Un hospital va canviar per error a dos bebés en 2002

 

En 2002, dos bebés van ser intercanviats en un hospital públic de Logronyo per una “fallada humana”, segons la Conselleria de Salut. 19 anys després, una d’elles ha denunciat que este intercanvi va fer que acabara en una família desestructurada que no era la seua, segons detalla el diari La Rioja.

La perjudicada reclama fins a tres milions d’euros pels danys patits. De moment, no hi ha constància d’una segona denúncia per part de l’altra víctima.

Les dos afectades van nàixer el mateix dia amb cinc hores de diferència a l’hospital de Sant Millán, a Logronyo.

D’ací, van ser traslladades a l’àrea d’incubadores, on es va produir la suposada fallada que va provocar que les dos xicotetes visqueren una vida totalment diferent amb unes famílies que no eren les seues.

Una va acabar en una família desestructurada i l’altra sent criada per la seua suposada àvia i amb un pare que no es va fer càrrec d’ella.

Tot va començar en 2017, quan l’àvia d’una de les xiquetes va interposar una demanda d’aliments contra el pare de la seua neta, este es va negar en dir que no era la seua filla.

El Jutjat de Primera Instància número 1 de Logronyo va ordenar llavors una prova d’ADN, que va confirmar que l’home no era el pare biològic.

A més la xiqueta, que llavors tenia 15 anys va reclamar l’esbrinament de la seua identificació conformement al principi de veracitat biològica i es va saber que tampoc tenia una relació genètica amb la qual considerava la seua mare.

Fa tres anys va morir la suposada mare biològica d’esta xiqueta i encara s’està pendent de conéixer el resultat de la prova d’ADN realitzada, el gener passat, al seu suposat pare biològic.

Segons el seu advocat, les dos afectades encara no s’han posat en contacte.

La consellera de Salut de la comunitat, Sara Alba, ha assenyalat que es tracta “d’un error humà” i que no s’ha pogut concloure qui va ser el responsable.

“És un cas que es va produir fa dos dècades i es va judicialitzar durant la legislatura passada”, ha explicat.

El seu equip “està bolcat a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada seguint els tràmits corresponents”, ha afegit. La proposta de resolució, no obstant això, és de 215.000 euros d’indemnització enfront dels tres milions que demana la denunciant.

 

La justícia

 

Des de la Conselleria ha confirmat que estan “profundament bolcats a resoldre la reclamació patrimonial sol·licitada i amb absolut respecte als procediments judicials i amb la màxima col·laboració amb la Justícia”.

Ha recordat que “hi ha un procediment administratiu de reclamació patrimonial, que està suspés perquè el judicial té prioritat”, per la qual cosa, “fins que no acabe el judicial, no es podrà resoldre l’administratiu”.

“Estem a la disposició de la família per a donar el suport necessari que puga necessitar, mantenint la confidencialitat i el respecte que requereixen este tipus de situacions”, ha insistit.

La Conselleria de Salut, en estos moments, “garanteix que esta situació no pot tornar a succeir”, ha ressaltat, atés que “han canviat els sistemes d’identificació en estos anys i els procediments són segurs i fiables”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.