4.000 hospitalitzacions a l’any per alts índexs de contaminació sonora

Les conseqüències de la contaminació acústica ja es pateixen actualment a Espanya. Al nostre país, la contaminació acústica provoca cada any més de 1.000 morts prematures i 4.000 hospitalitzacions derivades, a més dels més de 2 milions de persones que pateixen problemes relacionats amb el descans nocturn, segons es desprén d’un informe sobre contaminació acústica ambiental de l’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA).

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables, com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

Els experts alerten que la pèrdua auditiva afectarà cada vegada més als joves espanyols. En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més d’1 bilió de joves estan en risc de patir pèrdua auditiva.

Segons es desprén d’aquest estudi, el 50% de les persones d’entre 12 i 35 anys corre el risc de veure deteriorada la seua capacitat auditiva amb el pas del temps a causa de una exposició a sorolls elevats durant un temps prolongat.

Actualment s’observa una tendència a patir dificultats auditives a causa del soroll en el temps d’oci i l’ús prolongat de dispositius musicals amb un volum excessiu. Així es reflecteix en l’II Estudi d’hàbits de cura auditiva elaborada per GAES, que adverteix que aquesta situació es deu al fet que cada vegada són més les persones que incorporen el so a les seues activitats diàries, especialment els més joves.

Segons aquest informe la meitat de les persones entre 25 i 35 anys prefereix treballar amb música, un 62% es relaxa amb so amb lloc de fer-ho en silenci i un 93% tria realitzar esport escoltant música.

L’estudi indica, a més, que 4 de cada 10 joves reconeix escoltar música a un volum alt, per damunt dels 60 decibels recomanats. En un concert podem arribar a suportar fins a 100 dB, escoltar música amb auriculars pot superar els 90 dB i estar en un bar pot arribar a aconseguir els 80 dB.

El gran problema és que en la majoria dels casos aquest mal es produeix a poc a poc, sense que ens adonem d’això.

Una vegada més, la prevenció és la millor solució a l’hora de previndre problemes auditius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.