Anuncios

Dos paparazzis condemnats a pagar 340.000€ per fotografiar la periodista Mariló Montero

Els tribunals del Civil declaren culpables els fotògrafs, Diego Arrabal i Gustavo González, pels delictes d’intromissió il·legítima en el dret a la intimitat i familiar i per intromissió il·legítima en el dret a l’honor, per intentar difondre imatges de la periodista Mariló Montero sense la part superior del biquini i fer insinuacions de la seua orientació sexual.

Com recull la sentència difosa per El Confidencial, els condemnats, propietaris de l’agència Código Press (Diegus SL), hauran de pagar a la coneguda comunicadora i una amiga 340.000€, 265.000 a la primera i 75.000€ la segona, el que suposa la indemnització més abundant que ha imposat la justícia espanyola per aquests tipus de delictes.

Els fets es remunten al Nadal de 2014 i principis de 2015, quan la periodista va decidir passar unes vacances amb la seua família a les Illes Maldives. Allí els paparazzis la fotografiaren en biquini quan va llogar un vaixell per a fer submarinisme amb els seus fills.

En la Pasqua del mateix any, la periodista va viatjar fins a Bora-Bora amb una amiga i els demandats prengueren imatges de les dues sense la part de dalt del biquini. Montero va aconseguir en el seu moment que un jutge imposara mesures cautelars contra la publicació en premsa d’aquestes imatges, malgrat que com reconeix la nova sentència contra els paparazzis “no han aconseguit que el públic es fera ressò de l’existència de les imatges”.

No obstant això, l’agència va fer una sèrie de declaracions a diferents revistes on és descrivien les imatges i feien insinuacions de la vida sexual.

Per això el jutge del tribunal civil dictamina a favor de Montero per entendre que ha sigut sotmesa a una “persecució continuada”, tot i que considera periodista un personatge públic, no troba d’acord a dret el fet que es capten imatges en moments íntims de la seua vida privada, sense interés públic, destinats a comercialitzar amb la seua imatge. A més a més, entén que l’orientació sexual d’una persona solament ha d’incumbir-la a ella mateixa i soles per ella ha de ser revelada.

Aquesta condemna suposa un nou record en ‘multes’ per aquests fets, ja que fins ara la més abundant foren els 310.000€ que va rebre l’actriu Elsa Pataky per furtar un posat seminua sense permís.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.