Dos paparazzis condemnats a pagar 340.000€ per fotografiar la periodista Mariló Montero

Els tribunals del Civil declaren culpables els fotògrafs, Diego Arrabal i Gustavo González, pels delictes d’intromissió il·legítima en el dret a la intimitat i familiar i per intromissió il·legítima en el dret a l’honor, per intentar difondre imatges de la periodista Mariló Montero sense la part superior del biquini i fer insinuacions de la seua orientació sexual.

Com recull la sentència difosa per El Confidencial, els condemnats, propietaris de l’agència Código Press (Diegus SL), hauran de pagar a la coneguda comunicadora i una amiga 340.000€, 265.000 a la primera i 75.000€ la segona, el que suposa la indemnització més abundant que ha imposat la justícia espanyola per aquests tipus de delictes.

Els fets es remunten al Nadal de 2014 i principis de 2015, quan la periodista va decidir passar unes vacances amb la seua família a les Illes Maldives. Allí els paparazzis la fotografiaren en biquini quan va llogar un vaixell per a fer submarinisme amb els seus fills.

En la Pasqua del mateix any, la periodista va viatjar fins a Bora-Bora amb una amiga i els demandats prengueren imatges de les dues sense la part de dalt del biquini. Montero va aconseguir en el seu moment que un jutge imposara mesures cautelars contra la publicació en premsa d’aquestes imatges, malgrat que com reconeix la nova sentència contra els paparazzis «no han aconseguit que el públic es fera ressò de l’existència de les imatges».

No obstant això, l’agència va fer una sèrie de declaracions a diferents revistes on és descrivien les imatges i feien insinuacions de la vida sexual.

Per això el jutge del tribunal civil dictamina a favor de Montero per entendre que ha sigut sotmesa a una «persecució continuada», tot i que considera periodista un personatge públic, no troba d’acord a dret el fet que es capten imatges en moments íntims de la seua vida privada, sense interés públic, destinats a comercialitzar amb la seua imatge. A més a més, entén que l’orientació sexual d’una persona solament ha d’incumbir-la a ella mateixa i soles per ella ha de ser revelada.

Aquesta condemna suposa un nou record en ‘multes’ per aquests fets, ja que fins ara la més abundant foren els 310.000€ que va rebre l’actriu Elsa Pataky per furtar un posat seminua sense permís.

Últimes notícies

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.