La Generalitat reconeixerà als cuidadors de familiars amb un títol professional

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat un pla pel qual la Generalitat «reconeixerà la figura de cuidador familiar atorgant-li la possibilitat d’obtindre la qualificació professional d’atenció sociosanitària».

 

Així ho ha declarat Oltra davant els mitjans durant la signatura del conveni de col·laboració en el qual han estat presents el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i el conseller d’Economia Sostenible i Treball, Rafael Climent.

 

Segons la vicepresidenta, l’acord suposa «un pas més en el reconeixement de drets, en aquest cas dirigit a les persones que l’han deixat tot per a atendre les persones dependents, i que en el 82% dels casos són dones».

 

Per a dur a terme el reconeixement professional, la persona interessada haurà de complementar la seua formació amb altres accions formatives, a més que també es tindrà en compte els cursos de formació de Conselleria o ajuntaments que haja realitzat.

 

Des d’Igualtat s’enviarà una carta informativa a la població potencial i als serveis socials en la qual informaran els interessats de com apuntar-se telemàticament en el cens.

 

Posteriorment, Educació juntament amb el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (LABORA) convocaran un procediment de reconeixement de competència professional.

 

A partir de la inscripció en el cens, Marzà ha explicat que es posarà a disposició 36 centres formatius, 12 a la província d’Alacant, 5 en la de Castelló i 19 a València.

 

Segons dades del Consell, en la Comunitat hi ha 36.761 persones cuidadores menors de 65 anys, d’elles 20.321 a València, 12.324 a Alacant i 4.116 a Castelló.

 

D’altra banda, la vicepresidenta ha realitzat un repàs de les actuacions del seu departament en aquesta legislatura i ha assenyalat que des de 2015 «s’han incorporat 61.000 persones al sistema de protecció de dependències».

 

«Quan arribem al govern hi havia 41.000 registrats i estem apunte d’arribar a 75.000, mentre que en la llista d’espera hi havia 45.000 persones esperant ser ateses», ha subratllat Oltra.

 

Així mateix, la vicepresidenta ha declarat que el seu govern va aconseguir la «fi del copagament en els centres diürns i del fraccionament de la retroactivitat».

 

«En aquests tres anys i mig hem desenvolupat una llei per la qual s’estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència que ha permés agilitar el procés de valoracions», ha apuntat Oltra.

 

«En 2014 hi havia 8.600 valoracions i en 2018 hem arribat a 30.201, també hem realitzat serveis pràcticament inexistents com el servei d’ajuda al domicili o l’assistent personal», ha afirmat la vicepresidenta.

 

Per la seua banda, Rafa Climent, ha destacat que aquest conveni és fruit del treball transversal de totes les conselleries implicades.

 

«Aquesta és la forma de treballar del Botànic, de manera coordinada entre totes les àrees competents perquè les persones siguen els majors beneficiats», ha manifestat la consellera.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.