

Després el terratrémol de magnitud 7,5 graus registrat ahir i que va afectar Turquia i Síria, l’ajuda arriba a la zona afectada des de diversos punts d’Europa.

Un grup d’especialistes en salvament i sanitat valencians, juntament amb manipuladors canins i dos gossos portaran fins a la zona de la catàstrofe material de localització electrònica, de rescat i sanitari.

L’equip ha viatjat en un vol fins a Istanbul, des d’on eixiran després a Ankara per dirigir-se a la zona de la catàstrofe, segons ha detallat el president de l’ONG, Moisès Benlloch, en declaracions a Europa Press.

Està previst que el grup de rescatadors arriben hui cap a les 9.00 hores i comencen la tasca humanitària en una zona que ha quedat molt afectada per l’enfonsament d’edificis i on han començat les tasques de rescat.

Com a conseqüència del terratrémol i posteriors rèpliques, es registren més de 2.900 morts i més de 13.500 ferits, encara que es tem que els números definitius acabin sent més elevats.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.