8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Huit beneficis d’ensenyar escacs als xiquets

 

 

Els escacs és un exercici extremadament bo per al cervell. I realment no hi ha millor moment per a esta activitat que quan el cervell està creixent i tots els cables s’estan connectant.

En altres paraules, els escacs té molts beneficis per als xiquets, ajudant a reforçar les seues funcions cognitives en un moment del desenvolupament en el qual més el necessiten i en el qual pot tindre un major impacte en la resta de les seues vides.

1. Desenvolupa la lògica, el pensament crític i la creativitat. Els escacs exerciten tots dos costats del cervell. Els escacs requereixen molts escenaris de “si això, llavors allò”, la qual cosa exigeix als jugadors imaginar tots els moviments potencials, les alternatives i els resultats de cada possibilitat.

2. Augmenta la concentració i la memòria. Els xiquets que juguen als escacs amb regularitat milloren significativament la seua memòria visual i la seua concentració. Un aspecte fantàstic dels escacs és que el joc premia per la concentració i penalitza perdre-la. Este aspecte dels escacs proporciona al cervell del xiquet un incentiu divertit per a mantindre’s concentrat mentre juga.

3. Desenvolupa la capacitat de resoldre problemes. Els escacs és un joc de resolució de problemes, planificació i previsió. Ser capaç de pensar en les variables canviants i formular un pla basat en diverses possibilitats són habilitats inestimables necessàries per al joc i, cosa que és més important, per a la vida.

4. Millora la capacitat de lectura. Els escacs requereix que els xiquets utilitzen funcions cognitives com la descodificació, l’anàlisi, el pensament i la comprensió, totes elles habilitats necessàries per a la lectura.

5. Ensenya a planificar i preveure. Per a guanyar en el joc cal tindre la capacitat de preveure múltiples possibilitats i resultats per a formular un pla reeixit. En última instància, l’objectiu és capturar el rei de l’adversari, però la paciència i la planificació són la clau per a aconseguir-lo.

6. Fa participar en la ment fora de les pantalles. No és d’estranyar que la quantitat de temps de pantalla a la qual estan exposats els xiquets hui dia puga disminuir la seua capacitat de concentració i enfocament. Els escacs és una forma poderosa de contrarestar els efectes negatius de l’era digital, involucrant-los en una activitat que millora la concentració mentre els dona una activitat divertida per a gaudir fora de les pantalles.

7. Connecta amb els altres. A diferència dels videojocs o la televisió, els escacs crea una connexió humana a través d’un joc competitiu saludable. Ensenyar a un xiquet a jugar als escacs no sols construeix un cervell sa, sinó que també reforça les relacions positives i construeix records duradors.

8. Escacs en el col·legi. A través dels escacs, els estudiants milloren les seues habilitats generals d’aprenentatge, aprenen importants habilitats socials/interactives i un important conjunt d’habilitats intel·lectuals. Per això, en Col·legi Enginy, està inclòs en el programa com una activitat curricular més.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.