4.000 hospitalitzacions a l’any per alts índexs de contaminació sonora

Les conseqüències de la contaminació acústica ja es pateixen actualment a Espanya. Al nostre país, la contaminació acústica provoca cada any més de 1.000 morts prematures i 4.000 hospitalitzacions derivades, a més dels més de 2 milions de persones que pateixen problemes relacionats amb el descans nocturn, segons es desprén d’un informe sobre contaminació acústica ambiental de l’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA).

Entre la població més afectada es troben grups vulnerables, com a ancians, embarassades, persones de baixos recursos i aquelles amb malalties prèvies, però també els més joves.

Els experts alerten que la pèrdua auditiva afectarà cada vegada més als joves espanyols. En el seu informe World Report on Hearing, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) alerta que, actualment, més d’1 bilió de joves estan en risc de patir pèrdua auditiva.

Segons es desprén d’aquest estudi, el 50% de les persones d’entre 12 i 35 anys corre el risc de veure deteriorada la seua capacitat auditiva amb el pas del temps a causa de una exposició a sorolls elevats durant un temps prolongat.

Actualment s’observa una tendència a patir dificultats auditives a causa del soroll en el temps d’oci i l’ús prolongat de dispositius musicals amb un volum excessiu. Així es reflecteix en l’II Estudi d’hàbits de cura auditiva elaborada per GAES, que adverteix que aquesta situació es deu al fet que cada vegada són més les persones que incorporen el so a les seues activitats diàries, especialment els més joves.

Segons aquest informe la meitat de les persones entre 25 i 35 anys prefereix treballar amb música, un 62% es relaxa amb so amb lloc de fer-ho en silenci i un 93% tria realitzar esport escoltant música.

L’estudi indica, a més, que 4 de cada 10 joves reconeix escoltar música a un volum alt, per damunt dels 60 decibels recomanats. En un concert podem arribar a suportar fins a 100 dB, escoltar música amb auriculars pot superar els 90 dB i estar en un bar pot arribar a aconseguir els 80 dB.

El gran problema és que en la majoria dels casos aquest mal es produeix a poc a poc, sense que ens adonem d’això.

Una vegada més, la prevenció és la millor solució a l’hora de previndre problemes auditius.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.