Un hospital va canviar per error a dos bebés en 2002

 

En 2002, dos bebés van ser intercanviats en un hospital públic de Logronyo per una «fallada humana», segons la Conselleria de Salut. 19 anys després, una d’elles ha denunciat que este intercanvi va fer que acabara en una família desestructurada que no era la seua, segons detalla el diari La Rioja.

La perjudicada reclama fins a tres milions d’euros pels danys patits. De moment, no hi ha constància d’una segona denúncia per part de l’altra víctima.

Les dos afectades van nàixer el mateix dia amb cinc hores de diferència a l’hospital de Sant Millán, a Logronyo.

D’ací, van ser traslladades a l’àrea d’incubadores, on es va produir la suposada fallada que va provocar que les dos xicotetes visqueren una vida totalment diferent amb unes famílies que no eren les seues.

Una va acabar en una família desestructurada i l’altra sent criada per la seua suposada àvia i amb un pare que no es va fer càrrec d’ella.

Tot va començar en 2017, quan l’àvia d’una de les xiquetes va interposar una demanda d’aliments contra el pare de la seua neta, este es va negar en dir que no era la seua filla.

El Jutjat de Primera Instància número 1 de Logronyo va ordenar llavors una prova d’ADN, que va confirmar que l’home no era el pare biològic.

A més la xiqueta, que llavors tenia 15 anys va reclamar l’esbrinament de la seua identificació conformement al principi de veracitat biològica i es va saber que tampoc tenia una relació genètica amb la qual considerava la seua mare.

Fa tres anys va morir la suposada mare biològica d’esta xiqueta i encara s’està pendent de conéixer el resultat de la prova d’ADN realitzada, el gener passat, al seu suposat pare biològic.

Segons el seu advocat, les dos afectades encara no s’han posat en contacte.

La consellera de Salut de la comunitat, Sara Alba, ha assenyalat que es tracta «d’un error humà» i que no s’ha pogut concloure qui va ser el responsable.

«És un cas que es va produir fa dos dècades i es va judicialitzar durant la legislatura passada», ha explicat.

El seu equip «està bolcat a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada seguint els tràmits corresponents», ha afegit. La proposta de resolució, no obstant això, és de 215.000 euros d’indemnització enfront dels tres milions que demana la denunciant.

 

La justícia

 

Des de la Conselleria ha confirmat que estan «profundament bolcats a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada i amb absolut respecte als procediments judicials i amb la màxima col·laboració amb la Justícia».

Ha recordat que «hi ha un procediment administratiu de reclamació patrimonial, que està suspés perquè el judicial té prioritat», per la qual cosa, «fins que no acabe el judicial, no es podrà resoldre l’administratiu».

«Estem a la disposició de la família per a donar el suport necessari que puga necessitar, mantenint la confidencialitat i el respecte que requereixen este tipus de situacions», ha insistit.

La Conselleria de Salut, en estos moments, «garanteix que esta situació no pot tornar a succeir», ha ressaltat, atés que «han canviat els sistemes d’identificació en estos anys i els procediments són segurs i fiables».

Últimes notícies

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.