La Generalitat envia des de Castelló 2.000 quilos de material humanitari a Ucraïna

La Generalitat contínua amb l’enviament d’ajuda humanitària al poble ucraïnés, des del centre logístic de Castelló. Aquest matí ha eixit del cocherón provincial de Castelló, el centre logístic des d’on la Generalitat i la Diputació de Castelló estan gestionant l’ajuda humanitària destinada a Ucraïna, un autobús amb 2.000 quilos de material humanitari.

Es tracta d’un autobús noliejat de manera particular per uns ciutadans alacantins que van fins a Polònia per a recollir a 20 persones refugiades i que han aprofitat el viatge per a traslladar l’ajuda fins a la ciutat de Przemysl, a 12 km de la frontera ucraïnesa. Allí gestionarà el repartiment d’aquest material el Convent dels Carmelites Descalços Klasztor Karmelitow Bosych.

En el vehicle s’han carregat un palet d’aliments no peribles, dos palets de productes higiènics, dos palets de mantes i caixes amb roba d’abrigar i per a bebés.

La directora territorial de Presidència, Eva Redondo, ha agraït la solidaritat que estan demostrant els i les castellonenques i de tot el poble valencià, no sols a l’hora de donar material i acollir refugiats, sinó també posant en marxa, iniciatives com aquestes que permeten portar l’ajuda de manera directa a la zona més pròxima al conflicte.

En aquest sentit cal recordar que la setmana passada ja va eixir un camió ple d’ajuda amb destinació a Ucraïna, gràcies també a la implicació d’un empresari i veí d’Onda d’origen ucraïnés.

Últimes notícies

El Govern impulsa una nova relocalització productiva del calçat a Elda

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Elda una nova relocalització productiva del sector del calçat com a clau per a la innovació, la competitivitat i la diferenciació del producte, i ha anunciat un Pla d'Acció conjunt que estarà llest en pocs mesos.

Hereu reclama aprendre del passat per a millorar els avisos d’emergència

El ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat en una visita a Elda que cal aprendre de situacions passades per a reforçar els avisos d’emergència davant pluges intenses, després de les crítiques pel retard d’un missatge Es-Alert enviat en la Comunitat Valenciana.

Armoni Brooks confia en la Supercopa per a marcar el to del València Basket

El nou escolta nord-americà del Valencia Basket assegura que l’equip només pensa en competir i guanyar al Barça en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona, un torneig que considera clau per a marcar el to de la temporada.

El Levante-Athletic es jugarà el 21 d’octubre després del diluvi sobre València

El partit Levante-Athletic Club, suspés per la forta tempesta que va inundar el Ciutat de València, s’ha reprogramat per al 21 d’octubre a les 20.00 hores. LaLiga i els dos clubs han consensuat la nova data després de les intenses pluges que van deixar el camp impracticable.

València concentra l’11 % dels estudiants estrangers que trien Espanya

La província de València ha concentrat l’11 % dels estudiants estrangers amb autorització d’estada per estudis a Espanya, només per darrere de Madrid i Barcelona. El nombre total d’estrangers amb este permís ha crescut un 122 % en cinc anys i supera ja les 94.000 persones.

Pugen els delictes de narcotràfic i les violacions en la Comunitat Valenciana en el primer semestre

La criminalitat ha augmentat un 2,7 % en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, impulsada sobretot pels delictes de tràfic de drogues i les agressions sexuals amb penetració. La província de València registra l’alça més destacada, amb un 3,6 % més d’infraccions penals.

Un pic assistencial col·lapsa les Urgències del Clínic amb 48 malalts sense llit

SATSE ha denunciat la saturació de les Urgències de l’Hospital Clínic de València, amb 48 pacients ingressats esperant llit en planta, mentre Sanitat ho atribuïx a un pic assistencial i a més activitat quirúrgica. El sindicat alerta de casos de fins a sis dies de demora i reclama més llits i contractació d’infermeres.

La línia C1 València-Gandia torna a la normalitat després de les pluges

La línia C1 València-Gandia de Renfe ha recuperat la normalitat al voltant de les 13.45 hores, després de passar tot el matí amb un tren per hora i sentit per les pluges del dia anterior.