4.000 hospitalitzacions a l’any per alts índexs de contaminació sonora

Les conseqüències de la contaminació acústica ja es pateixen actualment a Espanya. Al nostre país, la contaminació acústica provoca cada any més de 1.000 morts prematures i 4.000 hospitalitzacions derivades, a més dels més de 2 milions de persones que pateixen problemes relacionats amb el descans nocturn, segons es desprén d’un informe sobre contaminació acústica ambiental de l’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA).

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables, com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

Els experts alerten que la pèrdua auditiva afectarà cada vegada més als joves espanyols. En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més d’1 bilió de joves estan en risc de patir pèrdua auditiva.

Segons es desprén d’aquest estudi, el 50% de les persones d’entre 12 i 35 anys corre el risc de veure deteriorada la seua capacitat auditiva amb el pas del temps a causa de una exposició a sorolls elevats durant un temps prolongat.

Actualment s’observa una tendència a patir dificultats auditives a causa del soroll en el temps d’oci i l’ús prolongat de dispositius musicals amb un volum excessiu. Així es reflecteix en l’II Estudi d’hàbits de cura auditiva elaborada per GAES, que adverteix que aquesta situació es deu al fet que cada vegada són més les persones que incorporen el so a les seues activitats diàries, especialment els més joves.

Segons aquest informe la meitat de les persones entre 25 i 35 anys prefereix treballar amb música, un 62% es relaxa amb so amb lloc de fer-ho en silenci i un 93% tria realitzar esport escoltant música.

L’estudi indica, a més, que 4 de cada 10 joves reconeix escoltar música a un volum alt, per damunt dels 60 decibels recomanats. En un concert podem arribar a suportar fins a 100 dB, escoltar música amb auriculars pot superar els 90 dB i estar en un bar pot arribar a aconseguir els 80 dB.

El gran problema és que en la majoria dels casos aquest mal es produeix a poc a poc, sense que ens adonem d’això.

Una vegada més, la prevenció és la millor solució a l’hora de previndre problemes auditius.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.