9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Huit beneficis d’ensenyar escacs als xiquets

 

 

Els escacs és un exercici extremadament bo per al cervell. I realment no hi ha millor moment per a esta activitat que quan el cervell està creixent i tots els cables s’estan connectant.

En altres paraules, els escacs té molts beneficis per als xiquets, ajudant a reforçar les seues funcions cognitives en un moment del desenvolupament en el qual més el necessiten i en el qual pot tindre un major impacte en la resta de les seues vides.

1. Desenvolupa la lògica, el pensament crític i la creativitat. Els escacs exerciten tots dos costats del cervell. Els escacs requereixen molts escenaris de “si això, llavors allò”, la qual cosa exigeix als jugadors imaginar tots els moviments potencials, les alternatives i els resultats de cada possibilitat.

2. Augmenta la concentració i la memòria. Els xiquets que juguen als escacs amb regularitat milloren significativament la seua memòria visual i la seua concentració. Un aspecte fantàstic dels escacs és que el joc premia per la concentració i penalitza perdre-la. Este aspecte dels escacs proporciona al cervell del xiquet un incentiu divertit per a mantindre’s concentrat mentre juga.

3. Desenvolupa la capacitat de resoldre problemes. Els escacs és un joc de resolució de problemes, planificació i previsió. Ser capaç de pensar en les variables canviants i formular un pla basat en diverses possibilitats són habilitats inestimables necessàries per al joc i, cosa que és més important, per a la vida.

4. Millora la capacitat de lectura. Els escacs requereix que els xiquets utilitzen funcions cognitives com la descodificació, l’anàlisi, el pensament i la comprensió, totes elles habilitats necessàries per a la lectura.

5. Ensenya a planificar i preveure. Per a guanyar en el joc cal tindre la capacitat de preveure múltiples possibilitats i resultats per a formular un pla reeixit. En última instància, l’objectiu és capturar el rei de l’adversari, però la paciència i la planificació són la clau per a aconseguir-lo.

6. Fa participar en la ment fora de les pantalles. No és d’estranyar que la quantitat de temps de pantalla a la qual estan exposats els xiquets hui dia puga disminuir la seua capacitat de concentració i enfocament. Els escacs és una forma poderosa de contrarestar els efectes negatius de l’era digital, involucrant-los en una activitat que millora la concentració mentre els dona una activitat divertida per a gaudir fora de les pantalles.

7. Connecta amb els altres. A diferència dels videojocs o la televisió, els escacs crea una connexió humana a través d’un joc competitiu saludable. Ensenyar a un xiquet a jugar als escacs no sols construeix un cervell sa, sinó que també reforça les relacions positives i construeix records duradors.

8. Escacs en el col·legi. A través dels escacs, els estudiants milloren les seues habilitats generals d’aprenentatge, aprenen importants habilitats socials/interactives i un important conjunt d’habilitats intel·lectuals. Per això, en Col·legi Enginy, està inclòs en el programa com una activitat curricular més.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.