4.000 hospitalitzacions a l’any per alts índexs de contaminació sonora

Les conseqüències de la contaminació acústica ja es pateixen actualment a Espanya. Al nostre país, la contaminació acústica provoca cada any més de 1.000 morts prematures i 4.000 hospitalitzacions derivades, a més dels més de 2 milions de persones que pateixen problemes relacionats amb el descans nocturn, segons es desprén d’un informe sobre contaminació acústica ambiental de l’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA).

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables, com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

Els experts alerten que la pèrdua auditiva afectarà cada vegada més als joves espanyols. En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més d’1 bilió de joves estan en risc de patir pèrdua auditiva.

Segons es desprén d’aquest estudi, el 50% de les persones d’entre 12 i 35 anys corre el risc de veure deteriorada la seua capacitat auditiva amb el pas del temps a causa de una exposició a sorolls elevats durant un temps prolongat.

Actualment s’observa una tendència a patir dificultats auditives a causa del soroll en el temps d’oci i l’ús prolongat de dispositius musicals amb un volum excessiu. Així es reflecteix en l’II Estudi d’hàbits de cura auditiva elaborada per GAES, que adverteix que aquesta situació es deu al fet que cada vegada són més les persones que incorporen el so a les seues activitats diàries, especialment els més joves.

Segons aquest informe la meitat de les persones entre 25 i 35 anys prefereix treballar amb música, un 62% es relaxa amb so amb lloc de fer-ho en silenci i un 93% tria realitzar esport escoltant música.

L’estudi indica, a més, que 4 de cada 10 joves reconeix escoltar música a un volum alt, per damunt dels 60 decibels recomanats. En un concert podem arribar a suportar fins a 100 dB, escoltar música amb auriculars pot superar els 90 dB i estar en un bar pot arribar a aconseguir els 80 dB.

El gran problema és que en la majoria dels casos aquest mal es produeix a poc a poc, sense que ens adonem d’això.

Una vegada més, la prevenció és la millor solució a l’hora de previndre problemes auditius.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.