Anuncios

Un hospital va canviar per error a dos bebés en 2002

 

En 2002, dos bebés van ser intercanviats en un hospital públic de Logronyo per una “fallada humana”, segons la Conselleria de Salut. 19 anys després, una d’elles ha denunciat que este intercanvi va fer que acabara en una família desestructurada que no era la seua, segons detalla el diari La Rioja.

La perjudicada reclama fins a tres milions d’euros pels danys patits. De moment, no hi ha constància d’una segona denúncia per part de l’altra víctima.

Les dos afectades van nàixer el mateix dia amb cinc hores de diferència a l’hospital de Sant Millán, a Logronyo.

D’ací, van ser traslladades a l’àrea d’incubadores, on es va produir la suposada fallada que va provocar que les dos xicotetes visqueren una vida totalment diferent amb unes famílies que no eren les seues.

Una va acabar en una família desestructurada i l’altra sent criada per la seua suposada àvia i amb un pare que no es va fer càrrec d’ella.

Tot va començar en 2017, quan l’àvia d’una de les xiquetes va interposar una demanda d’aliments contra el pare de la seua neta, este es va negar en dir que no era la seua filla.

El Jutjat de Primera Instància número 1 de Logronyo va ordenar llavors una prova d’ADN, que va confirmar que l’home no era el pare biològic.

A més la xiqueta, que llavors tenia 15 anys va reclamar l’esbrinament de la seua identificació conformement al principi de veracitat biològica i es va saber que tampoc tenia una relació genètica amb la qual considerava la seua mare.

Fa tres anys va morir la suposada mare biològica d’esta xiqueta i encara s’està pendent de conéixer el resultat de la prova d’ADN realitzada, el gener passat, al seu suposat pare biològic.

Segons el seu advocat, les dos afectades encara no s’han posat en contacte.

La consellera de Salut de la comunitat, Sara Alba, ha assenyalat que es tracta “d’un error humà” i que no s’ha pogut concloure qui va ser el responsable.

“És un cas que es va produir fa dos dècades i es va judicialitzar durant la legislatura passada”, ha explicat.

El seu equip “està bolcat a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada seguint els tràmits corresponents”, ha afegit. La proposta de resolució, no obstant això, és de 215.000 euros d’indemnització enfront dels tres milions que demana la denunciant.

 

La justícia

 

Des de la Conselleria ha confirmat que estan “profundament bolcats a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada i amb absolut respecte als procediments judicials i amb la màxima col·laboració amb la Justícia”.

Ha recordat que “hi ha un procediment administratiu de reclamació patrimonial, que està suspés perquè el judicial té prioritat”, per la qual cosa, “fins que no acabe el judicial, no es podrà resoldre l’administratiu”.

“Estem a la disposició de la família per a donar el suport necessari que puga necessitar, mantenint la confidencialitat i el respecte que requereixen este tipus de situacions”, ha insistit.

La Conselleria de Salut, en estos moments, “garanteix que esta situació no pot tornar a succeir”, ha ressaltat, atés que “han canviat els sistemes d’identificació en estos anys i els procediments són segurs i fiables”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.

El PP exigix a Diana Morant que done explicacions després del processament del germà de Ximo Puig

El PP en Les Corts reclama a Diana Morant que trenque el seu silenci després del processament de Francis Puig per presumpte ús irregular de subvencions de la Generalitat i aclarisca la seua posició política.