La Generalitat reconeixerà als cuidadors de familiars amb un títol professional

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat un pla pel qual la Generalitat «reconeixerà la figura de cuidador familiar atorgant-li la possibilitat d’obtindre la qualificació professional d’atenció sociosanitària».

 

Així ho ha declarat Oltra davant els mitjans durant la signatura del conveni de col·laboració en el qual han estat presents el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i el conseller d’Economia Sostenible i Treball, Rafael Climent.

 

Segons la vicepresidenta, l’acord suposa «un pas més en el reconeixement de drets, en aquest cas dirigit a les persones que l’han deixat tot per a atendre les persones dependents, i que en el 82% dels casos són dones».

 

Per a dur a terme el reconeixement professional, la persona interessada haurà de complementar la seua formació amb altres accions formatives, a més que també es tindrà en compte els cursos de formació de Conselleria o ajuntaments que haja realitzat.

 

Des d’Igualtat s’enviarà una carta informativa a la població potencial i als serveis socials en la qual informaran els interessats de com apuntar-se telemàticament en el cens.

 

Posteriorment, Educació juntament amb el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (LABORA) convocaran un procediment de reconeixement de competència professional.

 

A partir de la inscripció en el cens, Marzà ha explicat que es posarà a disposició 36 centres formatius, 12 a la província d’Alacant, 5 en la de Castelló i 19 a València.

 

Segons dades del Consell, en la Comunitat hi ha 36.761 persones cuidadores menors de 65 anys, d’elles 20.321 a València, 12.324 a Alacant i 4.116 a Castelló.

 

D’altra banda, la vicepresidenta ha realitzat un repàs de les actuacions del seu departament en aquesta legislatura i ha assenyalat que des de 2015 «s’han incorporat 61.000 persones al sistema de protecció de dependències».

 

«Quan arribem al govern hi havia 41.000 registrats i estem apunte d’arribar a 75.000, mentre que en la llista d’espera hi havia 45.000 persones esperant ser ateses», ha subratllat Oltra.

 

Així mateix, la vicepresidenta ha declarat que el seu govern va aconseguir la «fi del copagament en els centres diürns i del fraccionament de la retroactivitat».

 

«En aquests tres anys i mig hem desenvolupat una llei per la qual s’estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència que ha permés agilitar el procés de valoracions», ha apuntat Oltra.

 

«En 2014 hi havia 8.600 valoracions i en 2018 hem arribat a 30.201, també hem realitzat serveis pràcticament inexistents com el servei d’ajuda al domicili o l’assistent personal», ha afirmat la vicepresidenta.

 

Per la seua banda, Rafa Climent, ha destacat que aquest conveni és fruit del treball transversal de totes les conselleries implicades.

 

«Aquesta és la forma de treballar del Botànic, de manera coordinada entre totes les àrees competents perquè les persones siguen els majors beneficiats», ha manifestat la consellera.

Últimes notícies

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.

Pilar Bernabé es presenta a València com el seu projecte vital i promet posar la ciutat al centre

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’alcaldia de València en 2027 i ha promés centrar totes les seues polítiques en la ciutat, amb mesures sobre vivenda, turisme i renaturalització urbana.

El Torrent arranca fort i es col·loca líder del grup VI de Tercera

El Torrent s'ha situat com a primer líder del grup VI de Tercera Federació després de golejar l'Español de San Vicente en una jornada inaugural amb remuntades i finals ajustats.

Vuit dels onze fitxatges del Levante ja s’han estrenat en LALIGA

El Levante ha fet jugar huit dels onze reforços incorporats este estiu en el seu retorn a Primera, després dels debuts de Yanis Musuayi i Dani Requena en l’empat sense gols davant el Málaga.