11.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Dos paparazzis condemnats a pagar 340.000€ per fotografiar la periodista Mariló Montero

Els tribunals del Civil declaren culpables els fotògrafs, Diego Arrabal i Gustavo González, pels delictes d’intromissió il·legítima en el dret a la intimitat i familiar i per intromissió il·legítima en el dret a l’honor, per intentar difondre imatges de la periodista Mariló Montero sense la part superior del biquini i fer insinuacions de la seua orientació sexual.

Com recull la sentència difosa per El Confidencial, els condemnats, propietaris de l’agència Código Press (Diegus SL), hauran de pagar a la coneguda comunicadora i una amiga 340.000€, 265.000 a la primera i 75.000€ la segona, el que suposa la indemnització més abundant que ha imposat la justícia espanyola per aquests tipus de delictes.

Els fets es remunten al Nadal de 2014 i principis de 2015, quan la periodista va decidir passar unes vacances amb la seua família a les Illes Maldives. Allí els paparazzis la fotografiaren en biquini quan va llogar un vaixell per a fer submarinisme amb els seus fills.

En la Pasqua del mateix any, la periodista va viatjar fins a Bora-Bora amb una amiga i els demandats prengueren imatges de les dues sense la part de dalt del biquini. Montero va aconseguir en el seu moment que un jutge imposara mesures cautelars contra la publicació en premsa d’aquestes imatges, malgrat que com reconeix la nova sentència contra els paparazzis “no han aconseguit que el públic es fera ressò de l’existència de les imatges”.

No obstant això, l’agència va fer una sèrie de declaracions a diferents revistes on és descrivien les imatges i feien insinuacions de la vida sexual.

Per això el jutge del tribunal civil dictamina a favor de Montero per entendre que ha sigut sotmesa a una “persecució continuada”, tot i que considera periodista un personatge públic, no troba d’acord a dret el fet que es capten imatges en moments íntims de la seua vida privada, sense interés públic, destinats a comercialitzar amb la seua imatge. A més a més, entén que l’orientació sexual d’una persona solament ha d’incumbir-la a ella mateixa i soles per ella ha de ser revelada.

Aquesta condemna suposa un nou record en ‘multes’ per aquests fets, ja que fins ara la més abundant foren els 310.000€ que va rebre l’actriu Elsa Pataky per furtar un posat seminua sense permís.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.