11.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Huit beneficis d’ensenyar escacs als xiquets

 

 

Els escacs és un exercici extremadament bo per al cervell. I realment no hi ha millor moment per a esta activitat que quan el cervell està creixent i tots els cables s’estan connectant.

En altres paraules, els escacs té molts beneficis per als xiquets, ajudant a reforçar les seues funcions cognitives en un moment del desenvolupament en el qual més el necessiten i en el qual pot tindre un major impacte en la resta de les seues vides.

1. Desenvolupa la lògica, el pensament crític i la creativitat. Els escacs exerciten tots dos costats del cervell. Els escacs requereixen molts escenaris de “si això, llavors allò”, la qual cosa exigeix als jugadors imaginar tots els moviments potencials, les alternatives i els resultats de cada possibilitat.

2. Augmenta la concentració i la memòria. Els xiquets que juguen als escacs amb regularitat milloren significativament la seua memòria visual i la seua concentració. Un aspecte fantàstic dels escacs és que el joc premia per la concentració i penalitza perdre-la. Este aspecte dels escacs proporciona al cervell del xiquet un incentiu divertit per a mantindre’s concentrat mentre juga.

3. Desenvolupa la capacitat de resoldre problemes. Els escacs és un joc de resolució de problemes, planificació i previsió. Ser capaç de pensar en les variables canviants i formular un pla basat en diverses possibilitats són habilitats inestimables necessàries per al joc i, cosa que és més important, per a la vida.

4. Millora la capacitat de lectura. Els escacs requereix que els xiquets utilitzen funcions cognitives com la descodificació, l’anàlisi, el pensament i la comprensió, totes elles habilitats necessàries per a la lectura.

5. Ensenya a planificar i preveure. Per a guanyar en el joc cal tindre la capacitat de preveure múltiples possibilitats i resultats per a formular un pla reeixit. En última instància, l’objectiu és capturar el rei de l’adversari, però la paciència i la planificació són la clau per a aconseguir-lo.

6. Fa participar en la ment fora de les pantalles. No és d’estranyar que la quantitat de temps de pantalla a la qual estan exposats els xiquets hui dia puga disminuir la seua capacitat de concentració i enfocament. Els escacs és una forma poderosa de contrarestar els efectes negatius de l’era digital, involucrant-los en una activitat que millora la concentració mentre els dona una activitat divertida per a gaudir fora de les pantalles.

7. Connecta amb els altres. A diferència dels videojocs o la televisió, els escacs crea una connexió humana a través d’un joc competitiu saludable. Ensenyar a un xiquet a jugar als escacs no sols construeix un cervell sa, sinó que també reforça les relacions positives i construeix records duradors.

8. Escacs en el col·legi. A través dels escacs, els estudiants milloren les seues habilitats generals d’aprenentatge, aprenen importants habilitats socials/interactives i un important conjunt d’habilitats intel·lectuals. Per això, en Col·legi Enginy, està inclòs en el programa com una activitat curricular més.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.