Un hospital va canviar per error a dos bebés en 2002

 

En 2002, dos bebés van ser intercanviats en un hospital públic de Logronyo per una “fallada humana”, segons la Conselleria de Salut. 19 anys després, una d’elles ha denunciat que este intercanvi va fer que acabara en una família desestructurada que no era la seua, segons detalla el diari La Rioja.

La perjudicada reclama fins a tres milions d’euros pels danys patits. De moment, no hi ha constància d’una segona denúncia per part de l’altra víctima.

Les dos afectades van nàixer el mateix dia amb cinc hores de diferència a l’hospital de Sant Millán, a Logronyo.

D’ací, van ser traslladades a l’àrea d’incubadores, on es va produir la suposada fallada que va provocar que les dos xicotetes visqueren una vida totalment diferent amb unes famílies que no eren les seues.

Una va acabar en una família desestructurada i l’altra sent criada per la seua suposada àvia i amb un pare que no es va fer càrrec d’ella.

Tot va començar en 2017, quan l’àvia d’una de les xiquetes va interposar una demanda d’aliments contra el pare de la seua neta, este es va negar en dir que no era la seua filla.

El Jutjat de Primera Instància número 1 de Logronyo va ordenar llavors una prova d’ADN, que va confirmar que l’home no era el pare biològic.

A més la xiqueta, que llavors tenia 15 anys va reclamar l’esbrinament de la seua identificació conformement al principi de veracitat biològica i es va saber que tampoc tenia una relació genètica amb la qual considerava la seua mare.

Fa tres anys va morir la suposada mare biològica d’esta xiqueta i encara s’està pendent de conéixer el resultat de la prova d’ADN realitzada, el gener passat, al seu suposat pare biològic.

Segons el seu advocat, les dos afectades encara no s’han posat en contacte.

La consellera de Salut de la comunitat, Sara Alba, ha assenyalat que es tracta “d’un error humà” i que no s’ha pogut concloure qui va ser el responsable.

“És un cas que es va produir fa dos dècades i es va judicialitzar durant la legislatura passada”, ha explicat.

El seu equip “està bolcat a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada seguint els tràmits corresponents”, ha afegit. La proposta de resolució, no obstant això, és de 215.000 euros d’indemnització enfront dels tres milions que demana la denunciant.

 

La justícia

 

Des de la Conselleria ha confirmat que estan “profundament bolcats a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada i amb absolut respecte als procediments judicials i amb la màxima col·laboració amb la Justícia”.

Ha recordat que “hi ha un procediment administratiu de reclamació patrimonial, que està suspés perquè el judicial té prioritat”, per la qual cosa, “fins que no acabe el judicial, no es podrà resoldre l’administratiu”.

“Estem a la disposició de la família per a donar el suport necessari que puga necessitar, mantenint la confidencialitat i el respecte que requereixen este tipus de situacions”, ha insistit.

La Conselleria de Salut, en estos moments, “garanteix que esta situació no pot tornar a succeir”, ha ressaltat, atés que “han canviat els sistemes d’identificació en estos anys i els procediments són segurs i fiables”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.