Dos paparazzis condemnats a pagar 340.000€ per fotografiar la periodista Mariló Montero

Els tribunals del Civil declaren culpables els fotògrafs, Diego Arrabal i Gustavo González, pels delictes d’intromissió il·legítima en el dret a la intimitat i familiar i per intromissió il·legítima en el dret a l’honor, per intentar difondre imatges de la periodista Mariló Montero sense la part superior del biquini i fer insinuacions de la seua orientació sexual.

Com recull la sentència difosa per El Confidencial, els condemnats, propietaris de l’agència Código Press (Diegus SL), hauran de pagar a la coneguda comunicadora i una amiga 340.000€, 265.000 a la primera i 75.000€ la segona, el que suposa la indemnització més abundant que ha imposat la justícia espanyola per aquests tipus de delictes.

Els fets es remunten al Nadal de 2014 i principis de 2015, quan la periodista va decidir passar unes vacances amb la seua família a les Illes Maldives. Allí els paparazzis la fotografiaren en biquini quan va llogar un vaixell per a fer submarinisme amb els seus fills.

En la Pasqua del mateix any, la periodista va viatjar fins a Bora-Bora amb una amiga i els demandats prengueren imatges de les dues sense la part de dalt del biquini. Montero va aconseguir en el seu moment que un jutge imposara mesures cautelars contra la publicació en premsa d’aquestes imatges, malgrat que com reconeix la nova sentència contra els paparazzis «no han aconseguit que el públic es fera ressò de l’existència de les imatges».

No obstant això, l’agència va fer una sèrie de declaracions a diferents revistes on és descrivien les imatges i feien insinuacions de la vida sexual.

Per això el jutge del tribunal civil dictamina a favor de Montero per entendre que ha sigut sotmesa a una «persecució continuada», tot i que considera periodista un personatge públic, no troba d’acord a dret el fet que es capten imatges en moments íntims de la seua vida privada, sense interés públic, destinats a comercialitzar amb la seua imatge. A més a més, entén que l’orientació sexual d’una persona solament ha d’incumbir-la a ella mateixa i soles per ella ha de ser revelada.

Aquesta condemna suposa un nou record en ‘multes’ per aquests fets, ja que fins ara la més abundant foren els 310.000€ que va rebre l’actriu Elsa Pataky per furtar un posat seminua sense permís.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.