8.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Habitatge recolza el pla de la PAH, per a regular el lloguer i penalitzar els pisos buits de grans tenidors

La Regidoria d’Habitatge de l’Ajuntament de Castelló recolza la proposta de la PAH, col·lectius de llogaters i sindicats per a la nova Llei Estatal de Garantia del Dret a l’Habitatge i defensa també la regulació del preu del lloguer en barris tensionades, penalitzacions en pisos buits de grans propietaris i la prohibició de desnonaments en persones vulnerables sense alternativa residencial.
La niva Llei

“Les Administracions Públiques tenim l’obligació de treballar per garantir l’accés a l’habitatge. La nova Llei Estatal d’Habitatge, que ara es tramita, ha de posar els mecanismes que frenen l’especulació en el mercat del lloguer, eviten els abusos dels fons voltor i augmenten la xifra d’habitatges assequibles que reforcen este dret. També s’han de potenciar les eines dels Ajuntaments per a fer front a les necessitats d’habitatge“, afirma la regidora d’Habitatge, María Jesús Garrido.

Plataformes d’Afectats per la Hipoteca

La regidora destaca la proposta realitzada per les Plataformes d’Afectats per la Hipoteca, sindicats de llogaters i els sindicats de CC00, UGT i CGT, que va en la línia “de les polítiques que intentem dissenyar des de l’Ajuntament”.

Preu màxim de lloguer

Esta iniciativa planteja en matèria de lloguer regular el preu màxim de lloguer en zones tensionades, que serien aquelles ubicacions on la renda mitjana supere el 30% dels ingressos mitjans o aquelles que acumulen un creixement de preus d’almenys tres punts per damunt de la taxa interanual de l’IPC en cinc anys. Esta mitjana, subratlla Garrido, pretén evitar l’expulsió dels seus barris de les classes populars i contenir les pràctiques abusives dels fons voltor.

La proposta persegueix la mobilització d’habitatges buits i per a això proposa una mesura que ja té aprovada l’Ajuntament de Castelló com l’aplicació de recàrrecs en l’Impost de Béns immobles en habitatges buits de les grans forquetes. La mesura municipal recull un augment del 50% de l’IBI en habitatges que porten més d’un any buides de grans tenidors.

Garrido subratlla que la Generalitat Valenciana també acaba d’aprovar un pla per a sancionar als propietaris de 10 o més habitatges que romanguen deshabitades de manera injustificada més d’un any.

Finalment, la Regidoria avala el plantejament de les organitzacions socials d’impedir els desnonaments en llars vulnerables sense alternativa residencial, una actuació que està recollida en les mesures excepcionals en vigor fins al 31 d’octubre per part del Govern per la Covid-19 i que defensa que es consolide.

Últimes notícies

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.