11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Huit beneficis d’ensenyar escacs als xiquets

 

 

Els escacs és un exercici extremadament bo per al cervell. I realment no hi ha millor moment per a esta activitat que quan el cervell està creixent i tots els cables s’estan connectant.

En altres paraules, els escacs té molts beneficis per als xiquets, ajudant a reforçar les seues funcions cognitives en un moment del desenvolupament en el qual més el necessiten i en el qual pot tindre un major impacte en la resta de les seues vides.

1. Desenvolupa la lògica, el pensament crític i la creativitat. Els escacs exerciten tots dos costats del cervell. Els escacs requereixen molts escenaris de “si això, llavors allò”, la qual cosa exigeix als jugadors imaginar tots els moviments potencials, les alternatives i els resultats de cada possibilitat.

2. Augmenta la concentració i la memòria. Els xiquets que juguen als escacs amb regularitat milloren significativament la seua memòria visual i la seua concentració. Un aspecte fantàstic dels escacs és que el joc premia per la concentració i penalitza perdre-la. Este aspecte dels escacs proporciona al cervell del xiquet un incentiu divertit per a mantindre’s concentrat mentre juga.

3. Desenvolupa la capacitat de resoldre problemes. Els escacs és un joc de resolució de problemes, planificació i previsió. Ser capaç de pensar en les variables canviants i formular un pla basat en diverses possibilitats són habilitats inestimables necessàries per al joc i, cosa que és més important, per a la vida.

4. Millora la capacitat de lectura. Els escacs requereix que els xiquets utilitzen funcions cognitives com la descodificació, l’anàlisi, el pensament i la comprensió, totes elles habilitats necessàries per a la lectura.

5. Ensenya a planificar i preveure. Per a guanyar en el joc cal tindre la capacitat de preveure múltiples possibilitats i resultats per a formular un pla reeixit. En última instància, l’objectiu és capturar el rei de l’adversari, però la paciència i la planificació són la clau per a aconseguir-lo.

6. Fa participar en la ment fora de les pantalles. No és d’estranyar que la quantitat de temps de pantalla a la qual estan exposats els xiquets hui dia puga disminuir la seua capacitat de concentració i enfocament. Els escacs és una forma poderosa de contrarestar els efectes negatius de l’era digital, involucrant-los en una activitat que millora la concentració mentre els dona una activitat divertida per a gaudir fora de les pantalles.

7. Connecta amb els altres. A diferència dels videojocs o la televisió, els escacs crea una connexió humana a través d’un joc competitiu saludable. Ensenyar a un xiquet a jugar als escacs no sols construeix un cervell sa, sinó que també reforça les relacions positives i construeix records duradors.

8. Escacs en el col·legi. A través dels escacs, els estudiants milloren les seues habilitats generals d’aprenentatge, aprenen importants habilitats socials/interactives i un important conjunt d’habilitats intel·lectuals. Per això, en Col·legi Enginy, està inclòs en el programa com una activitat curricular més.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.