La Generalitat envia des de Castelló 2.000 quilos de material humanitari a Ucraïna

La Generalitat contínua amb l’enviament d’ajuda humanitària al poble ucraïnés, des del centre logístic de Castelló. Aquest matí ha eixit del cocherón provincial de Castelló, el centre logístic des d’on la Generalitat i la Diputació de Castelló estan gestionant l’ajuda humanitària destinada a Ucraïna, un autobús amb 2.000 quilos de material humanitari.

Es tracta d’un autobús noliejat de manera particular per uns ciutadans alacantins que van fins a Polònia per a recollir a 20 persones refugiades i que han aprofitat el viatge per a traslladar l’ajuda fins a la ciutat de Przemysl, a 12 km de la frontera ucraïnesa. Allí gestionarà el repartiment d’aquest material el Convent dels Carmelites Descalços Klasztor Karmelitow Bosych.

En el vehicle s’han carregat un palet d’aliments no peribles, dos palets de productes higiènics, dos palets de mantes i caixes amb roba d’abrigar i per a bebés.

La directora territorial de Presidència, Eva Redondo, ha agraït la solidaritat que estan demostrant els i les castellonenques i de tot el poble valencià, no sols a l’hora de donar material i acollir refugiats, sinó també posant en marxa, iniciatives com aquestes que permeten portar l’ajuda de manera directa a la zona més pròxima al conflicte.

En aquest sentit cal recordar que la setmana passada ja va eixir un camió ple d’ajuda amb destinació a Ucraïna, gràcies també a la implicació d’un empresari i veí d’Onda d’origen ucraïnés.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.