Dos paparazzis condemnats a pagar 340.000€ per fotografiar la periodista Mariló Montero

Els tribunals del Civil declaren culpables els fotògrafs, Diego Arrabal i Gustavo González, pels delictes d’intromissió il·legítima en el dret a la intimitat i familiar i per intromissió il·legítima en el dret a l’honor, per intentar difondre imatges de la periodista Mariló Montero sense la part superior del biquini i fer insinuacions de la seua orientació sexual.

Com recull la sentència difosa per El Confidencial, els condemnats, propietaris de l’agència Código Press (Diegus SL), hauran de pagar a la coneguda comunicadora i una amiga 340.000€, 265.000 a la primera i 75.000€ la segona, el que suposa la indemnització més abundant que ha imposat la justícia espanyola per aquests tipus de delictes.

Els fets es remunten al Nadal de 2014 i principis de 2015, quan la periodista va decidir passar unes vacances amb la seua família a les Illes Maldives. Allí els paparazzis la fotografiaren en biquini quan va llogar un vaixell per a fer submarinisme amb els seus fills.

En la Pasqua del mateix any, la periodista va viatjar fins a Bora-Bora amb una amiga i els demandats prengueren imatges de les dues sense la part de dalt del biquini. Montero va aconseguir en el seu moment que un jutge imposara mesures cautelars contra la publicació en premsa d’aquestes imatges, malgrat que com reconeix la nova sentència contra els paparazzis «no han aconseguit que el públic es fera ressò de l’existència de les imatges».

No obstant això, l’agència va fer una sèrie de declaracions a diferents revistes on és descrivien les imatges i feien insinuacions de la vida sexual.

Per això el jutge del tribunal civil dictamina a favor de Montero per entendre que ha sigut sotmesa a una «persecució continuada», tot i que considera periodista un personatge públic, no troba d’acord a dret el fet que es capten imatges en moments íntims de la seua vida privada, sense interés públic, destinats a comercialitzar amb la seua imatge. A més a més, entén que l’orientació sexual d’una persona solament ha d’incumbir-la a ella mateixa i soles per ella ha de ser revelada.

Aquesta condemna suposa un nou record en ‘multes’ per aquests fets, ja que fins ara la més abundant foren els 310.000€ que va rebre l’actriu Elsa Pataky per furtar un posat seminua sense permís.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU