La Generalitat reconeixerà als cuidadors de familiars amb un títol professional

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat un pla pel qual la Generalitat «reconeixerà la figura de cuidador familiar atorgant-li la possibilitat d’obtindre la qualificació professional d’atenció sociosanitària».

 

Així ho ha declarat Oltra davant els mitjans durant la signatura del conveni de col·laboració en el qual han estat presents el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i el conseller d’Economia Sostenible i Treball, Rafael Climent.

 

Segons la vicepresidenta, l’acord suposa «un pas més en el reconeixement de drets, en aquest cas dirigit a les persones que l’han deixat tot per a atendre les persones dependents, i que en el 82% dels casos són dones».

 

Per a dur a terme el reconeixement professional, la persona interessada haurà de complementar la seua formació amb altres accions formatives, a més que també es tindrà en compte els cursos de formació de Conselleria o ajuntaments que haja realitzat.

 

Des d’Igualtat s’enviarà una carta informativa a la població potencial i als serveis socials en la qual informaran els interessats de com apuntar-se telemàticament en el cens.

 

Posteriorment, Educació juntament amb el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (LABORA) convocaran un procediment de reconeixement de competència professional.

 

A partir de la inscripció en el cens, Marzà ha explicat que es posarà a disposició 36 centres formatius, 12 a la província d’Alacant, 5 en la de Castelló i 19 a València.

 

Segons dades del Consell, en la Comunitat hi ha 36.761 persones cuidadores menors de 65 anys, d’elles 20.321 a València, 12.324 a Alacant i 4.116 a Castelló.

 

D’altra banda, la vicepresidenta ha realitzat un repàs de les actuacions del seu departament en aquesta legislatura i ha assenyalat que des de 2015 «s’han incorporat 61.000 persones al sistema de protecció de dependències».

 

«Quan arribem al govern hi havia 41.000 registrats i estem apunte d’arribar a 75.000, mentre que en la llista d’espera hi havia 45.000 persones esperant ser ateses», ha subratllat Oltra.

 

Així mateix, la vicepresidenta ha declarat que el seu govern va aconseguir la «fi del copagament en els centres diürns i del fraccionament de la retroactivitat».

 

«En aquests tres anys i mig hem desenvolupat una llei per la qual s’estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència que ha permés agilitar el procés de valoracions», ha apuntat Oltra.

 

«En 2014 hi havia 8.600 valoracions i en 2018 hem arribat a 30.201, també hem realitzat serveis pràcticament inexistents com el servei d’ajuda al domicili o l’assistent personal», ha afirmat la vicepresidenta.

 

Per la seua banda, Rafa Climent, ha destacat que aquest conveni és fruit del treball transversal de totes les conselleries implicades.

 

«Aquesta és la forma de treballar del Botànic, de manera coordinada entre totes les àrees competents perquè les persones siguen els majors beneficiats», ha manifestat la consellera.

Últimes notícies

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.

Màlaga i Vila-real busquen la primera victòria en un duel marcat per les urgències

Màlaga i Vila-real arriben al duel de La Rosaleda sense conéixer encara la victòria en LALIGA EA Sports i amb problemes defensius evidents als dos equips.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat des de les 14.00 hores un dispositiu especial per l’alerta taronja per pluges, amb el tancament de parcs, jardins i cementeris i la suspensió d’activitats a l’aire lliure i en centres educatius.

La Comunitat Valenciana reclama mesures urgents per a frenar l’arròs importat de Myanmar

El conseller Miguel Barrachina ha anunciat que exigirà a Luis Planas l’activació de clàusules de salvaguarda davant les importacions massives d’arròs de Myanmar, que assegura que deixen els arrossars valencians sense collita i venen a la meitat de preu.

La Comissió de la dana al Senat citarà Hugo Morán i nous testimonis clau

La Comissió de la dana de València al Senat ha acordat noves compareixences per als dies 21 i 28, amb la citació d’Hugo Morán, responsables hidrològics i càrrecs vinculats a la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Una dona de 47 anys, en presó per apunyalar mortalment un home a Requena

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 47 anys per la mort a ganivetades d’un home de 51 anys a Requena. El jutjat ha acordat el seu ingrés en presó preventiva mentre continua la investigació.