La Generalitat envia des de Castelló 2.000 quilos de material humanitari a Ucraïna

La Generalitat contínua amb l’enviament d’ajuda humanitària al poble ucraïnés, des del centre logístic de Castelló. Aquest matí ha eixit del cocherón provincial de Castelló, el centre logístic des d’on la Generalitat i la Diputació de Castelló estan gestionant l’ajuda humanitària destinada a Ucraïna, un autobús amb 2.000 quilos de material humanitari.

Es tracta d’un autobús noliejat de manera particular per uns ciutadans alacantins que van fins a Polònia per a recollir a 20 persones refugiades i que han aprofitat el viatge per a traslladar l’ajuda fins a la ciutat de Przemysl, a 12 km de la frontera ucraïnesa. Allí gestionarà el repartiment d’aquest material el Convent dels Carmelites Descalços Klasztor Karmelitow Bosych.

En el vehicle s’han carregat un palet d’aliments no peribles, dos palets de productes higiènics, dos palets de mantes i caixes amb roba d’abrigar i per a bebés.

La directora territorial de Presidència, Eva Redondo, ha agraït la solidaritat que estan demostrant els i les castellonenques i de tot el poble valencià, no sols a l’hora de donar material i acollir refugiats, sinó també posant en marxa, iniciatives com aquestes que permeten portar l’ajuda de manera directa a la zona més pròxima al conflicte.

En aquest sentit cal recordar que la setmana passada ja va eixir un camió ple d’ajuda amb destinació a Ucraïna, gràcies també a la implicació d’un empresari i veí d’Onda d’origen ucraïnés.

Últimes notícies

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.

La UPV revalida el títol de millor politécnica d’Espanya en la llista de Shanghái 2026

La Universitat Politècnica de València torna a destacar en la classificació de Shanghái 2026 com a única politécnica espanyola entre les 500 millors del món, mentres que Espanya situa 30 universitats en el top 1.000, sis menys que l’any anterior.

Un incendi crema un local fester de Villena sense causar ferits

Els bombers han apagat esta matinada un incendi al local de la comparsa del bando Marroquí de Villena, que ha causat danys materials però cap ferit.

Ruixats i tronades fortes este dissabte a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge ha començat este dissabte amb intervals nuvolosos i risc de ruixats i tronades fortes a l’interior, que podran avançar cap al litoral, amb temperatures màximes en descens lleuger, sobretot en la costa. Emergències manté actives diverses alertes per pluja, tempesta i calor.

Hospitalitzat un home després d’una parada cardiorrespiratòria en un incendi a Altea

Un home ha sigut traslladat a l’hospital en estat greu després de patir una parada cardiorrespiratòria en un incendi en un edifici de sis altures al carrer La Mar d’Altea.

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.