La Generalitat reconeixerà als cuidadors de familiars amb un títol professional

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat un pla pel qual la Generalitat «reconeixerà la figura de cuidador familiar atorgant-li la possibilitat d’obtindre la qualificació professional d’atenció sociosanitària».

 

Així ho ha declarat Oltra davant els mitjans durant la signatura del conveni de col·laboració en el qual han estat presents el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i el conseller d’Economia Sostenible i Treball, Rafael Climent.

 

Segons la vicepresidenta, l’acord suposa «un pas més en el reconeixement de drets, en aquest cas dirigit a les persones que l’han deixat tot per a atendre les persones dependents, i que en el 82% dels casos són dones».

 

Per a dur a terme el reconeixement professional, la persona interessada haurà de complementar la seua formació amb altres accions formatives, a més que també es tindrà en compte els cursos de formació de Conselleria o ajuntaments que haja realitzat.

 

Des d’Igualtat s’enviarà una carta informativa a la població potencial i als serveis socials en la qual informaran els interessats de com apuntar-se telemàticament en el cens.

 

Posteriorment, Educació juntament amb el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (LABORA) convocaran un procediment de reconeixement de competència professional.

 

A partir de la inscripció en el cens, Marzà ha explicat que es posarà a disposició 36 centres formatius, 12 a la província d’Alacant, 5 en la de Castelló i 19 a València.

 

Segons dades del Consell, en la Comunitat hi ha 36.761 persones cuidadores menors de 65 anys, d’elles 20.321 a València, 12.324 a Alacant i 4.116 a Castelló.

 

D’altra banda, la vicepresidenta ha realitzat un repàs de les actuacions del seu departament en aquesta legislatura i ha assenyalat que des de 2015 «s’han incorporat 61.000 persones al sistema de protecció de dependències».

 

«Quan arribem al govern hi havia 41.000 registrats i estem apunte d’arribar a 75.000, mentre que en la llista d’espera hi havia 45.000 persones esperant ser ateses», ha subratllat Oltra.

 

Així mateix, la vicepresidenta ha declarat que el seu govern va aconseguir la «fi del copagament en els centres diürns i del fraccionament de la retroactivitat».

 

«En aquests tres anys i mig hem desenvolupat una llei per la qual s’estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència que ha permés agilitar el procés de valoracions», ha apuntat Oltra.

 

«En 2014 hi havia 8.600 valoracions i en 2018 hem arribat a 30.201, també hem realitzat serveis pràcticament inexistents com el servei d’ajuda al domicili o l’assistent personal», ha afirmat la vicepresidenta.

 

Per la seua banda, Rafa Climent, ha destacat que aquest conveni és fruit del treball transversal de totes les conselleries implicades.

 

«Aquesta és la forma de treballar del Botànic, de manera coordinada entre totes les àrees competents perquè les persones siguen els majors beneficiats», ha manifestat la consellera.

Últimes notícies

Els exàmens de selectivitat arranquen en catorze comunitats i es prolonguen fins al dijous

Més de 300.000 estudiants afronten des de hui la prova d'accés a la universitat en catorze comunitats, amb un model d'exàmens més pràctic i noves mesures per a evitar les còpies.

Una pastera amb més de vint migrants arriba a una platja de Calp en plena demà

Una pastera amb més de vint migrants, tots hòmens i en aparent bon estat de salut, va arribar a primera hora del matí a la platja de la Fossa, a Calp. La Guàrdia Civil es va fer càrrec del grup i el seu trasllat al port d'Alacant va quedar previst per a rebre assistència sociosanitària.

Vox garantix que la prioritat nacional queda blindada en els pressupostos de la Generalitat per a 2026

Vox assegura que la prioritat nacional queda arreplegada en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb condicions més estrictes d'arrelament per a accedir a vivenda i ajudes socials.

La reunió telemàtica d’Educació sobre ràtios arranca sense UGT ni CCOO

La primera reunió telemàtica entre Educació i els sindicats docents per a negociar les ràtios se celebra sense la participació d'UGT ni CCOO, que reclamen una negociació directa.

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.