La Generalitat reconeixerà als cuidadors de familiars amb un títol professional

 

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha anunciat un pla pel qual la Generalitat “reconeixerà la figura de cuidador familiar atorgant-li la possibilitat d’obtindre la qualificació professional d’atenció sociosanitària”.

 

Així ho ha declarat Oltra davant els mitjans durant la signatura del conveni de col·laboració en el qual han estat presents el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i el conseller d’Economia Sostenible i Treball, Rafael Climent.

 

Segons la vicepresidenta, l’acord suposa “un pas més en el reconeixement de drets, en aquest cas dirigit a les persones que l’han deixat tot per a atendre les persones dependents, i que en el 82% dels casos són dones”.

 

Per a dur a terme el reconeixement professional, la persona interessada haurà de complementar la seua formació amb altres accions formatives, a més que també es tindrà en compte els cursos de formació de Conselleria o ajuntaments que haja realitzat.

 

Des d’Igualtat s’enviarà una carta informativa a la població potencial i als serveis socials en la qual informaran els interessats de com apuntar-se telemàticament en el cens.

 

Posteriorment, Educació juntament amb el Servei Valencià d’Ocupació i Formació (LABORA) convocaran un procediment de reconeixement de competència professional.

 

A partir de la inscripció en el cens, Marzà ha explicat que es posarà a disposició 36 centres formatius, 12 a la província d’Alacant, 5 en la de Castelló i 19 a València.

 

Segons dades del Consell, en la Comunitat hi ha 36.761 persones cuidadores menors de 65 anys, d’elles 20.321 a València, 12.324 a Alacant i 4.116 a Castelló.

 

D’altra banda, la vicepresidenta ha realitzat un repàs de les actuacions del seu departament en aquesta legislatura i ha assenyalat que des de 2015 “s’han incorporat 61.000 persones al sistema de protecció de dependències”.

 

“Quan arribem al govern hi havia 41.000 registrats i estem apunte d’arribar a 75.000, mentre que en la llista d’espera hi havia 45.000 persones esperant ser ateses”, ha subratllat Oltra.

 

Així mateix, la vicepresidenta ha declarat que el seu govern va aconseguir la “fi del copagament en els centres diürns i del fraccionament de la retroactivitat”.

 

“En aquests tres anys i mig hem desenvolupat una llei per la qual s’estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència que ha permés agilitar el procés de valoracions”, ha apuntat Oltra.

 

“En 2014 hi havia 8.600 valoracions i en 2018 hem arribat a 30.201, també hem realitzat serveis pràcticament inexistents com el servei d’ajuda al domicili o l’assistent personal”, ha afirmat la vicepresidenta.

 

Per la seua banda, Rafa Climent, ha destacat que aquest conveni és fruit del treball transversal de totes les conselleries implicades.

 

“Aquesta és la forma de treballar del Botànic, de manera coordinada entre totes les àrees competents perquè les persones siguen els majors beneficiats”, ha manifestat la consellera.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.