13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

La Generalitat envia des de Castelló 2.000 quilos de material humanitari a Ucraïna

La Generalitat contínua amb l’enviament d’ajuda humanitària al poble ucraïnés, des del centre logístic de Castelló. Aquest matí ha eixit del cocherón provincial de Castelló, el centre logístic des d’on la Generalitat i la Diputació de Castelló estan gestionant l’ajuda humanitària destinada a Ucraïna, un autobús amb 2.000 quilos de material humanitari.

Es tracta d’un autobús noliejat de manera particular per uns ciutadans alacantins que van fins a Polònia per a recollir a 20 persones refugiades i que han aprofitat el viatge per a traslladar l’ajuda fins a la ciutat de Przemysl, a 12 km de la frontera ucraïnesa. Allí gestionarà el repartiment d’aquest material el Convent dels Carmelites Descalços Klasztor Karmelitow Bosych.

En el vehicle s’han carregat un palet d’aliments no peribles, dos palets de productes higiènics, dos palets de mantes i caixes amb roba d’abrigar i per a bebés.

La directora territorial de Presidència, Eva Redondo, ha agraït la solidaritat que estan demostrant els i les castellonenques i de tot el poble valencià, no sols a l’hora de donar material i acollir refugiats, sinó també posant en marxa, iniciatives com aquestes que permeten portar l’ajuda de manera directa a la zona més pròxima al conflicte.

En aquest sentit cal recordar que la setmana passada ja va eixir un camió ple d’ajuda amb destinació a Ucraïna, gràcies també a la implicació d’un empresari i veí d’Onda d’origen ucraïnés.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.