Un hospital va canviar per error a dos bebés en 2002

 

En 2002, dos bebés van ser intercanviats en un hospital públic de Logronyo per una «fallada humana», segons la Conselleria de Salut. 19 anys després, una d’elles ha denunciat que este intercanvi va fer que acabara en una família desestructurada que no era la seua, segons detalla el diari La Rioja.

La perjudicada reclama fins a tres milions d’euros pels danys patits. De moment, no hi ha constància d’una segona denúncia per part de l’altra víctima.

Les dos afectades van nàixer el mateix dia amb cinc hores de diferència a l’hospital de Sant Millán, a Logronyo.

D’ací, van ser traslladades a l’àrea d’incubadores, on es va produir la suposada fallada que va provocar que les dos xicotetes visqueren una vida totalment diferent amb unes famílies que no eren les seues.

Una va acabar en una família desestructurada i l’altra sent criada per la seua suposada àvia i amb un pare que no es va fer càrrec d’ella.

Tot va començar en 2017, quan l’àvia d’una de les xiquetes va interposar una demanda d’aliments contra el pare de la seua neta, este es va negar en dir que no era la seua filla.

El Jutjat de Primera Instància número 1 de Logronyo va ordenar llavors una prova d’ADN, que va confirmar que l’home no era el pare biològic.

A més la xiqueta, que llavors tenia 15 anys va reclamar l’esbrinament de la seua identificació conformement al principi de veracitat biològica i es va saber que tampoc tenia una relació genètica amb la qual considerava la seua mare.

Fa tres anys va morir la suposada mare biològica d’esta xiqueta i encara s’està pendent de conéixer el resultat de la prova d’ADN realitzada, el gener passat, al seu suposat pare biològic.

Segons el seu advocat, les dos afectades encara no s’han posat en contacte.

La consellera de Salut de la comunitat, Sara Alba, ha assenyalat que es tracta «d’un error humà» i que no s’ha pogut concloure qui va ser el responsable.

«És un cas que es va produir fa dos dècades i es va judicialitzar durant la legislatura passada», ha explicat.

El seu equip «està bolcat a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada seguint els tràmits corresponents», ha afegit. La proposta de resolució, no obstant això, és de 215.000 euros d’indemnització enfront dels tres milions que demana la denunciant.

 

La justícia

 

Des de la Conselleria ha confirmat que estan «profundament bolcats a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada i amb absolut respecte als procediments judicials i amb la màxima col·laboració amb la Justícia».

Ha recordat que «hi ha un procediment administratiu de reclamació patrimonial, que està suspés perquè el judicial té prioritat», per la qual cosa, «fins que no acabe el judicial, no es podrà resoldre l’administratiu».

«Estem a la disposició de la família per a donar el suport necessari que puga necessitar, mantenint la confidencialitat i el respecte que requereixen este tipus de situacions», ha insistit.

La Conselleria de Salut, en estos moments, «garanteix que esta situació no pot tornar a succeir», ha ressaltat, atés que «han canviat els sistemes d’identificació en estos anys i els procediments són segurs i fiables».

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.